کوش آداسی یا استانبول؟ کدام مقصد را انتخاب کنیم؟

کوش آداسی یا استانبول؟ کدام مقصد را انتخاب کنیم؟

یکی از عواملی که مشخص می‌کند بر اساس سلیقه شما، کوش آداسی بهتره یا استانبول، آب‌وهوای این دو شهر خواهد بود. در هر آب‌وهوایی، امکان انجام تفریحات مختلف با بودجه‌های متفاوتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا زمان مورد نظرتان را برای سفر با تور تابستان انتخاب کنید. در ادامه شما را با آب‌وهوای این دو شهر آشنا می‌کنیم.

کد خبر : ۱۹۹۶۷۶
بازدید : ۱۳

اگر بین انتخاب کوش آداسی یا استانبول برای سفر دچار چالش شده‌اید، باید بدانید که این دو شهر جزو مقاصد برجسته در ترکیه هستند که هر یک با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، جذابیت‌های خاصی برای گردشگران دارند. کوش آداسی، شهری ساحلی در غرب ترکیه و در نزدیکی دریای اژه که به‌دلیل داشتن سواحل زیبا و نزدیکی به شهر باستانی افسوس، بسیار معروف است. از طرفی، استانبول، بزرگترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور، واقع در دو قاره آسیا و اروپا است.

آب و هوای استانبول بهتر است یا کوش آداسی؟

یکی از عواملی که مشخص می‌کند بر اساس سلیقه شما، کوش آداسی بهتره یا استانبول، آب‌وهوای این دو شهر خواهد بود. در هر آب‌وهوایی، امکان انجام تفریحات مختلف با بودجه‌های متفاوتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا زمان مورد نظرتان را برای سفر با تور تابستان انتخاب کنید. در ادامه شما را با آب‌وهوای این دو شهر آشنا می‌کنیم.

آب ‌و هوای استانبول

استانبول آب ‌وهوایی معتدل با تابستان‌های گرم و زمستان‌های نسبتا سرد و بارانی دارد. بهترین زمان سفر به استانبول، فصل بهار، یعنی ماه‌های آوریل و می و فصل پاییز، یعنی سپتامبر و اکتبر است که هوایی خنک و ملایم دارد. در این ماه‌ها دمای هوا از حدود 16 تا 25 درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود و شما می‌توانید به‌راحتی به تفریحات موردعلاقه خود بپردازید.

ناگفته نماند که شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین فصل برای سفر به استانبول، فصل تابستان، یعنی ژوئن تا آگوست است. البته در این فصل علاوه بر شلوغی، قیمت‌ها هم افزایش می‌یابند و هوا هم گرم‌تر می‌شود.

آب‌ و هوای کوش آداسی

کوش آداسی از آب‌وهوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و خشک برخوردار است؛ طوری که می‌توان گفت بیش از 300 روز از سال، در این شهر، هوا آفتابی و گرم است. بهترین زمان سفر به کوش آداسی بین ماه‌های می تا اکتبر است که هوایی معتدل و دل‌پذیر و هر روز حداقل 10 ساعت آفتاب دارد و بهترین زمان برای تفریحات ساحلی به شمار می‌رود.

گرم‌ترین ماه در کوش آداسی را می‌توان جولای با دمای 33 درجه سانتی‌گراد دانست. فصل سرد هم از اواخر نوامبر تا اواسط مارس خواهد بود که دما حدود 14 درجه سانتی‌گراد و در کم‌ترین حالت، حدود 6 درجه سانتی‌گراد می‌شود. اگر از گرما فراری هستید و بیش‌تر می‌خواهید به گشت‌وگذار در شهر بپردازید، بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی، فصل سرد آن خواهد بود.

تفریحات کوش آداسی بهترند یا استانبول؟

بدون شک، یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در تصمیم شما برای انتخاب مقصد سفرتان تاثیر بگذارد، تفریحات آن شهرها هستند. اگر می‌خواهید بدانید که از میان تفریحات کوش اداسی یا استانبول، کدام یک به سلیقه شما نزدیک‌ترند، ما در ادامه راهنمایی‌تان خواهیم کرد. 

تفریحات استانبول

91

استانبول که به‌عنوان پلی بین اروپا و آسیا شناخته می‌شود، ترکیبی باشکوه از زندگی باستانی و مدرنیته است. این شهر محبوب، با تاریخ غنی، خیابان‌های پرجنب‌وجوش و شلوغ و مجموعه بی‌پایانی از تفریحات بی‌نظیر، میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. در ادامه شما را با برخی از تفریحات پرطرفدار در این شهر آشنا می‌کنیم.

  • گردش، تفریح و تماشای نمایش‌های جذاب در طول سفر دریایی در بسفر
  • تجربه حمام‌های معروف ترکی
  • تفریح و ماجراجویی در پارک‌های آبی
  • کشف شگفتی‌های زیر آب در آکواریوم استانبول
  • بازدید از لگولند
  • بازدید از موزه‌ها و کاخ‌های استانبول مانند کاخ توپکاپی، دولما باغچه و...
  • بازدید از مساجد معروف مانند مسجد سلیمانیه، مسجد آبی و...
  • تماشای مناظر شگفت‌انگیز شاخ طلایی
  • بالن‌سواری بر فراز کاپادوکیه
  • بازدید از مینیاتورک جذاب و معروف

تفریحات کوش آداسی

اگر عاشق تفریحات و ماجراجویی‌های آبی هستید، کوش آداسی به‌دلیل قرارگرفتن در نزدیکی دریا، تمام انتظارت شما را برآورده می‌کند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین تفریحات تور کوش آداسی تابستان 1403 را به شما معرفی می‌کنیم.

  • تفریحات و ورزش‌های آبی مانند غواصی، جت اسکی، پاراسیلینگ، موج‌سواری و...
  • قایق‌سواری و بازدید از مناطق زیبا مانند جزیره کبوتر
  • تجربه هیجانی لذت‌بخش در پارک های آبی کوش آداسی
  • گردش با تورهای پاموکاله
  • شنا و آفتاب‌گرفتن در سواحل زیبای کوش آداسی مانند ساحل پارک ملی
  • اسب‌سواری
  • تماشای نمایش جذاب دلفین‌ها
  • گردش در تپه عاشقان
  • بازدید از غار زئوس

جاهای دیدنی کوش آداسی یا استانبول؟

یکی از جذابیت‌های هر سفر، بازدید از جاهای دیدنی آن مقصد است. این بخش جذاب، نه‌تنها از لذت‌بخش‌ترین تفریحات محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند شما را با تاریخ، فرهنگ و گذشته آن منطقه هم آشنا کند. در همین راستا، در ادامه جاهای دیدنی کوش آداسی و استانبول را در سه بخش بازارها، سواحل، شهرهای دیدنی و مکان‌های تاریخی به شما معرفی می‌کنیم.

بازارهای استانبول

با توجه به حضور بالای گردشگران در استانبول، برای راحتی آن‌ها، بازارها و مراکز خرید متنوعی در سراسر شهر وجود دارند. بازارهای این شهر مانند بازارهای هفتگی یا بازار بزرگ معروف (Grand Bazaar)، بهترین مکان برای خرید کالاهای استانبول با قیمتی مناسب و همچنین، آشناشدن با فرهنگ مردم شهر است.

در مراکز خرید استانبول هم شما می‌توانید هر آن‌چه که می‌خواهید، از کالای برند ترکی و بین‌المللی گرفته تا اجناسی با قیمت مناسب را بیابید. برخی از بهترین مراکز خرید استانبول، شامل مرکز خرید وادی، مال آف استانبول، آکمرکز، پالادیوم و... می‌شوند.

بازارهای کوش آداسی

گزینه‌های زیادی برای خرید در کوش آداسی و اطراف آن وجود دارند. شما می‌توانید یک روز دل‌پذیر را با پرسه‌زدن در بازار بزرگ کوش آداسی سپری کنید و از بیش از هزارن مغازه متنوع آن، سوغاتی‌هایی برای خود و عزیزانتان بخرید. مراکز خرید کوش آداسی نظیر مرکز خرید اسکالا نوا، آکدوگان و سوکه هم کوش آداسی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها، اجناس متنوعی را که شامل برندهای معروف جهانی می‌شوند، خریداری کنید.

سواحل استانبول

استانبول شهری بزرگ و توریستی به شمار می‌رود که سرگرمی‌ها و مکان‌های دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است. در این میان، نباید از سواحل زیبای آن غافل شد؛ سواحلی مانند ساحل طلایی (Golden Beach)، ساحل بورک (Burç Beach)، ساحل اوزن آی (Uzunya Beach)، ساحل کادبوستان (Caddebostan Plajı)، ساحل سولار (Solar Beach) و... . شما می‌توانید در این سواحل، علاوه بر شناکردن و آفتاب‌گرفتن، به تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی هم بپردازید.

سواحل کوش آداسی

92

بدون شک، سواحل کوش آداسی، جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین بخش این شهر ساحلی هستند. این سواحل، دروازه ورود شما به دنیایی از آرامش و هیجان‌اند؛ جایی که نوید یک ماجراجویی جدید را، زیر آفتاب گرم مدیترانه می‌دهد. از بهترین سواحل کوش آداسی می‌توان به ساحل بانوان (Ladies Beach)، لانگ بیچ (Long Beach)، ساحل عشق (Love Beach)، ساحل سبز (Green Beach)،  ساحل ایچملر (Icmeler Beach) و... اشاره کرد.

با مهرپرواز کوش آداسی یا استانبول فرقی نمی کند

استانبول یا کوش آداسی هر دو جزو شهرهای توریستی و محبوب ترکیه هستند که با داشتن تاریخ غنی، جاهای دیدنی، تفریحات جذاب و سواحل زیبا، سفر لذت‌بخشی را به شما هدیه می‌دهند. هر دوی این شهرها، مقصد بسیار خوبی برای یک تعطیلات دلنشین به شمار می‌روند و با اینکه در برخی موارد با هم تفاوت دارند، اما این به معنای برتری یکی بر دیگری نیست. در نهایت، شما باید مقصد مورد نظرتان را با توجه به سلیقه و خواست خود انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که با رزرو تور کوش آداسی و استانبول از طریق آژانس مهرپرواز، سفری بی‌دردسر، لذت‌بخش و فراموش‎نشدنی در انتظارتان خواهد بود.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید