10 مورد از امن ترین کشورهای جهان در سال 2024 که بهترین مقاصد برای سفر هستند

10 مورد از امن ترین کشورهای جهان در سال 2024 که بهترین مقاصد برای سفر هستند

در این میان برخی از کشورهای جهان به‌طرزی باورنکردنی ایمن هستند. در ادامه رتبه‌بندی ۱۰ کشور امن جهان در سال ۲۰۲۴ را مشاهده می‌‌کنید.

کد خبر : ۱۷۸۴۹۳
بازدید : ۲۹

در دو سال اخیر صلح جهانی دستخوش افول محسوسی شده است. تهاجم روسیه به اوکراین از یک‌سو و درگیری حماس و اسرائیل از سوی دیگر بر تنش‌های ژئوپلیتیکی در سرتاسر جهان افزوده است. وقایعی که تاثیر عمیقی بر جنبه‌های مختلف زندگی مردم گذاشته و برخی از کشورها را به‌شدت ناامن کرده است.

بر اساس شاخص جهانی صلح، جهان در ۱۵ سال گذشته کمتر صلح‌آمیز بوده و شکاف بین پرتنش‌ترین و صلح‌آمیزترین کشورها به‌طور مداوم در حال افزایش است.

در این میان برخی از کشورهای جهان به‌طرزی باورنکردنی ایمن هستند. در ادامه رتبه‌بندی ۱۰ کشور امن جهان در سال ۲۰۲۴ را مشاهده می‌‌کنید.

۱۰. ایرلند

Ireland-1024x576_6_11zon

ایرلند در شاخص جهانی صلح در سال ۲۰۲۳ در میان سه کشور برتر قرار داشت. این کشور دارای محیط سیاسی باثبات، اجرای موثر قانون و میزان کم جنایات خشونت‌آمیز است. با این حال، جرایم کوچک مانند جیب‌بری و کیف‌قاپی ممکن است در مناطق توریستی رخ دهد، بنابراین به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود که اقدامات احتیاطی عادی را رعایت کنند.

۹. جمهوری چک

Czech-Republic

جمهوری چک در درگیری‌های سازمان‌یافته داخلی و دسترسی به ترکیبات تسلیحاتی شاخص صلح جهانی، امتیاز یک از پنج را کسب کرده است. این کشور دارای جوامع امن، نرخ پایین جرم و جنایت، دسترسی دشوار به سلاح و تاثیرپذیری کم از تروریسم است. پراگ، پایتخت این کشور نیز امن‌ترین و یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می‌رود.

۸. کانادا

Canada-1024x576_5_11zon

کانادا در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ در رده هشتم جای گرفته است. برخی از عواملی که به ایمنی در این کشور کمک می‌کنند، نرخ پایین جرم و جنایت، قوانین سختگیرانه کنترل اسلحه، اجرای کارآمد قانون و محیط سیاسی باثبات است. این کشور در درگیری های سازمان‌یافته داخلی، جنایات خشونت‌آمیز و ثبات سیاسی در شاخص صلح جهانی ۲۰۲۳ امتیاز یک از پنج را کسب کرده است.

۷. اسلوونی

Slovenia-1024x576_4_11zon

نرخ جرم و جنایت در اسلوونی بسیار پایین است و جرایم خشن در آن بسیار نادر است. این کشور در شاخص صلح جهانی ۲۰۲۳ در رده هشتم جای گرفت و در جنایات خشونت‌آمیز، ترور سیاسی و فعالیت‌های تروریستی امتیاز یک از پنج را کسب کرده است.

۶. سوئیس

Switzerland-1024x682

سوئیس نیز در زمینه درگیری‌های سازمان‌یافته داخلی، جنایات خشونت‌آمیز و بی‌ثباتی سیاسی امتیاز یک از پنج را در شاخص صلح جهانی ۲۰۲۳ کسب کرده است. در حالی که جرایم خرد مانند جیب‌بری و کیف‌قاپی ممکن است در مناطق توریستی و شهرهای بزرگ رخ دهد، جرایم خشن در این کشور نادر است.

۵. سنگاپور

Singapore-1024x481

سنگاپور در میان ۵ کشور با بیشترین میزان امنیت در جهان قرار دارد. نیروی پلیس سنگاپور مورد اعتماد عموم مردم است و قوانین سختگیرانه و جریمه‌های شدیدی برای نقض قانون در آن وضع شده است.

۴. نیوزیلند

New-Zealand-1024x682

نیوزیلند در دسترسی به سلاح، درگیری‌های سازمان‌یافته داخلی، جنایات خشونت‌آمیز، بی‌ثباتی سیاسی و ترور سیاسی در شاخص صلح جهانی ۲۰۲۳ امتیاز یک از پنج را کسب کرد. این کشور دولت باثباتی دارد که چهارچوبی قابل‌اعتماد برای حفظ ایمنی و امنیت فراهم می‌کند. علاوه بر این، ارزش‌های قوی اجتماعی نیوزیلند به ایجاد فضای امن و تعاملی در آن کمک می‌کند.

۳. اتریش

Austria-1024x682_3_11zon

اتریش در میان ۳ کشور برتر جهان از لحاظ امنیت قرار دارد. نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است که آن را به مکانی امن برای زندگی و سفر تبدیل می‌کند. این کشور به طور کلی آرام است و در ناآرامی‌های اجتماعی، وقوع تظاهرات خشونت‌آمیز نادر است. اتریش در سال‌های اخیر تا حد زیادی خود را از گزند اقدامات تروریستی حفظ کرده و به شهرت خود به عنوان یکی از مقاصد ایمن برای سفر افزوده است.

۲. دانمارک

Denmark_2_11zon

دانمارک یکی از امن‌ترین و شادترین کشورهای جهان است. این کشور یکی از معدود مکان‌هایی است که مردم در هر زمانی از روز یا شب در آن احساس امنیت می‌کنند. دانمارک همچنین سطوح فوق‌العاده پایینی از فساد در تجارت و سیاست را داشته و بر صداقت و اعتماد تاکید دارد.

۱. ایسلند

Iceland-1024x576_1_11zon

کشوری که در صدر فهرست امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ قرار دارد ایسلند است. این کشور جمعیت کمی دارد که به پایین نگه داشتن نرخ جرم و جنایت در آن کمک می‌کند. اعتماد عمیق ساکنین به نیروی پلیس که سلاح گرم حمل نمی‌کند، استانداردهای بالای زندگی و تنش حداقلی بین طبقات اجتماعی و اقتصادی ازجمله دلایلی است که سال‌هاست ایسلند را به عنوان امن‌ترین کشور جهان معرفی می‌کند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید