چسب سیلندر چیست و در چه انواعی تولید می‌شود؟

چسب سیلندر چیست و در چه انواعی تولید می‌شود؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و ویژگی‌های مختلف چسب‌های سیلندر آشنا کنیم. همچنین به این سوال مهم پاسخ دهیم که استفاده از این چسب‌ها، بیشتر در چه مواقعی کاربرد دارد؟

کد خبر : ۲۰۲۸۰۸
بازدید : ۷۰۳۲

چسب سیلندر یک ماده شیمیایی کاربردی است که در صنایع خودرو و زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب با هدف رفع ترک و تعمیر انواع فلزات به‌کار برده می‌شود و به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، طرفداران زیادی در زمینه‌های مختلف پیدا کرده است.

با این حال سوال اینجاست که چسب‌های سیلندر در چه انواعی وجود دارند؟ این چسب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ در بازار چند نمونه از چسب‌های سیلندر وجود دارد و هر کدام از آن‌ها چه شباهت و تفاوت‌هایی با هم دارند؟

برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و ویژگی‌های مختلف چسب‌های سیلندر آشنا کنیم. همچنین به این سوال مهم پاسخ دهیم که استفاده از این چسب‌ها، بیشتر در چه مواقعی کاربرد دارد؟

معرفی ویژگی‌های چسب سیلندر

چسب‌های سیلندر به‌دلیل خاصیتی که دارند، بیشتر در زمینه فولاد و خودروسازی استفاده می‌شوند. باید گفت که این محصولات دارای ویژگی‌های منحربه‌فردی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان موارد لیست پایین را بر شمرد:

  • چسبندگی بالا
  • زمان خشک شدن بسیار کوتاه
  • قابلیت پر کردن ترک‌ها و سوراخ‌ها
  • قابل استفاده روی سطوح رنگی
  • دارای مقاومت دربرابر حرارت
  • قابل استفاده برای چسباندن انواع قطعات خودرو
  • امکان استفاده روی سطوحی مثل آهن، چدن، فولاد، آلومینیوم، شیشه، فایبر گلاس و پلی استر

چسب‌های سیلندر دارای چه مزیت‌هایی هستند؟

هر یک از انواع چسب مخصوص سیلندر، دارای مزیت‌هایی مثل قابلیت تحمل حرارت تا دمای 30 الی 130 درجه سانتی‌گراد هستند. همچنین امکان استفاده از تراش و سمباده روی این چسب‌ها وجود دارد.

ذکر این نکته لازم است که چسب‌های سیلندر قابلیت رنگ‌پذیری دارند که این موضوع، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن‌ها به‌شمار می‌آید. دقت کنید که این چسب‌ها مقاومت بسیار بالایی دربرابر اسید، بنزین، نفت و مواد مختلف دیگر دارند که این امر، دست افراد را در صنایع ماشین‌سازی و فلز باز می‌گذارد.

البته باید اضافه کرد که مقاومت چسب سیلندر در مقابل گرما، نور شدید خورشید، سرما و درنهایت برف‌وبوران تعریف کردنی است. همچنین این چسب‌ها قابلیت تحمل کششی 320 کیلوگرم در سانتی‌متر مربع را دارند و به‌دلیل زمان خشک‌شدن کوتاه، همیشه جزء انتخاب‌های اول خواهند ماند.

46

چسب‌های سیلندر در چه انواعی تولید می‌شوند؟

چسب آلومینیوم سیلندر و چسب پرماتکس 2 نمونه از معروف‌ترین محصولاتی هستند که ارتباط مشترکی با چسب‌های سیلندر دارند که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

چسب آلومینیوم سیلندر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

درصورتی‌که برای خرید چسب آلومینیوم سیلندر اقدام کنید، متوجه می‌شوید که این محصول با عناوین دیگری همچون چسب ترمیم سر سیلندر، قلم تعمیراتی آلومینیوم یا چسب ترمیم فلزات نیز شناخته می‌شود.

اگر نیاز به ترمیم خوردگی‌ها و ترک‌های موجود در انواع سطوح فلزی و آلومینیومی دارید، هچنین به‌دنبال چسباندن انواع قطعات آلومینیومی هستید، این محصول مناسب شماست.

در صورت خرید این نوع چسب سیلندر، امکان ندارد که با مشکلاتی نظیر خوردگی و فرسایش روبه‌رو شوید. زیرا همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این محصولات دارای مقاومت قابل توجهی دربرابر انواع حلال‌ها و مواد شیمیایی هستند.

شما می‌توانید به‌کمک قدرتی که این محصول دارد، شکاف‌ها و گپ‌هایی که عمق 15 میلی‌متر دارند را پر کنید. این محصول در مواردی مثل تعمیر شیار منافذ نشتی روی بدنه خودرو، جعبه دنده، چهارچوب پنجره و پروفیل‌ها، مخازن و قایق کاربرد دارد.

رنگ این محصول نقره‌ای بوده و مقاومت دمایی آن بین 50- تا 120+ متغیر است. این نوع چسب سیلندر در 2 مرحله اولیه و نهایی خشک می‌شود که مرحله اول آن به یک ساعت زمان و مرحله نهایی‌اش به 24 ساعت زمان نیاز دارد.

نحوه استفاده از چسب آلومینیوم سیلندر چگونه است؟

بعد از خرید این محصول، جهت استفاده از آن، مراحلی که در ادامه لیست کرده‌ایم را دنبال کنید:

·    در قدم اول، سطح مورد نظرتان را از آلودگی‌هایی مثل چربی و گردوغبار پاک کنید.

·    در مرحله بعدی، مقدار موردنیاز از این خمیر را برش دهید.

·    چسب جداشده باید به‌مدت یک الی 2 دقیقه در دستان شما ورز داده شود.

·    در مرحله آخر چسب را روی سطح موردنظر استفاده کرده و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود.

چسب پرماتکس چیست و چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

چسب واشرساز پرماتکس محصولی است که توسط یک شرکت آمریکایی معتبر تولید شده و بهترین گزینه برای تعمیر واشر به‌حساب می‌آید. مهم‌ترین ویژگی این محصول، خاصیت غیر خورندگی آن است.

در صورت استفاده از چسب پرماتکس، بوی شدید یا ناخوشایندی استشمام نمی‌شود. این محصول کاربرد زیادی در صنعت دارد و بعد از استفاده، به‌راحتی در دمای محیط و در برخورد با هوا خشک می‌شود.

فشار و فرسودگی 2 مشخصه‌ای هستند که محصولاتی مثل چسب سیلندر و چسب پرماتکس را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اما خبر خوب این است که این محصول، مقاومت بسیار قابل توجهی در مقابل این مشخصه‌ها دارد.

اگر از چسب پرماتکس در صنایع موردنظر خود استفاده کنید، خیال‌تان از بابت میزان مقاومت آن راحت خواهد بود. زیرا این محصول در مقابل مواد شیمیایی، انواع روغن‌ها، آب و ضدیخ، نقطه‌ضعفی از خود نشان نمی‌دهد.

قابلیت پر کردن گپ این محصول تا 6 میلی‌متر می‌رسد و خبر خوب دیگر این است که در ساختار آن از مواد سمی و مضر استفاده نکرده‌اند. همچنین مقاومت دمایی چسب پرماتکس بین 55- تا 350+ سانتی‌گراد بوده و خشک‌شدن آن در 2 مرحله اولیه و نهایی انجام می‌شود. (مرحله اول 10 دقیقه و مرحله دوم 24 ساعت)

از چسب پرماتکس در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

در صورت خرید چسب پرماتکس، می‌توانید از این محصول در تعمیر خودرو و مواردی که در ادامه لیست کرده‌ایم، استفاده کنید:

·    پوشش شیرآلات

·    تعمیر پمپ‌های آب

·    تعمیر اگزوز ماشین

·    رسیدگی به کارتل روغن

·    پوشش اکسل خودرو

·    رسیدگی به ترموستات

·    تعمیر محفظه تسمه تایم و فلنج پمپ روغن

·    قابل استفاده در واشر در دودکش‌ها با دمای بالا

با کاربردهای کلی چسب سیلندر آشنا شوید

حال که شما را با انواع چسب‌های آلومینیوم و پرماتکس آشنا کردیم، نوبت به بررسی این موضوع می‌رسد که چسب‌های سیلندر، به‌صورت کلی چه کاربردهایی دارند؟ در ادامه یک لیست کوتاه برای پاسخ به این سوال، آماده کرده‌ایم:

·    پوشش درز رادیاتور

·    چسباندن ترک سیلندر

·    چسباندن آینه وسط

·    تعمیر سپر

·    قابل استفاده در پمپ بنزین

قیمت چسب سیلندر چقدر است؟

قیمت چسب‌های سیلندر به عوامل زیادی بستگی دارد. چراکه این محصولات تولیدات کشورهای خارجی هستند و واردکردن آن‌ها به ایران، با هزینه‌های مختلفی روبه‌رو خواهد بود.

با این حال بهتر است بدانید که کسب‌وکارهای معتبر زیادی مثل فروشگاه چسب کده وجود دارند که این محصولات را در بالاترین کیفیت به فروش می‌رسانند.

پس درصورتی‌که قصد خرید چسب‌های سیلندر، چسب آلومینیوم سیلندر و چسب واشرساز پرماتکس را دارید، بهترین کار این است که به وب‌سایت این برند سر زده و قیمت محصول موردنظرتان، با نرخ روز خریداری کنید.

جمع‌بندی

چسب سیلندر یک محصول مهم و کاربردی در صنعت خودرو انواع فلزها است که به‌دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، در کارهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به چسبندگی بالا، زمان خشک‌شدن سریع، قابلیت پرکردن حفره بسیار عالی، قابلیت استفاده بر روی سطوح رنگی، مقاومت حرارتی بالا و درنهایت مقاومت دربرابر انواع حلال‌ها و خوردگی‌ها اشاره کرد.

از این چسب در پوشش و تعمیر انواع قطعات خودرو همچون کارتل، سیلندر، رادیاتور، موتور، چراغ، آینه و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌کنند. زیرا این محصول در چسباندن فلزاتی مانند آهن، چدن، فولاد، آلومینیوم، شیشه، فایبر گلاس و پلی استر توانایی زیادی دارد. پس درصورتی‌که در صنعت نیاز به این کالا دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به فروشگاه چسب کده مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

۱۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید