هزینه خورد و خوراک گردشگران تور استانبول

هزینه خورد و خوراک گردشگران تور استانبول

پس از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، بیشترین هزینه سفر به شهرهای خارجی برای گردشگران، هزینه‌های مربوط به قیمت غذا و خورد و خوراک در شهر مقصد است. استانبول هم یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری به شمار می‌رود که هرساله، میزبان مسافران زیادی به‌ویژه از ایران است. اگر شما هم قصد خرید تور استانبول را دارید، بهتر است بدانید که به‌جز صبحانه‌های هتل، هزینه دیگر وعده‌های غذایی به‌عهدۀ خودتان خواهد بود. پس لازم است این مطلب را بخوانید و با میانگین قیمت یک وعده غذا در شهر استانبول آشنا شوید.

کد خبر : ۲۰۳۷۹۱
بازدید : ۱۱۶

پس از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، بیشترین هزینه سفر به شهرهای خارجی برای گردشگران، هزینه‌های مربوط به قیمت غذا و خورد و خوراک در شهر مقصد است. استانبول هم یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری به شمار می‌رود که هرساله، میزبان مسافران زیادی به‌ویژه از ایران است. اگر شما هم قصد خرید تور استانبول را دارید، بهتر است بدانید که به‌جز صبحانه‌های هتل، هزینه دیگر وعده‌های غذایی به‌عهدۀ خودتان خواهد بود. پس لازم است این مطلب را بخوانید و با میانگین قیمت یک وعده غذا در شهر استانبول آشنا شوید.

هزینه کلی غذا در کشور ترکیه

قیمت غذا در ترکیه به شهر، نوع رستوران و حتی محله بستگی‌ دارد. بااین‌حال، هر گردشگری برای تجربه یک سفر معمولی به ترکیه روزانه به 200 لیر برای سرو وعده‌هایی غذایی نیاز خواهد داشت. طبیعتا این هزینه مناسب کسانی است که ترجیح می‌دهند غذای خود را در یک رستوران ساده و متوسط نوش‌جان کنند. با انتخاب رستوران‌های مجلل، هزینه غذا در استانبول تا سقف 800 لیر هم قابل افزایش است.

شهرهای مختلف ترکیه از نظر هزینه غذایی و خرج خوردوخوراک تفاوت‌های بارزی با یکدیگر دارند. در میان انواع تور خارجی که به مقصد شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود، می‌توان از استانبول به عنوان‌ گران‌قیمت‌ترین شهر یاد کرد. آنکارا، ازمیر، آنتالیا و بورسا نیز در ردیف‌های بعدی این سنجش قرار خواهند گرفت.

برای صبحانه در استانبول چقدر هزینه کنیم؟

قیمت هر وعده غذا در استانبول از جمله صبحانه بستگی به منوی انتخابی شما دارد. برخی ترجیح می‌دهند در وعده‌های صبحانه همان نان و پنیر یا تخم‌مرغ ساده را نوش‌جان کنند و گروهی دیگر تنها به داشتن یک بشقاب اروپایی رضایت می‌دهند. با این ترتیب، برای میل‌کردن صبحانه اروپایی در کافه‌های این شهر باید بین 120 تا 150 لیر هزینه کنید؛ این در حالی‌ست که یک وعده صبحانه معمولی در استانبول حداکثر 80 لیر هزینه خواهد داشت.

600

هزینه یک وعده غذای ترکی در استانبول

نوع غذا در قیمت خورد و خوراک در استانبول نقش مهمی دارد. در منوی بلندبالای غذاهای ترکی برخی از آن‌ها از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ به طوری که اگر طعم و مزه آن‌ها را امتحان نکنید، سفر به استانبول ناتمام خواهد ماند.

طبیعتا انتخاب‌کردن این نوع غذاها در مقایسه با خوراکِ تقریبا گمنام این شهر، هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت. بااین‌وصف، قیمت یک پرس غذای ترکی برای گردشگران تور استانبول عبارت است از:

  • قیمت اسکندر کباب در استانبول: بین 100 تا 400 لیر
  • قیمت دونر کباب: 200 لیر
  • قیمت لاهماجون: 200 لیر (در محله‌های مختلف استانبول، متفاوت است.)
  • قیمت کباب ترکی: برای هر نفر 150 لیر
  • قیمت بورک گوشت: برای هر نفر حدود 130 لیر
  • قیمت کوفته استانبولی: هر نفر معادل 350 لیر
  • قیمت مانتی: حدود 250 لیر برای هر نفر

برای خوردن غذا در رستوران های استانبول چقدر هزینه کنیم؟

در محاسبه قیمت هر وعده غذا در استانبول نمی‌توان نوع رستوران را نادیده گرفت. به‌طور‌کلی رستوران‌های ترکیه را می‌توان در 3 گروه مختلف دسته‌بندی کرد که سرو غذا در هرکدام با هزینه‌ای متفاوت همراه است. این تقسیم‌بندی رستوران‌های ارزان و اقتصادی، رستوران‌های متوسط و رستوران‌های مجلل و لوکس را شامل می‌شود که عبارتند از:

  • رستوران ارزان‌قیمت: 35 تا 140 لیر
  • رستوران‌های متوسط: 170 تا 400 لیر
  • رستوران‌های لوکس: 500 تا 1200 لیر

قیمت فست فود در استانبول ارزانتر است یا غذاهای خیابانی؟

در بحث قیمت غذا در استانبول فست‌فودها نیز سهم مهمی را به خود اختصاص می‌دهند. عموما برای گردشگران هزینه فست‌فودها در مقایسه با قیمت یک پرس غذا در ترکیه ارزان‌تر تمام می‌شود. در حالت کلی میانگین هزینه فست‌فود در استانبول 150 لیر است که نسبت به غذاهای خیابانی این شهر، کمی گران‌تر است. بااین‌حال، برای خرید یک وعده غذا از مک‌دونالد یا KFC در استانبول، باید به‌ترتیب 145 و 195 تا 475 لیر هزینه کنید

خرید غذاهای خیابانی در استانبول چقدر هزینه دارد؟

غذاهای خیابانی ترکیه بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند سفری اقتصادی و ارزان به این کشور را تجربه کنند. ترکیه با داشتن طیف وسیعی از غذاهای خیابانی، از پیلاو و کومپیر تا سیمیت و سوپ عدس، تقریبا هر نوع ذائقه و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. هزینه های غذا در استانبول از دکه‌های خیابانی 30 تا 80 لیر است.

هزینه غذاهای دریایی استانبول

غذاهای دریایی در ترکیه تنوع بسیار بالایی دارند و در انتخاب موقعیت مکانی برای سرو این نوع غذا، آزادی عمل کامل دارید. تور استانبول تابستان 1403 فرصت خوبی است تا در سواحل این شهر استراحت کنید و خود را به یک وعده غذای دریایی در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی میهمان کنید.

قیمت خوراک در استانبول از نوع دریایی در رستوران‌های لوکس و مجلل، 120 لیر است. این در حالی است که قیمت صدف در دکه‌های خیابانی کمتر از 10 لیر خواهد بود.

700

آیا در استانبول می‌توان غذای ایرانی خرید؟

ایران و ترکیه ذائقه‌های غذایی مشترکی با یکدیگر دارند؛ بااین‌حال، اگر هوس غذای ایرانی کردید، کافی است به رستوران‌های ایرانی موجود در شهرهای مختلف ترکیه سری بزنید. در این رستوران‌ها می‌شود با صرف یک هزینۀ معقول، وعده‌ای دلچسب و سیرکننده را نوش‌جان کرد. به‌طور‌کلی میانگین هزینه هر وعده غذا در استانبول ترکیه با دستور پخت ایرانی، چیزی معادل 250 لیر است.

در فرودگاه های استانبول غذا نخرید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گران‌ترین نرخ غذا در استانبول به فرودگاه‌های این شهر تعلق دارد. در فرودگاه‌های این شهر، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در برندهای مشهور جهانی حضور دارند که اگر انتخاب شما برای سرو غذا باشند، باید برای هر وعده چیزی معادل 500 تا 800 لیر را پرداخت کنید.

ارزانترین غذاهای استانبول کدامند؟

استانبول غذاهای ارزان‌قیمت هم به اندازه خوراک مجلل و پرهزینه‌اش خوشمزه و دلچسب خواهد بود. اگر این ترفند هوشمندانه را در محله های استانبول به کار ببندید، آن‌وقت قیمت غذا در استانبول برای هر نفر کمتر از 100 لیر تمام خواهد شد. بهترین غذایی هم که می‌توانید با این قیمت سفارش دهید، همان غذاهای خیابانی استانبول هستند که ساندویچ ماهی، نان سیمیت، پیده و لاهماجون را شامل می‌شوند.

با تور ارزان استانبول هزینه های سفر را کاهش دهید

یکی از پرطرفدارترین، محبوب‌ترین و البته ارزان‌ترین تورهای ترکیه، تور استانبول است. این سفر گردشگری شما را به تماشای یکی از زیباترین شهرهای جهان می‌برد که دروازۀ دو قارۀ آسیا و اروپا به شمار می‌رود. اما نکتۀ مهم این است که این تور در آژانس مسافرتی تریپ با بلیط هواپیما چارتری برگزار می‌شود که هزینه سفر شما را به حداقل می‌رساند.

آژانس گردشگری تریپ با دو دهه تجربۀ فعالیت در صنعت توریسم، همراهی مطمئن برای سفرهای خارجی شماست. امکان رزرو صندلی هواپیما با ارزانترین قیمت، امکان رزرو هتل در کشورهای دیگر و همچنین امکان خرید تور خارجی با گشت شهری و تورلیدر، تنها بخشی از مزایای سفر با تریپ است. برای آشنایی با دیگر تورهای خارجی و داخلی و یا مشاهدۀ تاریخ‌های پرواز به سمت استانبول، به www.trip.ir مراجعه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید