راهنمای کامل سفر به قبرس

راهنمای کامل سفر به قبرس

برای افرادی که عاشق آفتابی گرم و دریایی درخشان هستند قبرس که از مهم‌ترین جزایر این منطقه هم محسوب می‌شود می‌تواند به مکانی آرام و دل‌نشین تبدیل شود. برای گرفتن اطلاعات بیشتر برای تورهای قبرس و سفر به این کشور تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کد خبر : ۲۰۴۵۸۷
بازدید : ۱۳

اگر از آن دسته افرادی هستید که سفر به قبرس را در لیست دارید و این اولین تجربه شما از بازدید این کشور است استفاده از راهنمای سفر می‌تواند کمک شایانی به شناخت و لذت بردن بیشتر شود. قبرس کشوری با ترکیبی از مردمان ترک و یونانی که، تاریخی غنی، معماری خاص، غذاهایی منحصربه‌فرد و طبیعتی رویایی دارد.

برای افرادی که عاشق آفتابی گرم و دریایی درخشان هستند این کشور مدیترانه‌ای که از مهم‌ترین جزایر این منطقه هم محسوب می‌شود می‌تواند به مکانی آرام و دل‌نشین تبدیل شود. برای گرفتن اطلاعات بیشتر برای تورهای قبرس و سفر به این کشور تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چه ویژگی‌هایی سفر به قبرس را جذاب می‌کند؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا بدانید که قبرس به چه خصوصیاتی شهرت دارد. کشور قبرس سومین جزیره بزرگ در مدیترانه است که نمونه‌ای از سواحل شنی سفید و منحصربه‌فرد همراه با تاریخی پرفرازونشیب را با خود به‌همراه دارد. به‌عنوان یک کشور ساحلی، قبرس تمام المان‌های لازم برای عاشقان و گردشگران را در خود جای داده است.

از سواحلی با شن‌های زرین که در زیر نور افتاب می‌درخشند و دریایی بی‌کران، از جنگل‌هایی مملو از درختان کاج و پرسه در شهرهای تاریخ با معماری خاص و بیزانسی همگی هر مسافری را که راه به این جزیره پیدا کرده شیفته خود می‌کند. آژانس آمیتیس بهترین امکانات برای سفر به قبرس شمالی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تجربه‌ای خاص و باورنکردنی از این کشور برای خود داشته باشید.

سفر به قبرس در چه فصلی لذت‌بخش‌تر خواهد بود؟

قبرس جزیره‌ای است با آب‌وهوای مدیترانه‌ای. تابستان‌هایی گرم دارد که از اواخر بهار تا اواخر تابستان ادامه پیدا می‌کند. زمستان‌های این کشور بسیار مرطوب است که از آبان ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد. افرادی که عاشق آب‌وهوای مدیترانه‌ای هستند هر زمان که مایل باشند می‌توانند به این کشور سفر کرده و از آن لذت ببرند.

با دریافت اطلاعات تور قبرس شمالی می‌توانید انتخاب کنید که کدام ماه برای بازدید شما از این جزیده مناسب‌تر است. حدودا 340 روز این کشور دارای تابش آفتاب مستقیم است و از بادهای تند و طوفان‌ها هم خبری نیست و این می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای سفر محسوب شود.

تفاوت بین قبرس شمالی و قبرس اروپایی

اگر برای اولین‌بار تجربه سفر به قبرس را دارید به‌احتمال زیاد این سوال برای‌تان پیش خواهد آمد که به‌ کدام قسمت از قبرس سر بزنید. پاسخ به این سوال به علاقه شما بستگی دارد. اگر عاشق دیدن طبیعتی بکر و تاریخ و معماری هستید قبرس شمالی بهترین گزینه خواهد بود. تنها با بررسی قیمت تور قبرس شمالی، وضعیت آب‌وهوا و سلیقه خود می‌توانید هرکدام از قسمت‌های این جزیره را برای سفر انتخاب کنید.

قبرس شمالی منطقه ترک‌نشین جزیره محسوب می‌شود که حالت سنتی و تاریخی خود را حفظ کرده اما قبرس اروپایی به سمت مدرنیته بیشتری سوق پیدا کرده است. البته واحد پول رسمی قبرس یورو است. اما در قبرس شمالی شما می‌توانید هزینه‌های خود را با واحد لیر هم پرداخت کنید. به همین علت سفر به قبرس شمالی ارزان‌تر از قبرس اروپایی خواهد بود.

بررسی بهترین غذاهای قبرس

IMG_۲۰۲۴۰۹۰۵_۰۹۵۸۱۰

برای افرادی که به این جزیره سفر کرده‌اند یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در این کشور تهیه غذا است. غذاهای قبرسی شباهت زیادی با غذاهای ترکی و ایرانی دارد و این می‌تواند خبر خوب برای رفاه بیشتر در سفر شما باشد. قبرسی‌ها علاقه زیادی به استفاده از ادویه‌ها و سبزیجات مختلف دارند. محبوب‌ترین غذای این جزیره نوعی کباب به نام سولاکی است که پایه اصلی آن را گوشت مرغ تشکیل می‌دهد.

این کباب در پیاز و جعفری و گوجه‌فرنگی پخته شده و همراه با سبزیجات مختلف، در نان تازه پیتا سرو می‌شود. موساکا هم یکی از غذاهای عالی برای ایرانی‌ها در قبرس محسوب می‌شود که از ترکیب بادمجان، نعنا و سبزیجات خوش‌عطر دیگر درست شده که روی آن را با گوشت چرخ‌کرده و خامه می‌پوشانند و داخل فر قرار می‌دهند. البته که می‌توانید از غذاهای بین‌المللی هم در رستوران‌ها سفارش دهید و اوقات خوبی را بگذرانید.

سفر به قبرس نیاز به ویزا دارد؟

برای سفر به قسمت اروپایی جزیره، با داشتن ویزای شنگن، به‌شرطی که ویزای معتبر با حداقل 2 بار اجازه ورود داشته ‌باشید، خواهید توانست بدون اخذ ویزای جدید، عازم این کشور شوید. اگر این شرایط را نداشته باشید باید برای گرفتن ویزای توریستی اقدام کنید که با تکمیل بودن مدارک‌تان 2 هفته‌ای صادر می‌شود و برای 2 هفته سفر هم اعتبار دارد.

برای سفر به قبرس شمالی ایرانی‌ها نیاز به ویزا ندارد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر سفر شما به جزیره از مرز قبرس شمالی باشد، اجازه ورود و گردش در قبرس اروپایی را ندارید.

راه‌کارهای کاربردی برای کاهش هزینه در قبرس

یکی از اقدامات مناسب در سفر به قبرس سنجیده خرج کردن است. این‌که بتوانید هزینه‌ها را در سفر به‌حداقل برسانید می‌تواند یک انتخاب عالی در صرفه‌جویی باشد. به همین دلیل در ادامه برخی از راه‌کارهای مناسب برای کم‌کردن هزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در این کشور بتوانید یک سفر ایمن و با امکانات را بگذرانید:

  • در هنگام خرید تور از تورهای لحظه آخری و مقرون به صرفه استفاده کنید.
  • در انتخاب پرواز از پروازهای چارتری و اقتصادی مثل پرواز هواپیمایی فری برد استفاده کنید.
  • محل اقامتتان را هتل‌هایی با سرویس غذای 24 ساعته انتخاب کنید.

جمع‌بندی

قبرس یکی از بهترین نقاط برای گذراندن تعطیلات و استراحت افراد محسوب می‌شود. محیطی بسیار آرام و سرگرم‌کننده از ویژگی‌های خاص این منطقه به‌حساب می‌آید. این جزیره تمام امکانات لازم را برای افراد با هر سلیقه‌ای دارد. حتی خریدکردن یکی از راه‌های عالی برای سرگرمی است که با گردش در مجتمع‌های تجاری می‌توانید آن را تجربه کنید.

قبرس شمالی مقصدی است که در آن ساحل شنی و دریایی بی‌کران را تجربه می‌کنید. جایی امن برای تفریح با خانواده و مکانی با امکانات زیاد برای سفر با دوستان خواهد بود. آژانس آمیتیس معتبرترین آژانس‌ هواپیمایی ایران در ارائه تور سفر به قبرس شمالی به‌حساب می‌آید که می‌توانید برنامه‌ریزی سفر خود را با آن انجام دهید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید