آزمون آیمت ایتالیا یا تحصیل در کالج های پزشکی آلمان؟

آزمون آیمت ایتالیا یا تحصیل در کالج های پزشکی آلمان؟

در ادامه به بررسی آزمون IMAT ایتالیا و کالج ام کورس آلمان می‌پردازیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

کد خبر : ۲۰۵۷۵۸
بازدید : ۶۱

تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا و آلمان هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در ایتالیا، پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی از طریق آزمون IMAT انجام می‌شود که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. به همین دلیل برای دانشجویان بین‌المللی مسلط به زبان انگلیسی، فرصتی جذاب است. دانشگاه‌های ایتالیا از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان هستند و شهریه‌ها از بسیاری از کشورهای اروپایی پایین‌تر است. همچنین، تحصیل به زبان انگلیسی امکان تعامل آسان‌تر با محیط دانشگاهی را فراهم کرده است.

در مقابل آلمان به دلیل داشتن سیستم آموزشی قوی و رایگان بودن اکثر دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان داخلی و خارجی، مقصدی محبوب برای تحصیل در رشته پزشکی است. تحصیل در آلمان به زبان آلمانی است و نیاز به تسلط به این زبان دارد. همچنین، سیستم آموزشی آلمان تأکید بیشتری بر پژوهش و آموزش عملی دارد.

در ادامه به بررسی آزمون IMAT ایتالیا و کالج ام کورس آلمان می‌پردازیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

آزمون IMAT چیست؟

آزمون IMAT (International Medical Admissions Test) یک آزمون ورودی بین‌المللی است که برای پذیرش در برنامه‌های پزشکی دانشگاه‌های ایتالیا طراحی شده است. آزمون آیمت ایتالیا به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و شامل سوالاتی در زمینه‌های زیست‌شناسی، شیمی، ریاضیات، فیزیک، و مهارت‌های تفکر منطقی و انتقادی است. هدف اصلی آزمون IMAT سنجش دانش و مهارت‌های لازم برای ورود به دوره‌های پزشکی است.

شرایط

جزئیات

فرمت آزمون

شامل سوالات چندگزینه‌ای

حوزه‌های پوشش داده شده

شامل منطق، فرهنگ عمومی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات

تعداد گزینه‌های هر سؤال

هر سؤال دارای 5 گزینه است که فقط یک گزینه صحیح است.

مدت زمان کل آزمون

100 دقیقه

تعداد کل سوالات

60 سؤال

سیستم نمره‌دهی

به ازای هر پاسخ صحیح 1.5 نمره مثبت، برای پاسخ نادرست 0.4 نمره منفی و برای پاسخ نداده 0 نمره در نظر گرفته می‌شود.

حداقل نمره برای پذیرش

داوطلبان باید حداقل 20 نمره کسب کنند تا در یک دانشگاه پذیرفته شوند.

ابزارهای مجاز در جلسه آزمون

فقط استفاده از خودکار مشکی در جلسه آزمون مجاز است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا از آزمون IMAT برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی استفاده می‌کنند که نحوه توزیع سوال ها در این آزمون به شرح زیر است:

نام درس

تعداد سؤال ها

منطق (15 نمره)

10 سؤال

فرهنگ عمومی (15 نمره)

10 سؤال

زیست‌شناسی (22.5 نمره)

15 سؤال

شیمی (22.5 نمره)

15 سؤال

ریاضیات/فیزیک (15 نمره)

10 سؤال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این آزمون هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. شرکت در این آزمون برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی را دارند ضروری است.

شرایط آزمون آیمت ایتالیا

شرایط آزمون آیمت ایتالیا

کالج ام کورس آلمان چیست؟

کالج M-Course به‌عنوان یکی از کالج های آلمان یک برنامه پیش‌دانشگاهی است. این برنامه به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا برای ورود به دانشگاه‌های آلمان در رشته‌های پزشکی، داروسازی، زیست‌شناسی و سایر رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی آماده شوند.

این دوره شامل آموزش‌هایی در زمینه‌های زیست‌شناسی، شیمی، ریاضیات، و فیزیک هستند که به‌عنوان پیش نیازهایی برای شرکت در دانشگاه، شرکت در آن‌ها توصیه می‌شود. توجه داشته باشید شرکت در کالج ام کورس برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمانی است و کشورهایی مثل ایتالیا چنین دوره‌هایی ندارند. با پذیرش در ایتالیا، شما می‌توانید به‌صورت مستقیم پس از قبولی در آزمون، وارد دانشگاه شده و به تحصیل در رشته دلخواه بپردازید.

مزایای تحصیل در کالج‌های M Kurs آلمان

کالج‌های M Kurs آلمان دانشجویان را با مباحث پایه‌ای زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات آشنا می‌کند که برای موفقیت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آلمان ضروری است. هم‌چنین، این دوره‌ها فرصتی برای بهبود مهارت‌های زبان آلمانی فراهم می‌کنند تا تسلط دانشجو روی زبان آلمانی بیشتر شود.

مزایا

توضیحات

کسب آمادگی کامل برای رشته‌های پزشکی

دوره M Kurs دانشجویان را به طور جامع برای رشته‌های مرتبط با پزشکی از جمله پزشکی، داروسازی و زیست‌شناسی آماده می‌کند. هم چنین مهارت‌های علمی و زبانی مورد نیاز برای ورود به دانشگاه‌های آلمان تقویت خواهند شد.

امکان پذیرش در دانشگاه‌های معتبر آلمان

با موفقیت در دوره M Kurs و آزمون Feststellungsprüfung، دانشجویان مجاز ورود به دانشگاه‌های معتبر آلمان در رشته‌های پزشکی می‌شوند.

تقویت مهارت‌های زبان آلمانی

این دوره شامل آموزش‌های فشرده زبان آلمانی است که دانشجویان را برای محیط‌های دانشگاهی و زندگی در آلمان آماده می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تحصیل در دوره M Kurs برای دانشجویان بین‌المللی است که مدارک تحصیلی آن‌ها معادل مدرک Abitur آلمان نیست و نیاز به آمادگی بیشتری دارند. با شرکت در این دوره‌ها، فرد آمادگی لازم را برای تحصیل در دانشگاه کسب می‌کند و احتمال موفقیت تحصیلی در رشته دلخواه افزایش می‌یابد.

مزایای تحصیل در کالج های m-kurs آلمان

مزایای تحصیل در کالج های m-kurs آلمان

مدت زمان دوره کالج M Kurs آلمان

یکی دیگر از نکات مهمی که متقاضیان باید در مورد دوره‌های کالج  M Kurs آلمان بدانند، مدت زمان این دوره‌ها است. به طور کلی مدت زمان این دوره‌های آموزشی 38 هفته تخمین زده می‌شود. دانشجو می‌بایست در طول هفته در کلاس‌های دروس مختلفی که برای او ارائه شده است، شرکت کند. این دوره‌ها در دوترم برای دانشجویان ارائه می‌شوند. این دوره‌ها به دو ترم زمستانی و تابستانی تقسیم می‌شوند.

 کلاس های ترم زمستان معمولا از سپتامبر و اکتبر شروع شده و در نوامبر سال بعد به پایان می‌رسند. دوره‌های تابستانی نیز معمولا از ژانویه و فوریه هر سال شروع می‌شوند و در ژانویه سال بعد به اتمام می‌رسند.

کالج های ام کورس (M-Kurs) آلمان، دو ترم تحصیلی طول می کشد و معمولا دارای دو ورودی در سال می باشد.

آیا آزمون IMAT در ایران برگزار می شود؟

آزمون IMAT در ایران نیز برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند با ثبت‌نام در وبسایت Universitaly و انتخاب ایران به عنوان مرکز آزمون، در این آزمون شرکت کنند. شرایط شرکت در این آزمون شامل داشتن مدرک دیپلم و تسلط کافی به زبان انگلیسی است. این آزمون معمولا در ماه سپتامبر (شهریور تا مهر) برگزار می‌شود و قبولی در آزمون، یکی از مراحل تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا است.

نحوه ثبت نام در آزمون آیمت 2024

برای ثبت نام در آزمون آیمت باید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ورود به وب سایت رسمی آزمون آیمت imat-online.com
  2. ساخت اکانت
  3. انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر
  4. مطالعه راهنمای سایت
  5. آپلود مدارک خواسته شده به زبان انگلیسی
  6. انتخاب مرکز برگزاری آزمون
  7. پرداخت هزینه آزمون
  8. دریافت ایمیل تایید ثبت نام در آزمون

در نظر داشته باشید که برای ثبت نام در آزمون آیمت باید از قبل پیش ثبت نام در سایت یونیورسیتالی را انجام داده باشید.

مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا و آلمان

تحصیل پزشکی در ایتالیا و آلمان هر دو مزایای منحصر به فردی دارد. ایتالیا با برخورداری از دانشگاه‌های معتبر و قدیمی، برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی، و هزینه‌های تحصیلی نسبتاً پایین برای دانشجویان بین‌المللی گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. همچنین، فرهنگ غنی و فرصت‌های بورسیه تحصیلی از دیگر مزایای تحصیل در ایتالیا است.

در مقابل، آلمان با ارائه تحصیلات رایگان یا بسیار کم‌هزینه در دانشگاه‌های دولتی، کیفیت بالای آموزش و تمرکز بیشتر بر پژوهش‌های عملی، مقصدی محبوب برای تحصیل پزشکی است. همچنین، فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های آلمان فرصت‌های شغلی بیشتری در اروپا و جهان دارند که انتخاب بین این دو کشور نسبت به مزایا و معایب آن‌ها به فرد دانشجو بستگی دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید