چگونه در جوجه کشی اردک موفق بشیم؟

چگونه در جوجه کشی اردک موفق بشیم؟

جوجه کشی اردک با دستگاه، نسبت به سایر پرندگان مانند مرغ، بلدرچین و بوقلمون تفاوت های قابل توجهی دارد. این تفاوت ها به دما، رطوبت، مدت زمان جوجه کشی و نیازهای مراقبتی مربوط می ‎شوند. در نظر گرفتن همین تفاوت ها و رعایت چند نکته است که می تواند بازدهی جوجه کشی اردک را به حداکثر برساند. اگر مشتاقید این نکات را بدانید و راهنمایی هایی در خصوص خرید دستگاه های جوجه کشی دریافت کنید، تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

کد خبر : ۲۰۸۸۴۵
بازدید : ۶۲

جوجه کشی اردک با دستگاه، نسبت به سایر پرندگان مانند مرغ، بلدرچین و بوقلمون تفاوت های قابل توجهی دارد. این تفاوت ها به دما، رطوبت، مدت زمان جوجه کشی و نیازهای مراقبتی مربوط می ‎شوند.

در نظر گرفتن همین تفاوت ها و رعایت چند نکته است که می تواند بازدهی جوجه کشی اردک را به حداکثر برساند. اگر مشتاقید این نکات را بدانید و راهنمایی هایی در خصوص خرید دستگاه های جوجه کشی دریافت کنید، تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

انتخاب تخم های اردک مناسب

تمام اصول و تکنیک های جوجه کشی اردک در صورتی به ثمر نمی نشیند که روی تخم های مناسبی اجرا شوند. پس در انتخاب تخم های اردک تازه و نطفه دار دقت و حساسیت بالایی داشته باشید.

فراموش نکنید که نباید بیشتر از 7 روز از عمر تخم ها گذشته باشد. وزنشان نیز بهتر است بین ۶۵ تا ۸۵ گرم باشد. دمای نگهداری آنها هم در این چند روز باید بین 13 تا 18 درجه سانتیگراد باشد.

دقت کنید که تخم هایی که تغییر شکل داده اند، ترک دارند یا اندازه شان غیرمعمول است (خیلی بزرگ یا خیلی کوچک)، شانس کمی برای جوجه شدن دارند. پس سعی کنید تخم های سالم و یک دست را انتخاب کنید.

دما و رطوبت جوجه کشی اردک

در جدول های زیر دما و رطوبت مورد نیاز برای جوجه کشی تخم اردک با دستگاه را می بینید. دقت کنید که دما و رطوبت جوجه کشی اردک در هر بازه زمانی باید باثبات و بدون نوسان باشند.

بازه زمانی

دما

هفته اول

39 درجه سانتیگراد

هفته دوم

38 درجه سانتیگراد

هفته سوم

8/37 درجه سانتیگراد

هفته چهارم

5/37 درجه سانتیگراد

 

 

 

 

 

 

 

 

رطوبت مناسب جوجه کشی اردک نیز به ترتیب زیر است. همان طور که می بینید، رطوبت در دوره هچر بالا می ‎رود تا پوست ضخیم این تخم ها نازک تر شود.

بازه زمانی

رطوبت

دوره ستر

70 الی 75 درصد

دوره هچر

80 الی 85 درصد

 

 

 

 

 

چرخاندن تخم اردک با دقت بالا

تخم های اردک به دلیل پوسته ضخیم و جنین بزرگ تر، به گردش منظم تری نیاز دارند. تخم ها باید ۴ تا ۶ بار در روز چرخانده شوند تا جنین به درستی رشد کند. این چرخاندن در ۳ روز آخر متوقف می شود. باید اشاره کنیم که نمونه های مدرن دستگاه جوجه کشی اردک، این کار را به صورت اتوماتیک انجام می دهند.

مدت زمان جوجه کشی اردک با دستگاه

چند روز طول می کشد تا تخم ‎های اردک به جوجه تبدیل شوند؟ 28 روز که در مورد اردک مسکویی حدود 25 تا 32 روز است. اصولاً بیرون آمدن جوجه ها ممکن است بین یک تا سه روز با تأخیر انجام شود. در هر صورت به هیچ عنوان سعی نکنید آنها را به صورت دستی خارج کنید. مگر این که جوجه ای موقع بیرون آمدن در حال مرگ باشد و به کمک نیاز داشته باشد. در دوران هچر به هیچ وجه درب دستگاه را زیاد باز و بسته نکنید و هر 12 تا 16 ساعت جوجه هایی که خشک شده اند را از دستگاه خارج کنید.

بهترین دستگاه برای جوجه کشی اردک

و اما می رسیم به یکی از مهم ترین نکات جوجه کشی تخم اردک، یعنی انتخاب دستگاه ایده آل. در ادامه دو تا از بهترین دستگاه های جوجه کشی تخم اردک را می بینید. باید اشاره کنیم که اندازه تخم اردک بسیار نزدیک به تخم مرغ است. بنابراین ظرفیت این دستگاه برای تخم مرغ و اردک یکسان و همین عدد است.

دستگاه جوجه کشی 420 عددی اردک

با خرید دستگاه جوجه کشی 420 عددی از برند بلدرچین دماوند، یک دستگاه خانگی، اما قدرتمند دارید که بازدهی فوق العاده ای دارد. این دستگاه دارای 5 طبقه با 10 سبد مخصوص 30*30 سانتی متری است. به کمک این دستگاه، می توانید فرآیند جوجه کشی را کاملا به صورت اتوماتیک پیش ببرید.

سیستم کنترل اختصاصی مدل DQIG با فناوری Dry & Wet (تر و خشک) انعطاف این دستگاه را دو چندان کرده است. قابلیت نصب دو مدل رطوبت ساز دیسکی و التراسونیک نیز در این دستگاه مهیا است.

900

دستگاه جوجه کشی 588 عددی اردک

اگر برای جوجه کشی اردک، به یک دستگاه نیمه صنعتی با ظرفیت بیشتر نیاز دارید، پیشنهاد ما خرید دستگاه جوجه کشی 588 عددی از بلدرچین دماوند است. دستگاهی که شامل 7 طبقه با 14 سبد مخصوص 30*30 سانتی متری است. این دستگاه نیز دارای سیستم کنترلی Dry & Wet و دو نوع رطوبت ساز است.

باید اشاره کنیم که بدنه هر دو دستگاه تمام فلز و از جنس گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک است. ترکیبی که یک بدنه ضد خش، سبک و مقاوم را برای این دستگاه فراهم کرده است.

خرید دستگاه جوجه کشی اردک با کیفیت بالا

دستگاه هایی که بالاتر دیدید، هر دو از محبوب ترین محصولات برند بلدرچین دماوند هستند که یکی خانگی و دیگری صنعتی و نیمه صنعتی محسوب می شود. هر دو نیز دارای یک سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش اند. راندمان این دستگاه ها بسیار بالا است و انتخاب بین آنها فقط به هدف و نیازهای شما بستگی دارد.

اگر برای انتخاب دستگاه مناسب به مشاوره نیاز دارید، کارشناسان بلدرچین دماوند، با افتخار پاسخگوی شما خواهند بود. تولید انواع دستگاه های جوجه کشی و تجهیزات جانبی آنها بر اساس استانداردهای بین المللی، از دستاوردهای این مجموعه است که درصد بالای رضایت مشتریان را رقم زده است. بازدهی بالای دستگاه ها، مصرف کم انرژی و مقاومت در برابر نوسانات نیز این مجموعه را کامل کرده است.

برای دریافت مشاوره کافی است با شماره 02177955451 در تماس باشید یا برای ثبت سفارش از طریق وب سایت بلدرچین دماوند اقدام کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید