چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

یکی از دغدغه‌های افراد بعد از کاشت مو ممنوعیات اقدامات پس از کاشت است. این افراد باید برای رسیدن به نتایج مثبت از کاشت، از یک سری دستورات پیروی و از برخی از کارها خودداری نمایند. انجام کارهای ممنوعه پس از کاشت مو ممکن است باعث آسیب رساندن به گرافت‌ها، ریزش مو، عدم موفقیت در پیوند مو و افزایش دوره نقاهت شود. در ادامه فهرستی از ممنوعیات بعد از کاشت مو را ارائه خواهیم داد تا نه‌تنها تنایجی مثبت از کاشت دریافت کنید، بلکه دوره نقاهت کوتاهی داشته باشید؛ بنابراین اگر قصد کاشت و را دارید، از مطالعه این مطلب غافل نشوید.

کد خبر : ۲۱۰۹۰۵
بازدید : ۱۶

یکی از دغدغه‌های افراد بعد از کاشت مو ممنوعیات اقدامات پس از کاشت است. این افراد باید برای رسیدن به نتایج مثبت از کاشت،  از یک سری دستورات پیروی و از برخی از کارها خودداری نمایند. انجام کارهای ممنوعه پس از کاشت مو ممکن است باعث آسیب رساندن به گرافت‌ها، ریزش مو، عدم موفقیت در پیوند مو و افزایش دوره نقاهت شود. در ادامه فهرستی از ممنوعیات بعد از کاشت مو را ارائه خواهیم داد تا نه‌تنها تنایجی مثبت از کاشت دریافت کنید، بلکه دوره نقاهت کوتاهی داشته باشید؛ بنابراین اگر قصد کاشت و را دارید، از مطالعه این مطلب غافل نشوید. 

خودداری انجام فعالیت‌های بدنی و برداشتن وسایل سنگین بعد از کاشت مو

جراحان توصیه می‌کنند از فعالیت‌های پرفشار مانند برداشتن وسایل سنگین و ورزش کردن برای حفظ فولیکول‌های کاشته شده، خودداری کنید و به گرافت‌ها فرصت بهبودی بدهید. فعالیت شدید باعث افزایش جریان خون در پوست و در‌نتیجه تورم، خونریزی و از بین رفتن فولیکول‌های موی کاشته شده، می‌شود. برخی از عوارض انجام ورزش و برداشتن وسایل سنگین بعد از کاشت مو عبارت‌اند از:

  • جابه‌جایی گرافت‌های کاشته شده
  • عدم موفقیت کاشت مو
  • ایجاد تورم و التهاب 
  • ایجاد اسکار بعد از پیوند مو

همچنین افزایش دوره نقاهت کاشت مو از عوارض‌های فعالیت بدنی محسوب می‌شود. البته در کلینیک ایران فیت در جلسه مشاوره کاشت مو رایگان، همه این توصیه‌ها خدمت شما ارائه می‌شوند. 

استعمال دخانیات و مصرف مشروب بعد از کاشت مو ممنوع است!

مصرف دخانیات و نوشیدن الکل به مدت 3 الی 5 هفته بعد از کاشت مو ممنوع است. استعمال دخانیات و مصرف مشروبات تاثیر منفی بر نتیجه کاشت مو دارد و باعث ایجاد یکسری عوارض و اختلال در روند درمان می‌شوند. 

کشیدن سیگار و خوردن مشروب به علت عوارض‌هایی همچون عدم موفقیت در نتیجه کاشت مو، اختلال در روند بهبود زخم، احتمال بروز نکروز پوست سر و ایجاد عفونت بعد از پیوند مو ممنوع شده است. 

ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی پس از کاشت مو

ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی پس از کاشت مو 

رنگ کردن مو؛ ممنوعیات بعد از کاشت مو 

فولیکول‌های مو در برابر عفونت، تحریک، نتایج ضعیف و ریزش پس از کاشت آسیب‌پذیر هستند؛ بنابراین بهتر است به مدت 5 الی 9 هفته از رنگ کردن مو خودداری کنید. اگر حتما باید موهایتان را رنگ کنید، این کار را قبل از عمل انجام دهید. 

ترکیبات شیمیایی موجود در رنگ مو می‌تواند تاثیر منفی روی هر تار مو کاشته شده بگذارد؛ بدین‌ترتیب برای هدر نرفتن پرداخت قیمت کاشت هر تار مو، از رنگ کردن مو بعد از عمل جراحی اکیدا خودداری کنید. 

خودداری از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پس از کاشت مو

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یکی از اقداماتی است که پس از کاشت مو نباید انجام دهید. دو هفته اول پس از کاشت مو، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مخصوصا از ساعت 2 صبح تا 2 ظهر اجتناب نمایید.

همچنین باید یکسری اقدامات برای پوشاندن سر برای عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید انجام دهید. جلوگیری قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث بهبود نتایج، کاهش خطر آفتاب‌سوختگی، کاهش ناراحتی و کمک به رشد موهای کاشته شده می‌شود. 

چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد؟ کندن دلمه‌های کاشت مو

در طی فرآیند کاشت، برش‌های جزئی در دو ناحیه بانک مو و کاشت مو ایجاد می‌شود. بدن نسبت‌به این آسیب، واکنش از خود نشان می‌دهد و با بسته شدن زخم‌ها، دلمه روی سر ایجاد می‌شود که کاملا طبیعی است. 

شما باید از کندن دلمه‌های بعد از کشات که به سر چسبیده‌اند، خودداری کنید و اجازه دهید دلمه‌ها شل شوند و بی‌افتند. البته همه این توصیه‌ها و اقدامات در بهترین کلینیک کاشت مو در تهران به‌نام ایران فیت به شما داده می‌شود تا با عوارض‌های پس از کاشت دچار نشوید.  

خاراندن یا مالش سر بعد از کاشت مو ممنوع خواهد بود!

حداقل تا 48 ساعت بعد از کاشت مو نباید سرتان را بخارانید یا به موهای کاشته شده دست بزنید. برای شستشوی سر حتما مطابق با توصیه پزشک عمل کنید. 

از قرار گرفتن سر زیر دوش اجتناب نمایید و از یک ظرف برای آب ریختن روی سر کمک بگیرید. همچنین تلاش کنید در دو هفته ابتدایی، اصطکاک، خارش و ماساژ سر بعد از کاشت مو را به حداقل برسانید. 

خاراندن سر؛ ممنوعیات بعد از کاشت مو

خاراندن سر؛ ممنوعیات بعد از کاشت مو

قرار دادن کمپرس یخ به‌صورت مستقیم جزو کارهای ممنوعه بعد از کاشت مو است!

استفاده از کمپرس یخ به‌مدت 20 الی 30 دقیقه روی پیشانی تا 3 الی 4 روز بعد از کاشت مو برای کاهش یا جلوگیری از تورم بسیار مفید است. اما قرار دادن آن به‌صورت مستقیم روی سر ضرر دارد. در‌واقع تا 3 روز بعد از کاشت مو، سعی کنید ناحیه درمان را لمس نکنید. 

کاشت موی موفق و تضمینی در کلینیک فوق تخصصی ایران فیت 

در این مقاله در مورد ممنوعیات بعد از کاشت مو صحبت کردیم. این ممنوعیات شامل خودداری از قرار دادن یخ روی سر، رنگ کردن مو، فعالیت‌های سنگین، خاراندن و مالش سر، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استعمال دخانیات است. البته یک مرکز کاشت معتبر و حرفه‌ای قبل و بعد از کشات همه این توصیه‌های مراقبتی را خدمت شما ارائه می‌دهند. 

کلینیک ایران فیت با بهره‌مندی از بهترین تجهیزات و جراحان و ارائه توصیه‌های مراقبتی شما را به رسیدن به بهترین نتایج از کاشت مو کمک خواهند کرد. برای اطلاع از قیمت، انواع روش‌های کاشت و توصیه‌های مراقبتی با شماره‌های درج شده در سایت ایران فیت تماس بگیرید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید