(عکس) هجوم مردم برای فروش چرخ خیاطی قدیمی؛ قیمت به ۷ میلیارد تومان رسید

(عکس) هجوم مردم برای فروش چرخ خیاطی قدیمی؛ قیمت به ۷ میلیارد تومان رسید

در روزهای اخیر شایعات عجیبی در خصوص یک چرخ خیاطی های قدیمی منتشر شده است.

کد خبر : ۱۲۲۱۴۵
بازدید : ۱۷۳۰۷۱۶

به گزارش بازتاب، اخیر مطالبی در برخی شبکه های اجتماعی فراگیر شده است که حکایت از وجود ماده ای حیاتی و بسیار گرانبها به نام جیوه قرمز در چرخ خیاطی های قدیمی دارد.

متن برخی از شایعات در فضای مجازی به این شرح است:

«توی این چرخ خیاطی‌های خیلی قدیمی ماده ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومن قیمت داره این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد داره و خیلیم سمی و خطرناکه…
این ماده بجز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقیه بالای ۵۰ ۶۰ سال پیشم موجوده»

این شایعات باعث شد تا در روز های قیمت اینگونه لوازم افزایش سرسام آوری داشته باشد تا حدی که برخی از فروشندگان چرخ خیاطی خود را در یکی از پلتفرها با قیمت دو میلیارد تومان به فروش گذاشته اند.

هیچ کس به طور قطع نمی داند که این شایعه از کجا شروع شده است، عجیب تر اینکه ادعا شده بود شما می توانید تلفن همراه خود را روی چرخ خیاطی نگه دارید تا به نوعی وجود جیوه قرمز را تشخیص دهید. درواقع داستان اصلی از این قرار است که اگر تلفن خود را به سمت سوزن چرخ خیاطی که حاوی جیوه قرمز است نگه دارید، سیگنال خود را از دست خواهید داد.

تصاویر| هجوم مردم برای فروش چرخ خیاطی قدیمی | قیمت ها به ۷ میلیارد تومان هم رسید | دلیل باورنکردنی افزایش قیمت!

این شایعه در سال های قبل در عربستان سعودی نیز مطرح شد و صحت و اصالت آن در این کشور به کلی رد شد و حتی پای پلیس نیز به این ماجرا کشیده شد.

خبرگزاری رویترز در سال 2009 با انتشار گزارشی در این باره نوشت:

پلیس عربستان در حال تحقیق در مورد ریشه‌های نوعی کلاهبرداری است که در آن ادعا می شود که چرخ خیاطی‌های قدیمی ممکن است ثروت به همراه داشته باشند، زیرا حاوی ماده‌ای گریزان و احتمالاً افسانه‌ای به نام جیوه قرمز هستند.

روزنامه‌های سعودی روز سه‌شنبه تصاویری از سعودی‌ها منتشر کردند که با افتخار در کنار چرخ خیاطی‌های قدیمی در انتظار خریداران احتمالی در بازارهای سنتی هستند.

روزنامه انگلیسی زبان سعودی Gazette می‌گوید برخی از خریداران حاضر هستند تا 200000 ریال (50000 دلار) برای چرخ خیاطی قدیمی سینگر که حاوی جیوه قرمز است، بپردازند.

گفته می شود تلفن های همراه به عنوان ابزاری برای اثبات وجود ماده جعلی استفاده می شود. باور عمومی بر این است که گوشی همراه می تواند به کشف گنجینه های پنهان طلا و جیوه در چرخ های خیاطی قدیمی کمک کند.

نظریه های عجیب دیگری هم درباره جیوه قرمز وجود دارد به طوریکه ادعا می شود می توان از آن برای ساخت بمب هسته ای استفاده کرد.

روزنامه سعودی می‌گوید: «اگر وقتی تلفن در نزدیکی سوزن قرار می‌گیرد، خط قطع شود… وجود این ماده را ثابت می‌کند».

روزنامه الاقتصادیه نوشت: فقر زمینه مناسبی را برای گسترش شایعه جیوه قرمز در جامعه عربستان به ویژه طبقه متوسط ​​فراهم کرده است.

۴
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    از بس بعضی ها احمق اند که میرند همچین پولایی میدهند، همسایه ما چهار تا چرخ خیاطی را اوراق کرد وچیزی داخل اش پیدا نکرد، تو هر صد تا چرخ شاید داخل یکیشون باشد،، فقط پول هدر دادن است، این هو هو را انداختند تو مردم تا این چرخ خیاطی ها بفروش بره

  • خسته از تبعیض ارسالی در

    شنونده باید عاقل باشه
    جیوه مایع بوده و هست
    در اکثر وسایل قدیمی و فعلی وجود دارد
    جیوه حتی در سنسور خورو کاربرد دارد
    جیوه در چرخ خیاطی معنا ندارد
    شاید میله الماس یا چیزی شبیه آن باشد
    اما جیوه غیرممکن میباشد در چرخ خیاطی باشد

  • متین ارسالی در

    جیوه ی قرمز در برخی وسایل قدیمی مثل یخچال های نفتی البرت انشتین ویا رادیو و تلویزیون های قدیمی وجود داره که خاصیت خنک کنندگی داره حال خاصیت جیوه اونم تو چرخ خیاطی چیه خدا میدونه

  • سوگل ارسالی در

    واقعا متسفم که به همچین دروغایی گوش میدن متسفم برای من که همش دروغه

    • ناشناس ارسالی در

      متسف نباش

    • ناشناس ارسالی در

      شاید باشه

  • ناشناس ارسالی در

    خب مگه عربستان کشور فقیری است ک اینجورشایعه ها درست بشه اونجا؟؟

  • رصا ارسالی در

    واقعا جهان بدون ابله وابله گردانان جای متفرجی نیست نه؟؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      متفرج نیست. نه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید