گلکسی S23 FE ارزش خرید دارد؟

گلکسی S23 FE ارزش خرید دارد؟

گلکسی S23 FE نسبت به S21 FE دوربین و پردازنده بهتری دارد و دست‌کم پنج میلیون گران‌تر فروخته می‌شود

کد خبر : ۱۵۸۶۰۴
بازدید : ۸۵۶

گلکسی S23 FE نسبت به مدل قبلی خودش در دو آیتم پیشرفت داشته است؛ دوربین و پردازنده.

گلکسی S23 FE به‌جای حسگر ۱۲ مگاپیکسل با حسگر ۵۰ مگاپیکسل راهی بازار شده و تبدیل تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ به اگزینوس ۲۲۰۰ آن را گوشی قدرتمند‌تری نسبت به S21 FE نشان می‌دهد.

فعلا فروشنده‌های موبایل کف قیمت گوشی گلکسی S23 FE را حدود ۲۴ میلیون تومان درنظر گرفتند که حدود پنج میلیون بیشتر از ارزان‌ترین نسخه گلکسی S21 FE است و باعث می‌شود امثال شیائومی ۱۲ و گوگل پیکسل ۶ مهمترین رقبای نوبرانه جدید سامسونگ باشند.

قیمت گلکسی S23 FE؛ بین ۲۴ تا ۲۸ میلیون

خرید گلکسی S23 FE در اولین روز‌های آبان امسال دست‌کم ۲۴ میلیون تومان خرج برمی‌دارد. فروشنده‌های موبایل ارزان‌ترین نسخه گلکسی S23 FE را که ۱۲۸ گیگ فضای‌ذخیره‌سازی دراختیار می‌گذارد با رنگ خاکستری و حول‌وحوش ۲۴ میلیون می‌فروشند و اگر روی رنگ سبز گلکسی S23 FE نسخه ۱۲۸ گیگ دست بگذارید، احتمالا ۶۰۰، ۷۰۰ هزار تومان بیشتر دریافت می‌کنند.

قیمت گلکسی S23 FE نسخه ۲۵۶ گیگ بیشتر است و این یکی را ممکن است با قیمتی بیش از ۲۸ میلیون در بازار پیدا کنید. یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف در شهر مشهد قیمت گلکسی S23 FE نسخه ۲۵۶ گیگ را ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

قیمت گلکسی S23 FE نسخه ۲۵۶ گیگ در دیجی‌کالا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و وقتی سراغ بازار و فروشنده‌های پاساژ علاءالدین و چارسو را می‌گیریم، کف قیمت گلکسی S23 FE نسخه ۲۵۶ گیگ به اسم پک ویتنام به حدود ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

تفاوت گلکسی S23 FE و S21 FE

گلکسی S23 FE تقریبا دو سال بعد رونمایی S21 FE و درغیاب S۲۲ FE راهی بازار شد. مدلی که همانطور از اسمش پیداست، یک نسخه هواداری از گوشی‌های سری پرچمدار سامسونگ است و به‌طور خلاصه در دو آیتم مهم پیشرفت داشته است؛ دوربین و پردازنده.

گلکسی S23 FE با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل راهی بازار می‌شود درحالی که S21 FE از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل بهره می‌برد. بااینکه حسگر‌های ۵۰ مگاپیکسل و ۱۲ مگاپیکسل این دو گوشی اختلاف فاحشی باهم ندارند، اما نهایتا عکس‌هایی که S23 FE ثبت می‌کند، به واقعیت نزدیک‌تر است و در همان نگاه اول می‌توانیم متوجه تفاوت‌ها شویم.

گلکسی S23 FE از یک طرف دیگر پیشرفت قابل توجهی در بخش پردازنده داشته است. سامسونگ در طراحی گلکسی S23 FE مثل S21 FE از دو تراشه مختلف اسنپدراگون و اگزینوس استفاده می‌کند که تراشه اولی مخصوص بازار آمریکاست و نسخه‌های مجهز به تراشه اگزینوس وارد ایران می‌شوند.

گلکسی S23 FE در بخش پردازنده از یک تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ کمک می‌گیرد که به مراتب نسبت به تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ در گوشی S21 FE بهتر است. برای اینکه بهتر درجریان قرار بگیرید لازم است بدانید تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ گوشی S23 FE در آیتم‌های متفاوت بنچمارک‌های معروف هشت درصد بیشتر از تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ گوشی S21 FE امتیاز می‌گیرد.

گلکسی S23 FE با همه این حرف‌ها در آیتم نمایشگر و باتری تقریبا همان گلکسی S21 FE است. صفحه‌نمایش داینامیک AMOLED و حداکثر روشنایی هزار و ۴۵۰ نیت و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، دقیقا همان ترکیب برنده‌ای است که قبلا در گلکسی S21 FE شاهد بودیم. باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپری هم دومین ویژگی مشترک و مهم گلکسی S21 FE و S23 FE محسوب می‌شود و عملکرد برابر باتری‌های آن‌ها را نشان می‌دهد.

رقبای اقتصادی گلکسی S23 FE؛ گوگل پیکسل ۶ و شیائومی ۱۲

گلکسی S23 FE که بسته به رنگ و فضای ذخیره‌سازی بین ۲۴ تا ۲۸ میلیون قیمت دارد، در یکی از سوت و کورترین بازه‌های بازار موبایل قرار گرفته است. در این بازه گزینه‌های زیادی دردسترس نیست و اگر بازار را زیرورو کنیم، نهایتا می‌توانیم مدل‌هایی مثل شیائومی 12 و گوگل پیکسل 6 را به‌عنوان رقبای اقتصادی گلکسی S23 FE حساب کنیم.

گلکسی S23 FE درمقایسه با شیائومی 12 دوربین و نمایشگر بهتری دارد، اما رقابت را در بخش پردازنده واگذار می‌کند. مقایسه گلکسی S23 FE و گوگل پیکسل 6 هم یک گوشی نسبتا قدیمی به‌حساب می‌آید، برتری محسوس نماینده سامسونگ در آیتم پردازنده را نشان می‌دهد. روی کاغذ شرایط در بخش دوربین برابر است اما وقتی بحث باتری مطرح می‌شود، شرایط تاحدودی به نفع گوکل پیکسل 6 خواهد بود.

مشخصات گلکسی S23 FE

ابعاد

158 در 76.5 در 8.2 میلیمتر

وزن

209 گرم

نوع نمایشگر

Dynamic AMOLED 2X

سایز نمایشگر

6.4 اینچ

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل

دوربین سلفی

10 مگاپیکسل

تراشه اصلی

اگزینوس 2200

ظرفیت باتری

چهار هزار و 500 میلی‌آمپرساعت

شارژر

25 وات (50 درصد در 30 دقیقه)

قیمت

بین 24 تا 28 میلیون

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید