(عکس) زشت‌ترین آب‌نمای دنیا که ۲ میلیون دلار هزینه ساخت داشت

(عکس) زشت‌ترین آب‌نمای دنیا که ۲ میلیون دلار هزینه ساخت داشت

به‌تازگی در شهر وین،‌ پایتخت اتریش، آبنمایی با هزینه‌ ۲ میلیون دلاری ساخته شده که لقب زشت‌ترین آبنمای دنیا را به خود گرفته است.

کد خبر : ۱۶۵۲۰۰
بازدید : ۲۷

«گلیتین»، گروه هنری آوانگارد اهل وین، به سفارش مقامات محلی، آبنمایی تازه و بسیار بحث‌برانگیز ساخته‌اند. این آبنما برای بزرگداشت ایجاد سیستم آب مدرن در ۱۵۰ سال گذشته در وین ساخته شده است. آب این سیستم مدرن از نهرهای موجود در جنگل‌های سبز کوه‌های آلپ تامین می‌شد و در از بین بردن بیماری‌های مرگباری چون طاعون بسیار موثر بود.

چند گروه هنری، طرح‌های خود را برای ساخت این آبنما ارائه داده بودند و طرح گلیتین، برنده این رویداد شد. طرح آنها نمادی از «همکاری تمام افراد جامعه در حفظ آب»‌ است اما با توجه به هزینه نجومی ۲ میلیون دلاری آن، آبنمای چندان جالبی از کار درنیامده است.

5951665

این آبنما چند روز پیش با حضور الکساندر فن در بلن، رئیس جمهور اتریش، افتتاح شد و بلافاصله پس از قرار گرفتن عکس آن در شبکه‌های اجتماعی، جمعیت کثیری از مردم از آن انتقاد کردند. بیشتر مردم گفتند که این آبنما، زشت‌ترین آبنمایی است که در تمام عمرشان دیده‌اند و معتقدند، چهره شهرشان وین، با وجود این آبنما خراب می‌شود.

اما شهردار وین، علی‌رغم تمام این انتقادها معتقد است که این اثر «فوق‌العاده» و «الهام‌بخش» است و می‌تواند حس همکاری را تداعی کند.

با وجود اینکه بیشتر مردم وین از این آبنما راضی نیستند اما مقامات محلی قصد دارند، آن را با همین شکلی که طراحی شده است حفظ کنند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید