هزینه فرودگاهی برای سفر ایرانی‌ها به این کشور صفر شد

هزینه فرودگاهی برای سفر ایرانی‌ها به این کشور صفر شد

سفیر سریلانکا در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس از اعطای مجوز دولت سریلانکا به هواپیمایی ماهان برای پرواز مستقیم از ایران به این کشور خبر داد و گفت: این مجوز قریب دو الی سه ماه پیش صادر شده اما هنوز پروازها آغاز نشده است و انتظار می‌رود رسانه‌ها این خبر را منعکس کنند تا حتماً این مهم انجام شود.

کد خبر : ۱۷۰۲۹۴
بازدید : ۲۶

سفیر سریلانکا در ایران از اعطای مجوز به هواپیمایی ماهان برای پرواز مستقیم از ایران به این کشور خبر داد و گفت: حتی در این راستا هزینه‌های فرودگاهی را صفر کردیم تا گردشگران ایرانی بدون هیچ هزینه فرودگاهی بتوانند به سریلانکا سفر کنند.

پیشوایان آپونسو در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس از اعطای مجوز دولت سریلانکا به هواپیمایی ماهان برای پرواز مستقیم از ایران به این کشور خبر داد و گفت: این مجوز قریب دو الی سه ماه پیش صادر شده اما هنوز پروازها آغاز نشده است و انتظار می‌رود رسانه‌ها این خبر را منعکس کنند تا حتماً این مهم انجام شود.

وی افزود: دولت سریلانکا نه تنها به هواپیمایی ماهان اجازه پرواز داد بلکه به عنوان یک آفر پیشنهادی اقتصادی، تمام هزینه‌های فرودگاهی برای این هواپیمایی جهت پرواز از ایران به این کشور را صفر کرد تا گردشگران ایرانی بتوانند بدون هیچ هزینه فرودگاهی به سریلانکا سفر کنند و قطعاً این مسئله بر روی قیمت بلیت‌ها تأثیرگذار است.

آپونسو در ادامه با بیان اینکه سریلانکا یک کشور گردشگری است به طوری که در سال ۲۰۲۳ قریب ۲ میلیون گردشگر از این کشور دیدن کردند، گفت: این کشور تعداد زیادی پکیج گردشگری به گردشگران ارائه می‌دهد.

سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: کشور سریلانکا سه مدل پیکج گردشگری برای افراد پولدار، متوسط و دارای سطح درآمد پایین ارائه می‌کند تا همه افراد با هر سطحی بتوانند از این کشور بازدید کنند.

وی به ذائقه گردشگران ایرانی اشاره کرد و گفت: گردشگران ایرانی بیشتری علاقه‌مند هستند از اماکن تاریخی و فرهنگی سریلانکا بازدید کنند لذا ما پکیج‌هایی داریم که مخصوص ایرانی‌هایی است که علاقه‌مند هستند به این مناطق سفر کنند.

آپونسو یادآور شد: با وجودی که سریلانکا کشور مسلمانی نیست ولی به همه مذاهب احترام می‌گذارد. در این کشور پیروان مذاهب بودایی، مسیحی و مسلمان داریم لذا وقتی مسلمانان به سریلانکا سفر می‌کنند، غذای حلال در همه جای این کشور وجود دارد و این مسئله حتماً در پکیج‌های گردشگری که ارائه می‌شود، مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایران و سریلانکا لغو ویزا هستند و خیلی راحت می‌توان از ایران به سریلانکا یا بر عکس سفر کرد، گفت: این دو کشور آنقدر روابط خوبی دارند که به راحتی مردم سریلانکا می‌توانند به ایران سفر کنند.

سفیر سریلانکا در ایران در عین حال با ذکر این نکته که روادید سریلانکا برای گردشگران فقط گردشگری است، گفت: گردشگران ایرانی اعم از مردم شیراز، تهران، تبریز، مشهد و... استقبال خوبی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا دارند و به این کشور سفر می‌کنند.

آپونسو در پایان در خصوص نمایشگاه گردشگری پارس که در شیراز در حال برگزاری است، گفت: این نمایشگاه در سطح بین‌المللی برگزار شده است و نسبت به آن نظر مثبتی دارم.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس طی روزهای ۱۳ تا ۱۶ دی‌ماه جاری در شیراز در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید