سرنوشت عجیب یک شرکت مطرح جهانی که فقط 5000 هزار دلار سرمایه داشت!

سرنوشت عجیب یک شرکت مطرح جهانی که فقط 5000 هزار دلار سرمایه داشت!

فردریک اسمیت، بنیانگذار فدکس، در اوایل تاسیس این شرکت چنان دچار مشکل شده بود که برای تامین مالی شرکت خود به انجام قمار در لاس وگاس روی آورد.

کد خبر : ۱۷۰۴۳۰
بازدید : ۲۵

فدکس  یکی از شرکت های مطرح در زمینه ارائه خدمات پستی در جهان است. با این وجود،  فردریک اسمیت ، بنیانگذار فدکس، در اوایل تاسیس این شرکت چنان دچار مشکل شده بود که برای تامین مالی شرکت خود به انجام قمار در لاس وگاس روی آورد.

اسمیت زمانی که در سال 1962 در رشته اقتصاد در دانشگاه ییل تحصیل می کرد، مقاله ای درباره اتوماسیون جامعه و حمل و نقل کالا نوشت. در آن زمان، اسمیت فکر می کرد که حمل اقلام کوچک و ضروری با هواپیما کارآمدتر است. مقاله وی در نهایت به ستون فقرات فدکس تبدیل شد.

اسمیت در سال 1971 شرکت  فدکس  را با 4 میلیون دلار ارث و 80 میلیون دلار وام و سرمایه گذاری تاسیس کرد. فدکس فعالیت خود را با هشت فروند هواپیما آغاز کرد که 35 شهر را پوشش می داد و برنامه هایی برای افزایش در هر ماه وجود داشت.

اما در دو سال اول فعالیت فدکس، اساسا به دلیل افزایش هزینه های سوخت، این شرکت با میلیون ها دلار بدهی مواجه شد و در آستانه ورشکستگی قرار گرفت.

1724152_765

زمانی که سرمایه فدکس به فقط 5000 دلار کاهش یافت، اسمیت متوجه شد که سوخت کافی برای هواپیماهای شرکت وجود ندارد. او که از همه چیز ناامید شده بود به عنوان آخرین شانس خود راهی شهر لاس وگاس شد تا با آخرین پول شرکت به قمار بپردازد.

به طرز شگفت انگیزی، زمانی که اسمیت هفته بعد بازگشت، 5000 دلار باقیمانده را به 27000 دلار تبدیل کرده بود که برای فعال باقی ماندن شرکت به مدت یک هفته کافی بود.

سرمایه 27000 دلاری راه حلی برای همه مشکلات فدکس نبود، اما اسمیت آن را نشانه ای امیدوارکننده می دانست. وی از این پول برای کسب بودجه بیشتر استفاده کرد و در نهایت موفق به جمع آوری 11 میلیون دلار شد.

پس از تثبیت مالی، اسمیت به راه اندازی یک  کمپین تبلیغاتی  پست مستقیم کمک کرد تا فدکس هرچه بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. در سال 1976، فدکس نخستین سود خود به میزان 3.6 میلیون دلار را تجربه کرد. چند سال بعد، شرکت عمومی شد و از آن زمان تاکنون شاهد رونق و پیشرفت خود بوده است.

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید