چگونه با انتخاب اسم لوکس و خلاقانه شرکت خود را ثبت کنیم؟

چگونه با انتخاب اسم لوکس و خلاقانه شرکت خود را ثبت کنیم؟

اگر دارنده کسب و کاری هستید و به دنبال انتخاب اسم برای آن هستید لازم است قوانینی را در انتخاب اسامی تجاری بدانید. اگر شرکتی داشته باشید با قوانین انتخاب نام برای شرکت آشنایی دارید و اگر می خواهید به تازگی شرکت خود را ثبت کنید بی شک یکی از چالش ها برایتان انتخاب نام سه یا چهار سیلابی برای شرکت خواهد بود. لازم نیست نگرانی در این زمینه داشته باشید فقط کافی است بدانید شرایط انتخاب نام شرکت چیست و چگونه می توان یک اسم تجاری لوکس و خلاقانه برای شرکت انتخاب کرد؟

کد خبر : ۱۷۱۱۲۴
بازدید : ۹۷

شرکت های تجاری بر اساس قانون تجارت باید تحت نام مخصوص به ثبت برسند از این رو انتخاب اسامی تکراری ثبت شده حتی از شرکت هایی که انحلال یافته اند نیز ممنوع است. انتخاب اسم شرکت همانند انتخاب اسم برند نیست و دامنه انتخابی گسترده ای ندارید. در قوانین ثبتی ایران شما نمی توانید اسم شرکت را از اسامی غیر فارسی انتخاب کنید بنابراین تنها اسم هایی قابل ثبت هستند که در فرهنگ نامه های فارسی دارای معنا و مفهوم باشند. 

شرایط اسم شرکت برای ثبت

انتخاب اسم شرکت شاید به ظاهر ساده به نظر برسد اما یکی از مهمترین مراحلی است که در پیش دارید. در واقع تا زمانی که اسم شرکت تایید نشود نمی توانید سایر مراحل شرکت را پیش ببرید از این رو برای انتخاب اسم شرکت لازم است شرایطی را در نظر داشته باشید. 

در حال حاضر امکان ثبت اسم شرکت تک سیلابی و دو سیلابی وجود ندارد زیرا سقف انتخابی این اسامی پر شده است، اما می توانید اسامی سه یا چهار سیلابی انتخاب کنید که در حال حاضر انتخاب اسم سه سیلابی نیز تا حد زیادی تکمیل شده است. 

اسامی در اداره ثبت شرکت ها ثبت می شوند که فارسی و در فرهنگ نامه های فارسی نیز دارای معنا باشند از این رو اسامی غیر فارسی ثبت نمی شوند. 

اسم شرکت باید دو کلمه با اسامی ثبت شده دارای تفاوت باشد و اسمی که انتخاب می کنید باید حداقل دو کلمه با اسامی ثبت شده تفاوت داشته باشند. 

اسامی که انتخاب می کنید نباید با نظم عمومی و اخلاق حسنه جامعه در تضاد باشد. 

5 حق اولویت برای انتخاب اسم شرکت دارید که می توانید بر اساس اولویت بندی 5 حق اولویت خود را ثبت نماید. 

تایید اسامی از تاریخ ثبت نهایی طی 72 ساعت انجام می شود.

انتخاب اسم سه یا چهار سیلابی برای شرکت 

منظور از سیلاب در انتخاب اسم شرکت کلمه است یعنی می توانید چند کلمه را در کنار هم قرار دهید و اسم شرکت را بسازید که اصولاً با سه یا چهار سیلاب این انتخاب انجام می شود. حتماً سعی کنید در انتخاب اسم شرکت از تعداد کلمات خاص بیشتر استفاده کنید؛ زیرا هر چقدر تعداد اسامی خاص در انتخاب نام بیشتر باشد احتمال تایید نام در اداره ثبت بیشتر می شود. 

معرفی سه سایت برتر انتخاب نام لوکس شرکت 

sabtebrand.com :  یکی از برترین سایت ها در انتخاب نام لوکس و خلاقانه سامانه مزدا است که می توانید بر اساس محتوای ارائه شده آن برای انتخاب نام برند لوکس اقدام کنید. 

eliya.ir : یکی دیگر از سایت های اصلی است که جایگاه و رتبه بالایی را در مرورگر گوگل به جهت انتخاب نام لوکس و زیبا در سایت خود دارد که می توانید بر اساس محتوای ارائه شده این سایت برای انتخاب یک برند زیبا و لوکس اقدام کنید. 

payeshsabt.com : مجتمع پایش یکی از کامل ترین محتوا ها را برای انتخاب اسامی لوکس تدوین کرده است که جایگاه مناسبی نیز در گوگل دارد، بر اساس مطلب ارائه شده در این سایت می توانید به راحتی اسم لوکس مناسب و خلاقانه ای را انتخاب نمایید. این مجموعه علاوه بر این در زمینه: (اختراع_ ثبت طرح صنعتی_ پروانه بهره برداری_ سیب سلامت_ ثبت شرکت_ ثبت برند_ جواز کسب_ کد فراگیر_ ثبت تغییرات_ ثبت شرکت سهامی خاص_ ثبت شرکت سهامی عام_ کارت بازرگانی_ اظهارنامه_ پلمپ دفاتر_ کد اقتصادی_ روزنامه رسمی_ ثبت شرکت با مسئولیت محدود_ ثبت موسسه) خدمات جامعی را ارائه می دهد اعم از مشاوره تا ثبت و انجام روند کامل خدمات معرفی شده که می توانید از آن استفاده نمایید. 

3 ترفند برای انتخاب اسم زیبا برای شرکت 

اولین ترفند جستجو در بانک اطلاعات اداره ثبت شرکت ها و روزنامه رسمی کشور است که با جستجو کلمات مدنظر می توانید اسامی ثبت شده را مشاهده نمایید و بر اساس ترکیب اسامی و کلمات متمایز ایده برای انتخاب اسم شرکت بگیرید. البته در این روش باید در نظر داشته باشید اسم انتخابی نباید خیلی شبیه اسم ثبت شده باشد که پیش از این سه سایت اصلی انتخاب اسمامی لوکس شرکتها را معرفی کردیم. 

ترفند دیگر کمک از دوستان و آشنایان می باشد. می توانید با ترتیب دادن یک بازی سرگرم کننده از دوستان خود بخواهید اسامی را انتخاب کنند و هر یک بر اساس موضوعی که مطرح می کنید اسمی را انتخاب نمایند و یک سرگرمی تازه ای را در بین دوستان خود داشته باشید و به اسم ایده آلی را نیز برای شرکت خود انتخاب نمایید. 

ترفند دیگر کمک از افراد متخصص است. از آنجایی که در چند سال اخیر دامنه انتخاب اسم برای شرکت محدود شده است، افراد با تجربه و متخصص در حوزه ثبت شرکت، پکیج ثبت شرکت را با انتخاب اسم تخصصی برای شرکت انجام می دهید که این پکیج ها می تواند در هزینه و زمان شما صرفه جویی نماید.  

نمونه اسم قابل ثبت برای شرکت تجاری 

نمونه های زیادی برای اسم شرکت در گوگل انتخاب شده است، اما هیچ گاه از این اسامی ترکیب شده برای انتخاب نام شرکت استفاده نکنید زیرا این مطالب در دسترس عموم است و ممکن است اسمی که انتخاب کرده اید قبل از این نیز توسط شخص دیگری نیز انتخاب شده باشد؛ اما این نمونه اسامی می تواند در ذهن شما ایده نام جدید را نیز ایجاد کند که بدین منظور می توانید به نمونه اسامی لوکس شرکت، سایت های معرفی شده رجوع کنید. 

اسامی غیر قابل ثبت برای نام شرکت

کلمات غیر فارسی 

مخفف کلمات 

اسامی بدون معنا در فرهنگ لغت های فارسی 

اسامی خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه 

اسامی که قبل از این ثبت شده اند و مشابه این اسامی 

اگر تمامی کلمات انتخابی عام باشد. 

انتخاب اسم شرکت بازرگانی 

اسم شرکت بازرگانی با سایر شرکت ها تفاوتی ندارد اما در بیشتر موارد عنوان بازرگانی نیز در اسم شرکت ها به کار می رود. کلمه بازرگانی در شرکت های بازرگانی اسم عام محسوب می شود و حتی تحت عنوان سیلاب محسوب نمی شود و بیشتر شرکت های بازرگانی این عنوان را در اسم شرکت دارند. یعنی خود کلمه بازرگانی چه در ترکیب اسامی شما وجود داشته باشد چه نداشته باشد، بعد از ثبت شرکت می توانید از کلمه بازرگانی در معرفی شرکت به عنوان پیشوند استفاده نمایید. 

ترکیب نام شرکت سه سیلابی 

همان طور که پیش از این عنوان کردیم می توانید سه کلمه ای که مورد تایید خودتان است و قواعد و شرایط لازم تایید نام را دارد در ترکیب اسم شرکت ایجاد کنید. در ترکیب کلمات هیچ قاعده ای وجود ندارد اما حداقل وجود یک کلمه خاص در ترکیب نام شرکت الزامی است. 

جمع بندی این مطلب: امیدواریم که این مطلب یک راهنمای اجمالی و مفیدی برای شما بوده باشد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید و نیازمند راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان و متخصصان این حوزه مراجعه کنید. 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید