هشدار سنگین یک کارشناس درباره آینده بازار مسکن

هشدار سنگین یک کارشناس درباره آینده بازار مسکن

یک کارشناس بازار مسکن، گفت: : باید نسبت به واحد‌های کوچک متراژ تدابیر جدی شود تا این الگوی مصرفی وارد بازار مسکن نشود؛ زیرا با فرهنگ ایرانی تطابقی ندارد.

کد خبر : ۱۷۲۷۸۹
بازدید : ۳۵

واحد‌های مسکونی ۲۵ الی ۳۵ متری در میان مدت موجب گرانی مسکن در بازار می‌شود.

مدتی پیش بود که خبر ساخت خانه‌های ۲۵ متری دهان به دهان چرخید و تا اندازه‌ای انتقادات را برانگیخت که وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران از آن اعلام نارضایتی کردند. ماجرا تا آنجا ادامه پیدا کرد که در نهایت، طرح ساخت این واحد‌ها با عنوان «مسکن اقتصادی» از سوی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران دوباره روی کار آمد. طرحی که انتقادات و ابهامات زیادی به‌ویژه در مورد اخذ مجوز ساخت آن وجود دارد.

فرشاد ایلاتی، کارشناس مسکن با تاکید براینکه واحد‌های مسکونی ۲۵ الی ۳۵ متری در میان مدت موجب گرانی مسکن در بازار می‌شود، گفت: الگوی واحد‌های مسکونی متراژ پایین از زمان آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم تحت سیاست‌های پاک مطرح شد و الگوی مصرفی مسکن در ایران روز به روز متراژ مسکن با کاهش روبه رو شد و اگر بازار مسکن به همین روند پیش رود قطعاً الگوی مصرفی به متراژ‌های کمتر نیز خواهد رسید.

کارشناس حوزه مسکن در ادامه تاکید کرد: باید نسبت به واحد‌های کوچک متراژ تدابیر جدی شود تا این الگوی مصرفی وارد بازار مسکن نشود، زیرا با فرهنگ ایرانی تطابقی ندارد. سیاست کوچک‌سازی واحد‌های مسکونی قطعا سیاست موفقی نبوده و نخواهد بود و از ابتدای دهه ۷۰ تا به امروز الگوی کوچک‌سازی واحد‌های مسکونی را در دست کار نداریم.

وی ادامه داد: البته باید نسبت به این موضوع توجه داشت که دولت نسبت به قانون فرزندآوری اهمیت ویژه‌ای دارد و هرچه متراژ واحد‌های مسکونی روبه کاهش حرکت کند؛ قطعاً خانوار و افراد انگیزه‌ای به تشکیل خانواده و توسعه جمعیت کشور نخواهند داشت.

ایلاتی خاطرنشان کرد: واحد‌های مسکونی کوچک متراژ در اقتصاد نیز مفهومی ندارد؛ زیرا اگر تعداد سکونت در واحد‌های کوچک متراژ افزایش پیدا کند نشان از کاهش قدرت خرید مردم است و در میان مدت موجب گرانی مسکن در بازار می‌شود. البته دولت طی ماه‌های اخیر موضع جدی خود را در راستای مخالفت کوچک‌سازی واحد‌های مسکونی اعلام کرده است.

منبع: مهر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید