شهر هندوانه ایران کجاست؟

شهر هندوانه ایران کجاست؟

شهر هندوانه ایران را می‌شناسید؟ ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هندوانه است. برخی شهرهای ایران حتی در پاییز و زمستان نیز به علت اینکه از مناطق گرمسیر هستند، هندوانه خوبی تولید می‌کنند. اما شهر هندوانه ایران کجاست؟ هندوانه یکی از آن میوه‌های آبدار و خوشمزه‌ای است که حتی در مراسمات باستانی ایران عزیز مانند شب یلدا نیز میل می‌شود.

کد خبر : ۱۸۹۷۶۸
بازدید : ۱۰۹

هندوانه در مناطق گرمسیر یا نیمه گرمسیر رشد می‌کند و به هر حال رای کشت این میوه خوشمزه در شهر هندوانه ایران باید حتما آب و هوای مناسب آن فراهم باشد. از دیگر میوه‌هایی که مانند هندوانه در مناطق گرمسیری کشت می‌شوند، موز است به نظر شما شهر موز ایران کجاست؟با دلتامگ همراه شوید تا با شهر هندوانه ایران آشنا شوید.

2

بهترین هندوانه ایران مال کدام شهر است؟

شهر هندوانه ایران باید جزو مناطق گرمسیری باشد. زیرا هندوانه تنها در این شرایط می‌تواند رشد کند. شهر هندوانه ایران زیاد است و در مناطق مختلفی از ایران کشت می‌شود. اما مهم‌ترین شهرهایی که هندوانه در آن‌ها کشت می‌شوند، هندوانه در ایران در فصل‌های مختلف و در شهرهای مختلفی تولید می‌شود. در بهار، این محصول در شهرهای جیرفت، کهنوج، میناب، ایرانشهر و دزفول تولید می‌گردد. در تابستان، شهرهای دامغان، ورامین، سمنان، مشهد، اصفهان، همدان، تبریز و میاندوآب مسئول تولید هندوانه هستند.

در پاییز، دوباره دزفول به عنوان تولیدکننده هندوانه معرفی می‌شود و در زمستان، میناب، جیرفت و کهنوج این محصول را تولید می‌کنند. هندوانه تولید شده در ایران به کشورهای عراق، ترکیه، امارات، کویت و بحرین صادر می‌شود.

هندوانه کدام شهر معروف است؟

اما با اینکه در فصل‌های مختلف شهرهای مختلفی به کشت و تولید می‌شود اما دامغان یکی از شهرهایی است که بیشترین تولید هندوانه را به خود اختصاص داده است و به شهر هنداونه ایران تبدیل شده است است. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری زراعی میزان 21 هزار تن هندوانه در این شهرستان تولید و برداشت شود.

3

دامغان در استان سمنان، در شمال شرق ایران قرار دارد. این شهر باستانی به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش دو نوع آب و هوا دارد. دامغان از شمال به جنگل و کوه می‌رسد و از جنوب به کویر، به همین دلیل قسمت شمالی آن دارای آب و هوای معتدل و بارندگی است، در حالی که قسمت جنوبی آب و هوای کویری و خشک دارد.

4

برج چهل دختر در شهر هندوانه ایران

یکی از جاهای دیدنی دامغان برج چهل دختران است که با بیش از هزار سال قدمت، همچنان استوار و پابرجا باقی‌مانده و زیبایی و شکوهش در نوع خود خیره‌کننده است. درباره نام این بنا هم داستان‌ها و روایت‌های محلی زیادی وجود دارد. برخی معتقدند که چهل دختر از تعلقات دنیوی دست کشیده و با ساختن این برج، به عبادت و گوشه‌نشینی در اینجا مشغول شده بودند. این برج آجری، ۱۵ متر ارتفاع دارد و درست در مرکز شهر دامغان قرار گرفته است. بیرون این برج، کتیبه‌ای به خط کوفی وجود دارد که براساس آن مشخص شده قدمت این بنا به قرن چهارم هجری برمی‌گردد.

منبع: دلتا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید