(ویدیو) روزانه 7 هزار نفر از این گورستان بازدید می‌کنند؛ پر از گل و روباه

(ویدیو) روزانه 7 هزار نفر از این گورستان بازدید می‌کنند؛ پر از گل و روباه

روزانه 7 هزار نفر از این گورستان دیدن می کنند. متصدیان گورستان می‌خواهند جاذبه‌های حیات وحش را به خانه معروف مردگان پاریس اضافه کنند.

کد خبر : ۱۴۶۸۵۸
بازدید : ۱۷۱۱

عصر ایران نوشت: گورستان "پرلاشز" یک جاذبه توریستی محبوب در پاریس است.

به نقل از نیویورک تایمز، این گورستان مدفن نامدارانی مانند "اسکار وایلد" شاعر و داستان نویس قرن نوزدهم، "جیم موریسون" آهنگ ساز و "ادیت پیاف" خواننده است.

حالا و پس از اتمام قزنطینه و محدودیت‌های کرونایی، متصدیان گورستان می‌خواهند جاذبه‌های حیات وحش را به خانه معروف مردگان پاریس اضافه کنند.

محوطه گورستان پرلاشز که قبلا نشان های کمی از حیات را در خود نشان می‌داد، پس از ممنوعیت استفاده از آفت کش ها در پاریس به باغی سرسبز تبدیل شد.

بوته‌های مختلف گیاهان در جای جای گورستان دیده می‌شوند و باغبانان در تلاش برای از بین بردن بخش هایی از  سطوح پرعلف‌ و چمن‌های کشت داده شده در این منطقه هستند تا دسترسی خانواده ها به مرارها را راحت کنند.

در برخی از فصل ها صدای پرندگان نشسته روی درختان غوغا می کند.

همه این تصاویر که مانند صحنه‌ای در اعماق یکی از جنگل های سرسبز فرانسه به نظر می‌رسد، در داخل یکی از پربازدیدترین قبرستان های جهان و وسط یکی از پرترافیک ترین خیابان‌های شرق پاریس دیده می‌شود.

در سال‌های اخیر این قبرستان که مدفن نامداران جهان نیز هست، به پناهگاه جانوانی مانند روباه و جغدهای قهوه‌ای و برخی از طوطی ها نیز تبدیل شده است.

حجم ویدیو: ۸.۲۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۵ دانلود ویدیو
۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید