با شغل‌های خوشحال دنیا آشنا شوید

با شغل‌های خوشحال دنیا آشنا شوید

شاید نویسندگی شغل پردرآمدی نباشد اما همین‌ که در دنیای خیال و رؤیا جای چند نفر دیگر زندگی می‌کنند، این موضوع دلیل اصلی شادی و رضایتشان از شغلی است که دارند. آن‌ها معتقدند وقتی ذهنیت خود را روی کاغذ می‌نویسند، لحظه‌ی شعف‌انگیز و لذت‌بخشی را تجربه می‌کنند. نوشتن در مغز این گروه تأثیری می‌گذارد که باعث شادی می‌شود.

کد خبر : ۱۴۷۴۴۷
بازدید : ۹۹۲

صبح شنبه که می‌شود برای این دسته از افراد بدترین روز زندگی است. از شب قبل برنامه دارند. با ناراحتی به رختخواب می‌روند و با عصبانیت و خشم ساعت موبایل را تنظیم می‌کنند.

 صبح که ساعتشان زنگ می‌زند هم همین بساط است. نه شوری و نه اشتیاقی، انگار که می‌خواهد به یک جای سخت و پر از عذاب برود.

این داستان هر روز کسانی است که شغلشان را دوست ندارند و با آن شاد نمی‌شوند؛ اما هستند کسانی که با عشق و علاقه از شب قبل لباس‌هایشان را اتو می‌کنند و برای اینکه صبح شود، لحظه‌شماری می‌کنند از بس‌ که دلشان با کارشان یکی است و از آن خوشحال و شاد هستند.

حالا فرقی هم نمی‌کند این کار چه درآمدی دارد و چقدر سرمایه دارند، فقط با آن شاد هستند و از آن لذت می‌برند.  روان‌شناسان معتقدند کار و حرفه‌ای‌ که انتخاب می‌کنید سهم بزرگی در شاد کردن شما دارد.

اگر هنوز شغلتان را انتخاب نکرده‌اید و خیلی دلتان می‌خواهد شاد باشید و شاد بمانید، ما به شما شادترین شغل‌های دنیا را معرفی می‌کنیم.

آتش‌نشان‌ها

با اینکه سروکارشان مدام با آتش و اتفاق‌های عجیب‌وغریب و آوار و ساختمان‌های بلند و گاهی چاه و رودخانه است، اما ۸۰‌درصد از آتش‌نشان‌ها از کار خود راضی هستند.

خیلی از آن‌ها رضایت بعد از نجات دادن جان همنوعان خود را عامل این شادی درونی و حقیقی عنوان کرده‌اند. آن‌ها همیشه در حال کمک کردن به دیگران و پیدا کردن راه چاره برای نجات گروهی که در بحران قرارگرفته‌اند، هستند اما معتقدند بعد از پایان کار به شادی‌ای می‌رسند که با هیچ‌چیز دیگری قابل‌مقایسه نیست.

نویسنده‌ها

شاید نویسندگی شغل پردرآمدی نباشد اما همین‌ که در دنیای خیال و رؤیا جای چند نفر دیگر زندگی می‌کنند، این موضوع دلیل اصلی شادی و رضایتشان از شغلی است که دارند. آن‌ها معتقدند وقتی ذهنیت خود را روی کاغذ می‌نویسند، لحظه‌ی شعف‌انگیز و لذت‌بخشی را تجربه می‌کنند. نوشتن در مغز این گروه تأثیری می‌گذارد که باعث شادی می‌شود.

فیزیوتراپیست‌ها

آن‌ها از شغلشان راضی هستند. هم درآمد خوبی دارند و هم اینکه وقتی نتیجه کار را می‌بینند، رضایتشان بیشتر می‌شود. این قشر از جامعه رابطه مستقیمی با مردم کم‌توان و ناتوان و آسیب‌دیده دارند و وقتی به مداوای آن‌ها کمک می‌کنند، احساس شادی و رضایت زیادی دارند.

همین موضوع باعث شده که فیزیوتراپی یکی از شغل‌های شاد دنیا معرفی شود. یکی از فیزیوتراپ‌های این نظرسنجی گفته بود وقتی کسی روزهای اول به کمک عصا راه می‌رود اما بعد از دوره‌ی درمانش، عصا را زمین می‌اندازد و می‌رود انگار که دنیا را به او داده‌اند. به کسی که به راه رفتن او کمک کرده است.

مربی کودکان استثنایی

با اینکه این گروه از افراد درآمد خیلی زیادی ندارند که از آن شاد باشند، اما به دلیل معاشرت با کودکان استثنایی (سندرم داون) خیلی شادتر از بقیه معلم‌ها هستند. البته معلمی را هم جزو شغل‌های شاد دنیا معرفی کرده‌اند اما اگر قرار باشد در این قشر رتبه‌بندی انجام شود، مربیان کودکان استثنایی و مربی مهدکودک‌ها از شغلشان رضایت بیشتری دارند و شادتر هستند.

مربیگری کودکان زیر پنج سال هم جزو شغل‌های شاد دنیاست. آن‌ها با کودکانی که تازه زبان باز کرده‌اند و در دنیای جالبی سیر می‌کنند، سروکار دارند. این شغل را کارشناسان جزو کم‌استرس‌ترین و شادترین شغل‌ها محسوب کرده‌اند.

افرادی با شغل‌های مذهبی

متولیان مساجد و بارگاه امامزادگان و روحانیون و مسئولین اماکن مذهبی مثل کلیسا و... این آدم‌ها از شغلشان راضی هستند و احساس رضایت و شادی می‌کنند.

آن‌ها معتقدند این موضوع که به دنیا و مسائل مادی وابسته نیستند، به آن‌ها کمک می‌کند از زندگی خود راضی باشند و از همه‌چیز لذت ببرند و شاد باشند. آن‌ها معتقدند دگرگونی افرادی که به اماکن مذهبی می‌روند و با حال نزار وارد می‌شوند و با لبخند بیرون می‌روند، باعث می‌شود از نظر روانی حالشان بهتر شود.

نقاشان و مجسمه‌سازان

خلق اثر و ساختن چیزی همیشه باعث شادی می‌شود. طبق نظرسنجی که از نقاشان شده بیشتر آن‌ها از درآمدشان ناراضی هستند اما وقتی اثرشان به پایان می‌رسد و به آن نگاه می‌کنند حس هیچ لحظه‌ای‌ را نمی‌توانند با آن مقایسه کنند. همه آن‌ها معتقدند وقتی از دور به تابلویی که کار کرده‌اند، نگاه می‌کنند، شادی وصف‌نشدنی را تجربه می‌کنند.

روان‌شناس‌ها

با اینکه روان‌شناس‌ها شغل سنگین و پر برخوردی دارند و مدام باید پای صحبت افراد بنشینند و از مشکلاتشان بشنوند اما این گروه از شغلشان راضی هستند و آن را شغلی شاد معرفی می‌کنند. روان‌شناس‌ها معتقدند وقتی برای مشکلات دیگران راه چاره پیدا می‌کنند و باعث نجات آن‌ها می‌شوند خودشان شادتر از او هستند. دلیل مهم آن‌ها برای شادی این است که کسانی را که به مرز خودکشی رسیده‌اند، دوباره به زندگی برمی‌گردانند.

آرایشگرها

کارشناسان معتقدند شغل‌هایی که با زیبایی و تغییر قیافه‌ی مردم ارتباط دارد جزو شغل‌های شاد محسوب می‌شود. آرایشگرها هرروز آدم‌های جدید با چهره‌ها و روحیات مختلف می‌بینند و آن‌ها را از آن چیزی که هستند، زیباتر می‌کنند.

آرایشگری علاوه بر همه‌ی این‌ها، درآمد بسیار خوبی هم دارد که همین موضوع باعث می‌شود این شغل شادتر و جذاب‌تر به نظر بیاید.

دندان‌پزشک‌ها

باورتان می‌شود دندان‌پزشکی هم جزو شغل‌های شاد باشد؟ اما هست. کارشناسان معتقدند درآمد بالای این شغل و اینکه در محیطی آرام و تمیز و شیک کار می‌کنند، باعث می‌شود دندان‌پزشکی هم یکی از شغل‌های شاد و جذاب محسوب شود

مهندسان ساختمان

ساختن و شروع کردن از صفر و دیدن نتیجه‌ی کار، همیشه شعف‌انگیز و شادی‌آور است. برای همین مهندس‌های ساختمان و معمارها شغل شادی دارند.  

آن‌ها معتقدند کار کردن با خاک و آجر و ساختن یک ساختمان روی یک زمین خالی و به وجود آوردن یک سازه ساختمانی از خاک و سیمان و آجر بسیار خوشحال‌کننده و راضی‌کننده است. به همین دلیل کارشناسان این شغل را شاد و جذاب و البته با درآمد خوب و بالا حساب کرده‌اند.

آشپزها

شاید در فیلم‌ها همیشه سرآشپزها شخصیتی عصبانی و بداخلاق باشند اما در دنیای واقعی سرآشپزها شغل شادی دارند.کارشناسان معتقدند سرآشپزها به دلیل سروکار داشتن با میوه‌ها و سبزیجات و مواد غذایی و بوهای خوش، همیشه حالشان خوب است.  

البته آن‌ها به این نکته هم اشاره کرده‌اند که آشپزهایی که به آشپزی علاقه دارند، از شغلشان راضی هستند و آن را شغلی شاد معرفی می‌کنند وگرنه کسانی که به زور و اجبار و فقط برای اینکه شغلی داشته باشند، آشپزی می‌کنند این کار را خسته‌کننده معرفی می‌کنند.

باغبان‌ها و کشاورزان

اینکه صبح تا شب گل‌وبلبل و درخت و میوه ببینید، قطعاً شادی‌آور است. به همین دلیل کارشناسان باغبانی و کشاورزی را در فهرست شغل‌های شاد جا داده‌اند.  

با اینکه کشاورزی یکی از سخت‌ترین و پرریسک‌ترین شغل‌های دنیاست اما به دلیل اینکه از کاشت تا برداشت، همه‌ی کار را خودشان انجام می‌دهند و در پایان محصول را برداشت می‌کنند، می‌توانند لحظات شادی را تجربه کنند.  

باغبان‌ها هم به دلیل سروکار داشتن با درختان و میوه‌ها و گل‌ها همیشه شاد و راضی هستند. طراحان گل هم در این گروه قرار می‌گیرند. کسانی که برای مهمانی‌ها و مجالس گل‌آرایی می‌کنند و صبح تا شب با گل‌های رنگارنگ و خوشبو سروکار دارند هم شغلشان را شغلی شاد و پر از رنگ می‌دانند.

پرستارها

درست است، یکی از سخت‌ترین و خسته‌کننده‌ترین شغل‌های دنیا پرستاری است اما این گروه از افراد شغلشان را شاد معرفی می‌کنند و از آن راضی هستند. پرستارها معتقدند وقتی به افراد مریض کمک می‌کنند و از آن‌ها پرستاری می‌کنند و یکی از دلایل اصلی روند بهبود بیماران به‌حساب می‌آیند، احساس رضایت و شادی می‌کنند.  

خیلی از آن‌ها شادترین لحظه‌های زندگی خود را زمانی معرفی می‌کنند که فرد بیمار از روی تخت بلند می‌شود و به خانه می‌رود.   پرستارها درآمد زیادی ندارند اما شغلشان را باعث شادی و رضایت معرفی می‌کنند. آن‌ها معتقدند لبخند و رضایت بیماران لاعلاج آن‌ها را به زندگی امیدوار می‌کند.

راهنمایان توریست‌ها

توریست‌ها آدم‌های شادی هستند. کلاً آدم‌های شاد دوست دارند بروند سفر و جاهایی را که ندیده‌اند، ببینند، بنابراین معاشرت با این آدم‌ها باعث شادی می‌شود. کار راهنمایی توریست‌ها هم به‌این‌ترتیب در فهرست شغل‌های شاد جا می‌گیرد.  

راهنمایان توریست‌ها معتقدند تماشای مکرر مکان‌های تاریخی، با حضور آدم‌های کنجکاو و جست‌وجوگر آن‌ها را به وجد می‌آورد، طوری که انگار برای اولین بار است آن بنای تاریخی یا آن موزه را می‌بینند.   به همین دلیل از شغلشان راضی هستند و آن را یک شغل شاد و پر از هیجان معرفی می‌کنند.

مددکاران اجتماعی

اگر با مددکارهای اجتماعی و فعال‌های حقوق بشر صحبت کنید، همه‌ی آن‌ها آگاهانه و از روی علاقه و با علم به اینکه شغل سختی را انتخاب می‌کنند، به سراغ این کار رفته‌اند.

آن‌ها با تمام سختی‌هایی که در کارشان با آن مواجه هستند، این شغل را شاد و پر از شگفتی می‌دانند. مددکاران اجتماعی معتقدند کمک به افراد بی‌خانمان و معتاد و زنان بی‌سرپرست و کودکان کار، بزرگ‌ترین دوپینگی است که می‌توانند در زندگی‌شان انجام بدهند.

آن‌ها از نزدیک با سختی‌های زندگی این افراد آشنا می‌شوند، اما سعی می‌کنند دستشان را بگیرند و از تاریکی نجاتشان بدهند. آن‌ها علیه تاریکی و فساد و تباهی می‌جنگند و پیروز می‌شوند. این پیروزی برایشان شادی‌آور و لذت‌بخش است.

مربیان حیوانات

کار کردن با حیوانات و آموزش دادن به آن‌ها برای مربی حیوانات بسیار جالب و راضی‌کننده است. اگر با کسانی که با دلفین‌ها یا خرس‌های پاندا کار می‌کنند، صحبت کنید از کارشان بسیار راضی و خوشحال هستند.  

البته به طور کلی کسانی که به شادی حیوانات کمک می‌کنند از این شغل راضی هستند. کارشناسان معتقدند مربی حیواناتی که در سیرک کار می‌کنند، اصلاً از کارهایی که انجام می‌دهند، خوشحال نیستند و اصلاً کارشان را قابل‌مقایسه با بقیه مربی‌های حیوانات نمی‌دانند.

منبع: همشهری 

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید