رونق شهری در ترکیه به لطف ایرانی‌ها

رونق شهری در ترکیه به لطف ایرانی‌ها

شهر «وان» در شرق ترکیه که سال گذشته بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشت، در حال حاضر بار دیگر شاهد افزایش تراکم گردشگران ایرانی است.

کد خبر : ۱۵۰۳۰۶
بازدید : ۱۸۳۸

در شش‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰۰ هزار گردشگر ایرانی از استان شرقی وان در ترکیه دیدن کردند که درآمد زیادی را نصیب تجار این منطقه کرده است.

به نقل از حریت چاپ ترکیه، شهر «وان» در شرق ترکیه که سال گذشته بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشت، در حال حاضر بار دیگر شاهد افزایش تراکم گردشگران ایرانی است.

در حالی که تقریبا ظرفیت تمام هتل‌های این شهر تکمیل شده است، گردشگران ایرانی با گشت‌وگذار در سطح شهر در طول روز و تفریح در مکان‌های تفریحی در طول شب، اوقات خود را در شهر سپری می‌کنند.

این روزنامه نوشته است: گردشگران ایرانی که به طور مرتب در گروه‌های بزرگ به خیابان‌های «وان» به‌ویژه مراکز خرید و فروشگاه‌ها هجوم می‌آورند، با عادات خرید گسترده‌شان تقریباً مایه حیات تجار این شهر محسوب می‌شوند.

همچنین گزارش شده است گردشگران در طول بازدید خود از نقاط دیدنی و گردشگری وان هم دیدن می‌کنند که کمک زیادی به رونق این شهر کرده است.

متخصصان گردشگری در ترکیه با بیان اینکه علاقه ایرانی‌ها به این شهر مایه خوشحالی آنهاست، به رسانه‌های محلی گفتند که امیدوارند این شدت فعالیت گردشگری در طول سال ادامه داشته باشد، هرچند پیش‌بینی می‌شود بیشتر گردشگران تا پایان شهریور به کشور خود بازگردند.

با وجود اینکه برخی صاحبان کسب‌وکار در شهر وان به ضعیف بودن بازار در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ اعتراف کرده بودند، اما نسبت به تعداد بالای گردشگرانی که در ماه‌های اخیر به این منطقه سفر کرده‌اند، ابراز خوشحالی کردند.

گردشگری یکی از منابع مهم ارزآور برای اقتصاد کشور ترکیه است و داده‌های وزارت گردشگری این کشور در هفته گذشته نشان داد که در ماه جولای، ورود گردشگران خارجی نسبت به سال قبل ۷.۳ درصد افزایش یافته است و وزارت گردشگری این کشور اخیرا از رکورد ورود ۷.۱ میلیون نفر به این کشور در ماه جولای خبر داد.

بیش از ۳۰ میلیون گردشگر در هفت‌ماهه نخست سال از ترکیه بازدید کردند که این امیدواری را ایجاد کرد که این کشور ممکن است در سال ۲۰۲۳ میزبان شمار بی‌سابقه‌ای از گردشگران باشد.

سال گذشته میلادی، ‌حدود ۴۵ میلیون گردشگر خارجی از ترکیه بازدید کرده بودند که در مقایسه با آمار سال ۲۰۲۱ افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد گردشگری ترکیه در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ به ۲۱.۷ میلیارد دلار رسید که نسبت به دوره ژانویه تا ژوئن سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

چشم‌انداز ترکیه جذب ۶۰ میلیون گردشگر و کسب درآمد ۵۶ میلیارد دلار از این محل در سال ۲۰۲۳ است.

منبع: ایسنا

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید