ییلاق های پرطرفدار در ۲ قدمی پایتخت؛ هم فال و هم تماشا

ییلاق های پرطرفدار در ۲ قدمی پایتخت؛ هم فال و هم تماشا

رودخانه کن به طول ۳۳ کیلومتر، یکی از قدیمی‌ترین رودخانه‌های شهر تهران است که این روزها بخشی از آن داخل بافت شهری قرار دارد و همچنان پرآب‌ترین رودخانه در تهران به شمار می‌آید.

کد خبر : ۱۵۱۱۳۸
بازدید : ۸۶۳

از قدیم رودخانه‌ها منبع تأمین آب روستاهای اطرافش بودند اما این روزها مناطق ییلاقی پرطرفدار بین گردشگران به‌ویژه در تابستان گرم هستند. در محدوده کن ‌ـ سولقان هم ۲رودخانه پرآب وجود دارد که هریک جذابیت‌هایش مسحورکننده است.

رودخانه کن به طول ۳۳ کیلومتر، یکی از قدیمی‌ترین رودخانه‌های شهر تهران است که این روزها بخشی از آن داخل بافت شهری قرار دارد و همچنان پرآب‌ترین رودخانه در تهران به شمار می‌آید.

این رودخانه از رشته کوه توچال سرچشمه می‌گیرد و در مسیر از روستاهای خوش‌آب‌وهوا عبور می‌کند. در انتهای مسیر هم به جنوب شهر تهران می‌رسد. این رود را با نام روستای نزدیک آن می‌شناسند و گاهی با نام کن سولقان از آن یاد می‌شود.

این روزها اطراف رودخانه کن در منطقه کن سولقان را بزرگراه‌ها و خیابان‌های بزرگ پوشانده‌اند. رودخانه کن به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش از هیچ منطقه‌ای داخل تهران دیده نمی‌شود و دلیل نامگذاری آن نیز با نام کن (گودال و چاله) همین است.

آب دریاچه مصنوعی چیتگر از رود کن تأمین می‌شود و دره دوچناران که مشرف به این رودخانه است، چشم‌اندازی زیبا به محیط داخل دره کن دارد.

در حال حاضر روستاهای اطراف رودخانه کن امکانات مناسبی برای اتراق دارند و انواع رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی در این مناطق فعالیت می‌کنند.

در مسیر کوهستانی کن به ‌جز امامزاده داود، امامزاده‌ها و جاهای دیدنی دیگری هم هست که از میان آنها می‌توان از باغ‌های میوه وردیج، چشمه واریش، غار بیوک آقا، آبشار سنگان، آبشار طالون و پارک جنگلی کوهسار نام برد.

کشار در دره

رودخانه کشار به طول۱۰ کیلومتر، در دره‌ای باصفا و سرسبز به نام کشار و در نزدیکی روستاهای کن و سولقان قرار دارد. سراسر این دره را درختان خودرو و بوته‌های وحشی پوشانده‌اند.

دره و رودخانه کشار در جنوب غربی روستاهای کن و سولقان قرار گرفته‌اند و این رودخانه یکی از شاخه‌های فرعی رودخانه کن به شمار می‌آید. آب‌وهوای مطبوع و عبور این رودخانه باعث سرسبزی و رونق کشاورزی در این دره شده است.

هنگام بازدید از رودخانه کشار و طبیعت اطراف آن می‌توان در جوار باغ‌های پردرخت اتراق کرد. برای سیاحت در جوار رودخانه کشار باید به عمق دره رفت که شیب آن در بعضی بخش‌ها زیاد است و نیاز به آمادگی بدنی نسبی دارد.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید