۸ حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور شیلی و فرهنگ مردم آن

۸ حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور شیلی و فرهنگ مردم آن

در شیلی ظاهر زنان برای بسیاری از مردم اهمیتی ندارد. مردان بیشتر به دنبال همسری هستند که دستپخت خوبی داشته باشد و کدبانو باشد.

کد خبر : ۱۵۸۲۷۴
بازدید : ۱۳۷

مردم شیلی هم مانند دیگر مردم دنیا از ویژگی های فرهنگی خاصی برخوردارند که شاید برای خارجی ها قابل درک نباشد. اما بعضی از عادت های آن ها به قدری نامتعارف است که ممکن است که یک گردشگر ناآشنا را شوکه کند.

۱- مشکلی با اضافه وزن ندارند

 

در شیلی ظاهر زنان برای بسیاری از مردم اهمیتی ندارد. مردان بیشتر به دنبال همسری هستند که دستپخت خوبی داشته باشد و کدبانو باشد. با این حال، در خانواده های ثروتمندتر که توان مالی بیشتری وجود دارد، زن ها بیشتر از خودشان مراقبت می کنند و به آرایشگاه و باشگاه می روند.

۲- جمعه ی سیزدهم یک روز معمولی است

در شیلی جمعه ی سیزدهم را نحس نمی دانند و کسی از این روز ترسی ندارد. شیلیایی ها گربه ی سیاه و دیگر چیزهایی که شوم دانسته می شوند، دوری نمی کنند. با این حال، ماجرا در مورد سه شنبه ی سیزدهم فرق می کند. آن ها این روز را نحس می دانند و برای بد آوردن در این روز آماده اند.

۳- زن ها کارهای مردانه انجام می دهند

در شیلی زنان به هر کاری که مردان انجام می دهند واردند. اگر زنی استفاده از دریل و چکش را بلد نباشد، مردان شیلیایی تعجب می کنند.

۴- در خانه ژاکت و چکمه می پوشند

برخلاف تصور رایج، شیلی کشور گرمی نیست. در حقیقت، از ماه ژوئن (اواسط خرداد) تا اوت (اواسط شهریور) هوای شیلی کاملاً سرد است.به همین دلیل شیلیایی در خانه لباس های گرم می پوشند.

۵- سه بار در روز دوش می گیرند

مردم سیلی اهمیت زیادی برای بهداشت شخصی قائل اند. بسیاری از آن ها در محل کار خود مسواک و خمیردندان دارند. آن ها بعد از ناهار و همینطور بعد از هر بار قهوه خوردن دندان های خود را مسواک می زنند. شیلیایی ها ممکن است ۳ بار در روز دوش بگیرند. اما با وجود علاقه به تمیزی، با کفش وارد خانه می شوند.

۶- در واقع شام ندارند

در بسیاری از کشورهای دنیا شام یک وعده ی غذایی به مفصلی بقیه ی وعده های روز است. اما در شیلی مردم شب ها غذای زیادی نمی خورند. شام آن ها معمولاً یک ساندویچ کوچک با چای است.

۷- در هوای گرم لباس ضحیم می پوشند

دمای هوا که از ۳۰ درجه سانتیگراد بالاتر می رود، مردم دنیا معمولاً به سراغ لباس های نازک تر و کمتر پوشیده می روند. زنان شیلیایی اما برعکس شلوار جین ضخیم می پوشند و هیچ مشکلی هم با آن ندارند.

۸- همیشه یک دستمال توالت زاپاس دارند

شیلیایی ها هرگز دستمال توالت را در دستشویی نمی اندازند. به علاوه، همیشه یک رول دستمال توالت زاپاس در دستشویی نگه می دارند که یک جا دستمالی مخصوص هم برای آن دارند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید