چرا نگهبانان زن در زندان ها عاشق زندانیان خطرناک می شوند؟ روانشناسان پاسخ می دهند

چرا نگهبانان زن در زندان ها عاشق زندانیان خطرناک می شوند؟ روانشناسان پاسخ می دهند

در سال‌های اخیر، تعدادی از افسران زن در زندان‌ها به دلیل روابط عاشقانه با زندانیان خبرساز شده و بسیاری از آن‌ها به این دلیل اخراج و در برخی موارد زندانی شده‌اند.

کد خبر : ۱۶۸۳۱۶
بازدید : ۱۶۴

یک روان‌درمانگر فاش کرده که چرا افسران زن در زندان با زندانیان مرد رابطه جنسی غیرقانونی برقرار می‌کنند.

در سال‌های اخیر، تعدادی از افسران زن در زندان‌ها به دلیل روابط عاشقانه با زندانیان خبرساز شده و بسیاری از آن‌ها به این دلیل اخراج و در برخی موارد زندانی شده‌اند.

در ماه سپتامبر، جوآن هانتر، نگهبان زن ۲۸ ساله، پس از برقراری رابطه با یک زندانی و قاچاق حشیش برای او در بانک جنگلی HMP در شهر سالفورد انگلیس، به ۳ سال زندان محکوم شد.

3

در این ماه، سارا جین ویلیامز، افسر زن ۳۸ ساله، پس از به اشتراک گذاشتن «پیام‌های جنسی» و تصاویری با ۳ زندانی که با آن‌ها رابطه داشته، به مدت ۱۸ ماه زندانی شد.

طبق ادعای وکلای ویلیامز، این زن که ۳ فرزند دارد، در HMP Altcourse در لیورپول مشغول به کار بوده که «در تله مجرمان افتاده است».

در مراکز دیگر، از جمله HMP Berwyn در شمال ولز، پس از اخراج ۱۸ نفر از کارکنان زن به دلیل روابط نامناسب با زندانیان، بحران به وجود آمده است.

4

کمالین کاور، روان‌درمانگر و متخصص اضطراب با بیش از ۱۰ سال تجربه در ارائه درمان شناختی رفتاری (CBT) گفته که برخی از زنان به دلیل نحوه عملکرد مغز خود، نمی‌توانند در برابر جذب شدن به شرکای عاطفی و جنسی نامناسب مقاومت کنند.

    وقتی که انسان‌ها فکر می‌کنند عاشق شده‌اند، مواد شیمیایی در بدن آن‌ها در سطوح بالایی ترشح شده و می‌توانند باعث شوند که کار‌های احمقانه‌ای را انجام دهند. بخش عاطفی در مغز فعال شده و بخش منطقی خاموش می‌شود. حتی اگر بدانند که کارشان منطقی نیست، گاهی اوقات قادر به مقاومت در برابر احساسات خود نیستند.

5

    این یک فرآیند عصبی-بیولوژیکی و مرتبط با احساس «پاداش» است. افرادی که به عنوان «پسران بد» در نظر گرفته می‌شوند، چه رئیسی در یک اداره یا یک زندانی در زندان، می‌توانند هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی باشند.

    این عامل می‌تواند بخش‌هایی از مغز را که با پاداش و لذت ارتباط دارند، تحریک کرده و منجر به افزایش حس برانگیختگی و هیجان شود.

6

    ترشح زیاد دوپامین، بر قسمت‌هایی از مغز که ممکن است بگویند «خطر» یا «به آنجا نرو» غلبه می‌کند. مانند ترشح دوپامین که افراد هنگام اعتیاد به آن دچار می‌شوند. بخش منطقی مغز به شما می‌گوید که قمار نکرده یا مواد مخدر مصرف نکنید، اما آدرنالین در نهایت شما را کنترل خواهد کرد.

طبق گفته این روان‌درمانگر، «روانشناسی تکاملی» مقصر این قضیه بوده که چرا برخی از زنان همه چیز خود را برای به اصطلاح «پسران بد» به خطر می‌اندازند.

7

ویژگی‌های خاصی در مورد «پسر‌های بد»، مانند اعتماد به نفس، ریسک‌پذیری و قاطعیت وجود دارد که در گذشته از نظر تکاملی سودمند تلقی می‌شدند. این ویژگی‌ها نشان‌دهنده ماجراجویی و فرصت هستند.

    این‌ها افرادی هستند که طبق انتظارات اجتماعی عمل نکرده و می‌توانند جذابیتی با داشتن انرژی «پسر بد» ایجاد کنند.

عامل دیگری نیز باعث جذب زنان به این افراد می‌شود.

8

    اگر شما فردی باشید که معمولاً از قوانین پیروی می‌کند، جذابیت داشتن رابطه با کسی که سرکش است، می‌تواند به طور ناگهانی شما را عمیقاً تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است که آن شخص نشان‌دهنده هر چیزی باشد که شما می‌خواهید باشید، اما نمی‌توانید.

جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی وجود دارند که می‌توانند توضیح دهند چرا برخی از افراد همه چیز خود را به خاطر عشق به خطر می‌اندازند.

9

    کافی است که به تلویزیون و فیلم‌ها نگاه کنید تا ببینید چه تعداد از شخصیت‌های جذاب مرد به‌عنوان «رام‌ناپذیر» و سرکش به تصویر کشیده می‌شوند. این موضوع، به طور ناخودآگاه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

    در این فیلم‌ها، داشتن ثبات، قابل پیش‌بینی و قابل اعتماد بودن خسته‌کننده تلقی می‌شود. اما در نهایت، این‌ها صفاتی هستند که شما برای داشتن یک شریک خوب در زندگی به آن نیاز دارید.

اما چرا بسیاری از زنان جذاب و زیبا جذب چنین افرادی می‌شوند؟ احساس ناامنی و کمبود اعتماد به نفس می‌تواند مقصر باشد.

    اغلب یک تصور غلط رایج وجود دارد که اگر کسی زیبا یا جذاب است، پس باید اعتماد به نفس بالایی هم داشته باشد. اما ممکن است که اصلاً اینطور نباشد و این افراد به دنبال تأیید دیگران باشند.

10

    آن‌ها ممکن است شخصی را انتخاب کنند که شریک ایده‌آلی نیست، تنها به این دلیل که آن‌ها به شما توجه نشان می‌دهند؛ صرف نظر از اینکه این توجه مثبت است یا خیر.

    چنین رفتار‌هایی بیشتر در زنان جوان‌تر دیده می‌شود. در این سنین، هورمون‌ها افزایش یافته‌اند و شما آماده‌اید تا با کسی ملاقات کنید. زیرا از نظر تکاملی، زمان آن است که فرزندان خود را به دنیا بیاورید؛ چراکه انرژی بیشتری برای پرورش و بزرگ کردن آن‌ها دارید.

    به همین دلیل است که وقتی به باشگاه می‌روید، مملو از افراد جوان است. وقتی به ۳۰ و ۴۰ سالگی می‌رسید، زود خوابیدن در شب را ترجیح می‌دهید!

در حالی که برای بسیاری از ما داشتن چنین ارتباطات خطرناکی با زندانیان بی حاصل و غیر منطقی به نظر می‌رسد، باید محیطی که ممکن است چنین رابطه‌ای در آن شکل بگیرد را در نظر بگیرید.

    بسیاری از روابط در محل کار شروع می‌شوند و برای افرادی که در محیط محدودی مانند زندان کار می‌کنند، تعامل با زندانیان یک امر عادی است. برای من و شما، این مکان ممکن است بسیار ترسناک باشد؛ اما این زنان احتمالاً بیشتر زمان خود را در محیط زندان می‌گذرانند تا اینکه در خانه در کنار خانواده و دوستان خود باشند. بنابراین، به این محیط عادت می‌کنند.

به نظر می‌رسد که نظرات کاور توسط یک نظرسنجی جدید تأیید شده است. محققان در دانشگاه استرالیای غربی، بیش از ۱,۳۰۰ زن از ۴۷ کشور را در مورد ترجیحات آن‌ها درباره شرکای عاطفی خود مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان می‌دهند که زنان مردانی را ترجیح می‌دهند که ریسک می‌کنند؛ اما فقط برای کوتاه‌مدت.

    در روابط بلندمدت، مضرات جذب شدن به چنین افرادی احتمالاً بیش از فواید آن است و در این عامل، میزان جذابیت افراد ریسک‌پذیر در روابط بلندمدت را کمتر می‌کند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید