شهر آناناس ایران کجاست؟

شهر آناناس ایران کجاست؟

هر آناناس ایران را می‌شناسید؟ آناناس یکی از میوه‌های خوش طعم تابستانی است. آناناس بیشتر در صنایع غذایی و مخصوصاً تولید کنسرو مانند کمپوت آناناس استفاده می‌شود. آناناس میوه‌ای استوایی است که ریشه آن جنوب برزیل و پاراگوئه است. به صورت بوته‌ای است و درخت ندارد. این میوه در کشور ایران به تازگی کشت می‌شود.

کد خبر : ۱۸۹۴۰۶
بازدید : ۱۱۸

کشور ایران برای کشت و پرورش بسیاری از میوه‌هایی که تنها برای مناطق استوایی هستند نیز امکاناتی برای رشد فراهم کرده است.

در ایران نیز این میوه از سال 1395 کشتش شروع شد و امروزه در چابهار به صورت طبیعی کشت می‌شود. کاستاریکا بزرگترین تولیدکننده آناناس جهان است و برزیل و فیلیپین در مقام‌های بعدی قرار دارند. حال به نظر شما شهر آناناس ایران کجاست؟ هر شهر ایران به یک نوع میوه یا بافت خاصی شهرت دارد. می‌دانید تنها جزیره شمال ایران کجاست؟ 

مزرعه آناناس چابهار

چابهار شهر آناناس ایران، به عنوان یکی از مناطق مهم کشاورزی در سواحل مکران، اکنون به عنوان یک تولیدکننده نوظهور آناناس نیز شناخته می‌شود. آناناس، میوه گرمسیری ویژه مناطق حاره‌ای، به تازگی در چابهار کشت شده و برداشت نخستین محصول، توجه بسیاری از کشاورزان و سرمایه‌گذاران را جلب کرده است. این محصول نو و بازارپسند، پتانسیل بالایی برای توسعه گلخانه‌ای و عرضه به بازار ایران دارد. این امر نه تنها تنوع محصولات کشاورزی در چابهار را افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند به اقتصاد منطقه نیز کمک شایانی کند.

50

مزرعه آناناس در سیستان و بلوچستان

آناناس، گیاهی گرمسیری است که در مناطق حاره‌ای رشد می‌کند و میوه‌ای لذیذ و خوش‌طعم تولید می‌کند. این یموه در شهر آناناس ایران نیز کشت می‌شود. تاکنون، این میوه به دلیل عدم کشت آن در ایران، از دیگر کشورها وارد می‌شد و با قیمت بالایی به فروش می‌رسید. آناناس از بازارپسندی بسیار خوبی برخوردار است و مزیت اقتصادی فراوانی دارد. این میوه به صورت تازه و کمپوت عرضه می‌شود و هم‌اکنون در بازار ایران از شهر آناناس ایران ، به قیمت زیادی به فروش می‌رسید. به علت اینکه این میوه از خارج از کشور وارد می‌شد، قیمتش بالا بود.

51

فصل آناناس در ایران

شهرستان چابهار شهر آناناس ایران به دلیل داشتن آب و هوای مساعد، شرایط خوبی برای کشت و پرورش میوه آناناس دارد. طبق گفته یک کارشناس کشاورزی، میوه آناناس با هزینه اندک حتی در منازل و در گلدان با رعایت شیوه‌های نگهداری قابل تولید است. برای کشت گلخانه‌ای این محصول، نیاز به سیستم شیدینگ  به معنای سایه‌بان است و با استفاده از یک تانکر ۲ هزار لیتری آب و یک پمپ برای آبیاری قطره‌ای می‌توان آناناس را به تولید رساند. این امکان کشت، می‌تواند باعث کاهش وابستگی به واردات و افزایش سود اقتصادی در منطقه شود.

52

درخت آناناس در شهر آناناس

در مهرماه سال ۱۳۹۵، پنج هزار نشاء آناناس از کشور هند وارد ایران شد. از این تعداد، هزار عدد نشاء برای تکثیر به پژوهشکده گل و گیاه محلات، هزار عدد نشاء به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چابهار، و ۱۸۰ عدد برای تکثیر به مرکز کشت بافت تهران تحویل داده شد. بقیه نشاءها نیز به نهالستان باهوکلات چابهار زیر نظر جهاد کشاورزی این شهرستان تحویل داده شدند. این اقدام نشان‌دهنده تلاش‌های جدی برای توسعه کشت آناناس در ایران و کاهش وابستگی به واردات این میوه است.

منبع: دلتا مگ

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید