ساخت ۶۳۰ واگن متروی تهران
مدیرعامل شرکت متروی تهران از گشوده شدن پاکت ضمانت و قیمت مناقصه بینالمللی ساخت ۶۳۰ واگن متروی تهران خبر داد.
کد خبر :
۵۱۷۶۰
بازدید :
۹۷۹
مدیرعامل شرکت متروی تهران از گشوده شدن پاکت ضمانت و قیمت مناقصه بینالمللی ساخت ۶۳۰ واگن متروی تهران خبر داد.
علی امام با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه دولت موظف است تا ۲ میلیارد یورو برای توسعه ناوگان متروی کلانشهرها کمک کند و بودجه اختصاص دهد، گفت: بر همین اساس دولت خرید ۲ هزار دستگاه واگن برای متروی کلانشهرها را در دستور کار قرار داد که از این میان هزار و ۵۰ دستگاه واگن متعلق به متروی تهران خواهد بود.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در مرحله اول تامین ۶۳۰ دستگاه واگن با بدنه آلومینیومی از سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: مقرر شد که مناقصه بینالمللی برگزار شود که در این راستا ۱۵ شرکت بینالمللی شرکت کردند که نهایتا بعد از طی مراحل مختلف سه شرکت برای ساخت ۶۳۰ واگن متروی تهران با بدنه آلومینیومی پاکت ضمانتنامه و مناقصه ارائه کردند.
وی با بیان اینکه پس از گشودن پاکتها مشخص شد که مدارک و ضمانتنامه دو شرکت ایراد دارد، گفت: نهایتا کنسرسیوم چین و شرکت واگنسازی تهران پاکت خود را در اختیار وزارت کشور قرار داده و مدارکشان مورد بررسی قرار گرفت و همچنین پاکت قیمت نیز گشوده شده است و منتظر وزارت کشور هستیم تا نهایتا برنده نهایی این مناقصه را اعلام کنند.
امام با بیان اینکه برای تولید این واگنها از فاینانس استفاده خواهد شد، گفت: تامینکننده مالی مرحله اول تولید واگنها یک شرکت چینی است که نقش فاینانسور را برعهده دارد؛ اما مراحل استفاده از فاینانس طولانی است و حدود ۶ ماه تا یکسال زمان میبرد و بعد از اولین گشایش ال سی ۲۳ ماه زمان لازم است تا اولین محموله واگنها در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه ۶۳۰ واگنی که پاکت ضمانت و قیمت آن در وزارت کشور گشوده شده متعلق به تهران است، گفت: متروی تهران باید از این محل ۴۲۰ واگن دیگر تحویل بگیرد که وزارت کشور باید در مورد مناقصات بعدی تصمیمگیری کند؛ اما خوشبختانه پس از پیگیریهای فراوان پاکت ضمانت و قیمت ۶۳۰ واگن متروی تهران گشوده شده و منتظر اعلام نهایی وزارت کشور در مورد شرکت برنده هستیم.
علی امام با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه دولت موظف است تا ۲ میلیارد یورو برای توسعه ناوگان متروی کلانشهرها کمک کند و بودجه اختصاص دهد، گفت: بر همین اساس دولت خرید ۲ هزار دستگاه واگن برای متروی کلانشهرها را در دستور کار قرار داد که از این میان هزار و ۵۰ دستگاه واگن متعلق به متروی تهران خواهد بود.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در مرحله اول تامین ۶۳۰ دستگاه واگن با بدنه آلومینیومی از سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: مقرر شد که مناقصه بینالمللی برگزار شود که در این راستا ۱۵ شرکت بینالمللی شرکت کردند که نهایتا بعد از طی مراحل مختلف سه شرکت برای ساخت ۶۳۰ واگن متروی تهران با بدنه آلومینیومی پاکت ضمانتنامه و مناقصه ارائه کردند.
وی با بیان اینکه پس از گشودن پاکتها مشخص شد که مدارک و ضمانتنامه دو شرکت ایراد دارد، گفت: نهایتا کنسرسیوم چین و شرکت واگنسازی تهران پاکت خود را در اختیار وزارت کشور قرار داده و مدارکشان مورد بررسی قرار گرفت و همچنین پاکت قیمت نیز گشوده شده است و منتظر وزارت کشور هستیم تا نهایتا برنده نهایی این مناقصه را اعلام کنند.
امام با بیان اینکه برای تولید این واگنها از فاینانس استفاده خواهد شد، گفت: تامینکننده مالی مرحله اول تولید واگنها یک شرکت چینی است که نقش فاینانسور را برعهده دارد؛ اما مراحل استفاده از فاینانس طولانی است و حدود ۶ ماه تا یکسال زمان میبرد و بعد از اولین گشایش ال سی ۲۳ ماه زمان لازم است تا اولین محموله واگنها در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه ۶۳۰ واگنی که پاکت ضمانت و قیمت آن در وزارت کشور گشوده شده متعلق به تهران است، گفت: متروی تهران باید از این محل ۴۲۰ واگن دیگر تحویل بگیرد که وزارت کشور باید در مورد مناقصات بعدی تصمیمگیری کند؛ اما خوشبختانه پس از پیگیریهای فراوان پاکت ضمانت و قیمت ۶۳۰ واگن متروی تهران گشوده شده و منتظر اعلام نهایی وزارت کشور در مورد شرکت برنده هستیم.
۰