گرانترین خودروهای ایران؛ از نیسان پاترول ۲۰ میلیاردی تا بنز ۸۰ میلیاردی!
مرسدس بنز SLS اولین خودروی بنز است که تمامی مراحل تولید آن از صفر تا ۱۰۰ در AMG انجام شده و پیشرانه ۶.۲ لیتری آن با ۵۸۳ اسب بخار نیرو و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور قویترین پیشرانه تنفس طبیعی زمان خود بود.
در مقابل گرانترین خودروهای ایران ارقام میلیاردی چندان به چشم نمیآید! خرید این خودروها - چه آخرین مدل نیسان پاترول لاکچری باشد چه مرسدس بنز لوکس چشم نواز - فقط از عهده کسانی برمی آید که میلیاردها را بدون مشکل و دلهره خرج کنند!
خرید خودروهای گران قیمت و به عبارتی گرانترین خودروهای موجود در ایران از عهده افراد کم شماری ساخته است. روزنامه هفت صبح در گزارشی به این سوژه پرداخته و نوشته است: معنایی که افراد از خودروی لوکس در ذهنشان دارند متفاوت است؛ از کسانی که سانتافه و اپتیما را هم خودروهایی لوکس به حساب میآورند تا کسانی که کمتر از رولزرویس و بنتلی را شایسته اطلاق عنوان خودروی لوکس نمیدانند.
اما بعضی از خودروهای حاضر در ایران که به تعداد بسیار محدود توانستهاند از سد واردات بگذرند یا در مزایده سفارتها پلاک ملی دریافت کنند موقعیت ویژهای در بازار خودروی ایران دارند و بهتر است آنها را لوکستری نهای ایران بدانیم. این خودروها برخلاف خودروهای گذرموقت محدودیت تردد ندارند و همین باعث شده تا با قیمتهای نجومی و سرگیجهآور معامله شوند.مرسدس بنز SLS AMG؛ قیمت ۸۰ میلیارد تومان
مرسدس بنز SLS اولین خودروی بنز است که تمامی مراحل تولید آن از صفر تا ۱۰۰ در AMG انجام شده و پیشرانه ۶.۲ لیتری آن با ۵۸۳ اسب بخار نیرو و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور قویترین پیشرانه تنفس طبیعی زمان خود بود. با این پیشرانه شتاب SLS تنها ۳.۸ ثانیه است و میتواند به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در، ساعت نیز دست پیدا کند.
نیسان پاترول ۲۰ میلیارد تومانی
از جمله آپشنهای پاترول پلاتینیوم میتوان به چهار حالت رانندگی، صندلی برقی با ممور، دوربین ۳۶۰، سیستم صوتی باس، صندوق برقی، گرمکن و سردکن صندلی، مانیتور پشت، قفل دیفرانسیل، کی لس استارت و سانروف اشاره کرد. رقیب تویوتا لندکروزر از پیشرانه V۸، ۵.۶ لیتری با ۴۰۵ اسب بخار نیرو و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور نیرو میگیرد.