سامسونگ دست به دامن ال‌جی شد!

سامسونگ دست به دامن ال‌جی شد!

گزارش‌ها می‌گویند سامسونگ قراردادی مهم با ال جی امضا کرده است تا پنل‌های OLED تلویزیون را از این شرکت تهیه کند.

کد خبر : ۱۳۳۳۷۸
بازدید : ۱۷

سامسونگ با پیش‌بینی اشتباه در سال ۲۰۱۵ از بازار تلویزیون‌های OLED خارج شد و اکنون برای فعالیت جدی‌تر دست به دامان ال جی شده است.

گزارش‌ها می‌گویند سامسونگ قراردادی مهم با ال جی امضا کرده است تا پنل‌های OLED تلویزیون را از این شرکت تهیه کند. واحد تجاری ال جی دیسپلی پنل‌های رده‌بالای ۷۷ اینچ و ۸۳ اینچ را در اختیار سامسونگ قرار خواهد داد. سامسونگ با این پنل‌ها همزمان با افزایش رقابت از سوی رقبای چینی در بازار تلویزیون LCD، تلاش می‌کند سودش را افزایش دهد.

این نخستین باری است که سامسونگ پنل OLED را مستقیماً از ال جی خریداری می‌کند، اما سال‌ها است که شایعه‌هایی در این زمینه می‌شنویم. به روایت ورج، امضای قرارداد تجاری با ال جی نشان‌ می‌دهد که سامسونگ پس از توقف تولید تلویزیون OLED در سال ۲۰۱۵، به شکست اعتراف کرد.

سامسونگ در سال ۲۰۱۵ گفت پنل‌های OLED بزرگ بسیار پرهزینه هستند و بازار برای چنین تلویزیون‌های رده‌بالایی آمادگی ندارد. سامسونگ تلویزیون‌های ارزان‌تر QLED را وارد بازار کرد، با این‌حال برخلاف پیش‌بینی‌های این شرکت، تلویزیون‌های OLED موفق شدند بازار پریمیوم را تصاحب کنند.

سامسونگ سال گذشته اولین تلویزیون QD-OLED خود را رونمایی کرد تا بار دیگر به بازار محصولات OLED بازگردد. سامسونگ همچنین پنل OLED را برای اولین تلویزیون QD-OLED سونی تأمین کرد.

به ادعای منابع آگاه، ال جی در سال ۲۰۲۴ دو میلیون پنل OLED، در سال ۲۰۲۵ سه میلیون پنل OLED و در سال ۲۰۲۶ پنج میلیون پنل OLED برای سامسونگ تأمین می‌کند.

ال جی در حال حاضر بیش‌ از ۵۰ درصد بازار تلویزیون‌های OLED را در اختیار دارد و سونی و سامسونگ با سهم ۲۶ درصد و ۶ درصد به ترتیب دوم و سوم هستند.

سامسونگ ۱۷ سال است که بازار جهانی تلویزیون را در اختیار دارد، اما در سال‌های اخیر رقابت از سوی شرکت‌های چینی به‌شدت افزایش یافته است. چینی‌ها تلویزیون LCD را با قیمت پایین‌تر در دسترس قرار می‌دهند.

امضای قرارداد تجاری با سامسونگ برای ال جی خبر خوبی محسوب می‌شود. این شرکت مدتی پیش گفت تقاضا برای تلویزیون‌های هوشمند کاهش یافته و فروش پنل OLED تلویزیون کمتر از حد انتظار بوده است.

منبع: زومیت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید