شدید ترین حمله‌ی هوایی روسیه؛ مسکو برای تولد کیف، موشک فرستاد!

شدید ترین حمله‌ی هوایی روسیه؛ مسکو برای تولد کیف، موشک فرستاد!

نیروهای مسلح روسیه دوباره در یک شنبه شب آسمان کیف را آماج حملات خود قرار دادند. این شدیدترین حمله‌ی هوایی روسیه به سمت کیف از آغاز جنگ تا کنون بوده‌است.نیروی هوایی اوکراین می گوید که پهپاد های کامیکازه در ایران ساخته شده‌اند. اوکراینی ها ۵۲ تا از ۵۴ پهپاد را زمین گیر کردند.

کد خبر : ۱۳۵۰۳۹
بازدید : ۷۸

رییس ارتش کیف، این شهر چند میلیونی خبر از موج‌های حمله‌ی فراوانی به سمت آسمان کیف می دهد. در حین این حملات مردم کیف در بالکن‌های خود ایستادند و سرود هایی علیه پوتین خواندند.

به نقل از فازنت، نیروهای مسلح روسیه دوباره در یک شنبه شب آسمان کیف را آماج حملات خود قرار دادند. این شدیدترین حمله‌ی هوایی روسیه به سمت کیف از آغاز جنگ تا کنون بوده‌است.نیروی هوایی اوکراین می گوید که پهپاد های کامیکازه در ایران ساخته شده‌اند. اوکراینی ها ۵۲ تا از ۵۴ پهپاد را زمین گیر کردند.

رییس ارتش کیف، سرهیج پوپکو(Serhij Popko)، گزارش داد که چندین موج حمله با هواگردهای ناشناسی صورت گرفت. آژیر خطر هوایی بیشتر از پنج ساعت می زد.

او گفت:« امروز دشمن تصمیم گرفت که در روز کیف، با پهپادهای ناشناس به مردم کیف تبریک بگوید.» به گفته‌ی مقامات اوکراینی بخش‌های زیادی از شهر از جمله بخش تاریخی پچرسکی(Petscherskji) آسیب دیده‌است.

کیف با اختلاف با سه میلیون جمعیت بزرگترین شهر اوکراین است. نیروی هوایی اوکراین همچنین به تلگرام گفت که نیروهای روسی به سازه‌های نظامی و کلیدی در مرکز کشور به ویژه در حوالی کیف حمله کرده‌اند.

گفته‌های شهردار کیف ویتالی کلیچکو(Vitali Klitschko)، این چهاردمین حمله‌ی هوایی روسیه در این ماه بود. روسیه پیش از سپیده‌دم حمله‌ی خود را آغاز کرد در آخرین یکشنبه‌ی ماه می که مردم کیف داشتند روز تاسیس رسمی شهر خود در ۱۵۴ سال پیش را جشن می گرفتند.

مردم کیف این روز را با فستیوال‌های خیابانی، کنسرت ها و موزه ها و نمایشگاه‌های به خصوصی جشن می‌گیرند. امسال هم در مقیاس کوچکتری برنامه‌های در نظر گرفته شده بود.

آندری یمارک، رییس دفتر رییس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، در کانال تلگرام خود گفت:«تاریخ اوکراین همیشه خاری در چشم روس‌های بی ثبات و مشوش بوده است.»

مردم اوکراین تمام شب شعار می‌دادند:«درود بر پدافند هوایی»در حین حملات سهمناک هوایی که کمی بعد از نیمه شب آغاز شد؛ مردم اوکراین در بالکن های خود ایستادند و سرود خواندند و شعار های ضد پوتین سر دادند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید