آداب و رسوم مفید کشورهای مختلف که باقی دنیا هم می توانند آنها را سرمشق قرار دهند

آداب و رسوم مفید کشورهای مختلف که باقی دنیا هم می توانند آنها را سرمشق قرار دهند

در ادامه از آداب رسوم کاربردی کشورهای مختلف خواهیم گفت که برای باقی دنیا هم می توانند مفید باشند.

کد خبر : ۱۴۸۳۲۶
بازدید : ۸۱

ما در دنیایی وسیع با فرهنگ ها و رسوم فراوان زندگی می کنیم که ممکن است در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسند.

مثلاً ایسلندی ها شب کریسمس با یکدیگر کتاب رد و بدل می کنند و این مناسبت را در یک گوشه ی دنج به خواندن کتاب و خوردن شکلات سپری می کنند.

یا گرچه همه ی ما دوست داریم در گرمای تابستان با یک نوشیدنی سرد خودمان را خنک کنیم، اما در برخی کشورهای آسیایی در هر آب و هوایی همیشه آب را گرم می نوشند. نکته این است که بسیاری از این عادت ها پایه و اساس علمی دارند.

در ادامه از آداب رسوم کاربردی کشورهای مختلف خواهیم گفت که برای باقی دنیا هم می توانند مفید باشند.

۱- ژاپنی ها برای حفظ سلامتی به «اونسن» اعتقاد دارند

مردم ژاپن اغلب عمر طولانی تر و زندگی سالم تری دارند و محققان معتقدند آن چیزی که عمر ژاپنی ها را طولانی می کند عادت به حمام آب گرم است. ژاپن چشمه های آب گرم طبیعی زیادی دارد و بسیاری از هتل ها و اسپاهای آن به «اونسن» (Onsen) مجهزند، حمام های آب گرمی که منبع آن ها چشمه های طبیعی است.

آن هایی هم که به این حمام های طبیعی دسترسی ندارند، در خانه به طور مرتب حمام آب گرم می روند و کارشناسان معتقدند این کار گردش خون و وضعیت کلی سلامت را بهبود می بخشد.

۲- در آسیا با کفش وارد خانه نمی شوند

3

در اغلب کشورهای آسیایی مانند هند و کشورهای آسیای شرقی و خاورمیانه و همینطور برخی کشورهای اروپایی مانند هلند، با کفش وارد خانه نمی شوند تا آلودگی های بیرون وارد خانه نشود.

۳- در هند ماست را ساده یا به همراه چاشنی می خورند

4

مردم برخی کشورهای دنیا ماست را با طعم های مختلف مثلاً میوه ای دوست دارند. گرچه ماست محصول غذایی سالمی است اما این ماست های طعم دار مملوء از قندند و مصرف زیاد قند هم برای سلامتی مضر است. بنابراین مصرف ماست ساده یا چکیده یا به همراه چاشنی انتخاب سالم تری است.

برای مثال، در هند و برخی دیگر از کشورهای آسیاسی ماست یکی از مختلفاتی است که به همراه غذا مصرف می شود. آن ها ماست را با نمک و دیگر ادویه ها ترکیب می کنند و گاهی خیار، گوجه فرنگی و پیاز خرد شده نیز به آن اضافه می کنند.

۴- در ایتالیا نسل های مختلف خانواده به دور هم جمع می شوند

5

در برخی کشورها شرکت کنندگان مهمانی بر اساس معیار سن یا جنسیت از یکدیگر تفکیک می شوند، مثلاً برای بچه ها جای جداگانه ای در مهمانی در نظر گرفته می شود. اما ایتالیایی ها روش دیگری برای برگزاری مهمانی دارند. در فرهنگ ایتالیایی جشن ها و دورهمی ها چندنسلی اند و همه برای معاشرت با یکدیگر آزادند.

۵- آسیایی ها سالی یک بار خانه تکانی می کنند

6

همه ی ما گهگاه بخش های مختلف خانه ی خود را نظافت می کنیم. اما در ژاپن رسمی به نام «اوسوجی» (Osouji) وجود دارد که یک خانه تکانی سالانه است که با آن خود خود را برای شروع سال نو آماده می کنند. آن ها تمام خانه را نظافت می کنند تا تمیز و مرتب به استقبال سال جدید بروند.

رسم مشابهی هم در هند وجود دارد که در زمان برگزاری جشنواره «دیوالی» (Diwali) انجام می شود. هندی ها خانه ی خود را نظافت می کنند و وسایل بلااستفاده را به می بخشند.

رسم خانه تکانی سالانه در برخی کشورهای دیگر آسیا هم وجود دارد.

۶- تعبیه ی کفشور در کف دستشویی کار نظافت را راحت تر می کند

دستشویی اغلب خانه ها در آمریکا برخلاف حمام آن ها فاقد کفشور است. وجود کفشور اما نظافت دستشویی را ساده تر می کند.

۷- دانمارکی ها و نروژی ها به «هوگه» اعتقاد دارند

8

دانمارکی ها و نروژی ها می دانند که چطور می توان خانه را دنج و دلپذیر کرد، امری که به آن «هوگه» (Hygge) گفته می شود. در این روش که هدف از آن راحت و جذاب کردن خانه است، گوشه های دنجی در خانه درست می شود تا در آن ها از خانه ی خود لذت ببرید.

۸- آسیایی ها در دستشویی به جای دستمال از آب استفاده می کنند

11

در اغلب کشورهای آسیایی و جنوب اروپا دستشویی ها به شلنگ آب مجهزند.

فواید این روش برای سلامتی هم به اثبات رسیده، چرا که شستشوی خود با آب بعد از رفتن به دستشویی تمیزی بیشتری در مقایسه با دستمال توالت فراهم می کند.

۹- در خاورمیانه ناهار را سبک می خورند

10

خوردن غذای سنگین در زمان ناهار باعث سستی و رخوت می شود، امری که برای تمرکز در محل کار بسیار مضر است. از سویی دیگر، مصرف فست فود هم باعث چاقی می شود و هم برای سلامتی مضر است.

مردم خاورمیانه اغلب ناهاری مملوء از مواد پروتئینی به همراه گوشت و حبوبات می خورند. آن ها ناهار خود را به همراه نان های تخت تهیه شده از غلات کامل و سالاد فراوان می خورند تا غذای سنگینی نداشته باشند. با توجه به بالا بودن دمای هوا در خاورمیانه، خوردن یک ناهار سبک باعث می شود بعد از غذا هم سرحال باشند.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید