(عکس) اعطای درجه سرلشکر ارتش نروژ به یک پنگوئن

(عکس) اعطای درجه سرلشکر ارتش نروژ به یک پنگوئن

در این روز حدود ۱۶۰ سرباز یونیوفرم‌پوش در باغ وحش حاضر شدند تا در مراسم اعطای نشان افتخار به این پنگوئن که اتفاقا از گونه «شاه‌پنگوئن» است، شرکت کنند.

کد خبر : ۱۵۰۰۱۹
بازدید : ۴۵۱

 یک پنگوئن به نام «سرلشکر سر نیلز اولاو سوم، بارون جزایر بووه» هم اکنون درجه‌دارترین پنگوئن جهان است و به سومین مقام در نیروهای مسلح نروژ ارتقاء یافته است.

مراسم اعطای جدیدترین نشان افتخار نظامی‌ «سر نیلز اولاو سوم» ساکن باغ وحش ادینبورگ (پایتخت اسکاتلند) یعنی «سرلشکری» در گارد پادشاه نروژ، روز دوشنبه در همین باغ وحش به طور رسمی برگزار شد.

در این روز حدود ۱۶۰ سرباز یونیوفرم‌پوش در باغ وحش حاضر شدند تا در مراسم اعطای نشان افتخار به این پنگوئن که اتفاقا از گونه «شاه‌پنگوئن» است، شرکت کنند.

به این ترتیب، این پنگوئن نر که قبلاً دارای درجه سرتیپی بود، اکنون عنوان باشکوه «سرلشکر سر نیلز اولاو سوم، بارون جزایر بووه» (Major General Sir Nils Olav III, Baron of the Bouvet Islands) را دارد.

ماجرای حضور پنگوئن‌ها در گارد پادشاهی نروژ به سال ۱۹۶۱ میلادی برمی‌گردد.

در آن زمان، در جریان سفر گارد پادشاهی نروژ به ادینبورگ برای شرکت در جشنواره بین‌المللی گروه‌های موسیقی نظامی، یک ستوان به نام «نیلز اگلین» عاشق کلونی پنگوئن‌های باغ وحش شد و به این موضوع فکر کرد که راهپیمایی سربازان عضو واحدش، شباهت عجیبی به نحوه راه رفتن این پرندگان سیاه و سفید دارد.

او یک دهه بعد بار دیگر به اسکاتلند برگشت و این بار موفق شد که ترتیبی دهد تا گارد پادشاهی کشورش یک پنگوئن را در باغ وحش کشور دوست یعنی اسکاتلند به فرزندی قبول کند.

این پنگوئن، به افتخار ستوان نیلز اگلین همچنین اولاو پنجم پادشاه نروژ که در آن زمان بر تخت سلطنت بود، «نیلز اولاو» نام گرفت.

از آن زمان، هر بار که سربازان نروژی از اسکاتلند بازدید می‌کنند، درجه نظامی این پنگوئن را نیز ارتقاء می‌دهند و البته در این ۶۲ سال هر زمان عمر پنگوئن نروژی‌ها به پایان رسیده، یک پنگوئن دیگر جایگزین آن شده است.

این پنگوئن حتی در سال ۲۰۰۸ میلادی، شخصاً توسط هارالد پنجم پادشاه نروژ، لقب شوالیه را دریافت کرد.

ستوان «نیلز اگلین» که البته خود او نیز در این مدت ارتقاء مقام یافته بود، سرانجام در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

منبع: یورونیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید