مصر چگونه گردشگری خود را نجات داد؟

مصر چگونه گردشگری خود را نجات داد؟

در سال ۲۰۲۰، حدود ۴.۹ میلیون گردشگر از مصر دیدن کردند، رقمی که بیشتر به دلیل همه‌گیری جهانی بود که منجر به ممنوعیت پروازها و سایر محدودیت‌های احتیاطی شد.

کد خبر : ۱۵۱۳۷۴
بازدید : ۳۷

شمار گردشگران خارجی مصر طی دو سال گذشته از ۴.۹ میلیون به ۱۵ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش عرب نیوز، بر اساس آمار منتشرشده توسط آژانس مرکزی آمار، بخش گردشگری مصر در سه سال گذشته رونق داشته است، به طوری که تعداد بازدیدکنندگان از ۴.۹ میلیون در دو سال پیش به ۱۵ میلیون نفر یا بیشتر در سال جاری افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۰، حدود ۴.۹ میلیون گردشگر از مصر دیدن کردند، رقمی که بیشتر به دلیل همه‌گیری جهانی بود که منجر به ممنوعیت پروازها و سایر محدودیت‌های احتیاطی شد.

«حسام هزا»، یکی از اعضای اتاق گردشگری مصر، گفت که احتمالاً در سال آینده حدود ۲۱ میلیون گردشگر از مصر دیدن خواهند کرد. او همچنین بیان کرد که این روند مثبت به دنبال تلاش‌ها برای تقویت مجدد این بخش در پی همه‌گیری، از جمله تبلیغات برای ارتقای تصویر جهانی مصر و تشویق سفر هوایی کم‌هزینه به این کشور است.

او اضافه کرد که جهش گردشگری را می‌توان به خاطر جایگاه مصر به عنوان یک مرکز گردشگری، اشتیاق جهانی به سفر و رویکرد بازاریابی استراتژیک با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های تبلیغاتی مرتبط دانست و استراتژی‌های موثر همراه با بازاریابی ماهرانه در جوان‌سازی بخش گردشگری بسیار مهم بوده است.

این عضو اتاق گردشگری مصر استاندارد بهبودیافته اقامتگاه‌های توریستی را که بیش از ۹۰ درصد بازخورد مثبت در بررسی‌ها دریافت کرده‌اند نیز مورد تمجید قرار داد.

 مصر برنامه دارد تا سال ۲۰۲۸ میلادی سالانه پذیرای ۳۰ میلیون گردشگر باشد.

«مصطفی الاخال» کارشناس گردشگری گفت که رشد این صنعت با تسهیل روش‌های دریافت ویزا و طی گستره‌ رو به رشدی از مقاصد گردشگری در مصر تقویت شده است. او بر آمادگی مصر برای استقبال از گردشگران پس از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت که این امر در برخی بازارهای دیگر منعکس نشده است.

عوامل دیگری مانند صدور ویزای در بدو ورود یا آنلاین از طریق وب‌سایت «Visa to Egypt»، شرایط امنیتی پایدار و روابط دیپلماتیک مطلوب به افزایش تعداد بازدیدکنندگان کمک کرده است.

این کارشناس حوزه گردشگری خاطرنشان کرد ظرفیت اتاق‌های هتل‌ها در مصر باید حدود نیم میلیون افزایش یابد تا بتواند تا سال ۲۰۲۸ میزبان ۳۰ میلیون بازدیدکننده باشد.

 دولت مصر در ماه می اعلام کرد که آوریل ۲۰۲۳ با ۱.۳۵ میلیون بازدیدکننده، رکورد تاریخی در گردشگری ورودی ماهانه را رقم زده است.

«احمد عیسی» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر گفت که در سال ۲۰۲۲ میلادی در مجموع ۱۱.۷ میلیون گردشگر در مقایسه با ۸ میلیون گردشگر در سال قبل از این کشور بازدید کردند و پیش‌بینی کرد که امسال بیش از ۱۵ میلیون گردشگر به مصر سفر کنند.

مصر در سال‌های اخیر از چندین یافته باستان‌شناسی رونمایی کرده است. این اکتشافات نقش بسیار مؤثری در احیای صنعت مهم گردشگری مصر داشته‌اند، ‌درحالی‌ که این کشور سال‌ها تحت‌تاثیر ناآرامی‌های سیاسی قرار گرفته بود و با شیوع ویروس کرونا نیز آسیب بیشتری دید. یکی از برنامه‌های دولت مصر برای جذب گردشگرِ بیشتر به این کشور، ‌افتتاح «موزه بزرگ مصر» ‌است که در نزدیکی اهرام جیزه ساخته شده و برنامه افتتاح آن بارها به تعویق افتاده است.

مصر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و صنعت گردشگری آن ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص داخلی و حدود دو میلیون شغل را شامل می‌شود.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید