تانک‌های آلمانی همچنان در اوکراین می‌سوزند

تانک‌های آلمانی همچنان در اوکراین می‌سوزند

نیروهای مسلح روسیه با استفاده از پهپادهای انتحاری «لانسِت» ۲ تانک دیگر لئوپارد ساخت آلمان را در منطقه «کوپیانسک» در جبهه شرقی جنگ اوکراین منهدم کردند.

کد خبر : ۱۵۳۴۲۲
بازدید : ۴۷۵

رسانه‌های روسیه تصاویری از انهدام تانک‌های آلمانی را در میادین جنگ در اوکراین منتشر کردند.

وزارت دفاع روسیه شامگاه جمعه خبر داد پهپادهای این کشور ۲ تانک آلمانی «لئوپارد» را در که در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داشت، منهدم و از حضور در میدان جنگ خارج کردند.

طبق این گزارش، نیروهای مسلح روسیه با استفاده از پهپادهای انتحاری «لانسِت» ۲ تانک دیگر لئوپارد ساخت آلمان را در منطقه «کوپیانسک» در جبهه شرقی جنگ اوکراین منهدم کردند.

مسکو همچنین خبر داده در درگیری‌های روز گذشته در جبهه شرقی و منطقه خارکوف، ۲۰ نظامی اوکراینی کشته و علاوه بر ۲ تانک لئوپارد، سه خودرو نظامی دیگر نیز نابود شدند.

رسانه‌های روسیه نیز تصاویری از انهدام تانک‌های لئوپارد را منتشر کرده‌اند.

روزنامه انگلیسی تایمز نیز پیش از این خبر داده بود امیدهای اولیه مبنی بر اینکه تانک‌های لئوپارد و خودروهای زرهی آمریکایی «بردلی» نقش موثری در ضدحمله اوکراین خواهند داشت، رفته‌رفته کم‌رنگ شده است.

یک نظامی اوکراینی به این رسانه گفته است: خودروهای بردلی و لئوپارد خوب هستند، البته تا وقتی به مین نخورده و توسط توپخانه‌های روسیه نابود نشده‌اند.

درس بزرگ ما در تابستان این بود که با پای پیاده پیشروی کنیم و بعد که راه باز شد، خودروهای زرهی به ما بپیوندند.

اوکراینی‌ها نیز درباره عدم کارایی این تانک‌ها به متحدان غربی خود شکایت کرده‌اند. روزنامه اشپیگل خبر داده کی‌یف از تحویل ۱۰ تاک لئوپارد-۱ سرباز زده و گفته این ادوات نظامی به تعمیر و نگهداری نیاز دارند و این در حالی است که اوکراین از عهده این کار برنمی‌آید.

منبع: ایسنا

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید