این کشور به سرمایه‌گذاران بیت کوین و تتر اقامت می‌دهد

این کشور به سرمایه‌گذاران بیت کوین و تتر اقامت می‌دهد

کشوری در آمریکای‌مرکزی اعلام کرده است که به سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و تتر پاسپورت و اقامت می‌دهد.

کد خبر : ۱۶۵۹۵۲
بازدید : ۲۸

دولت السالوادور طرح جدیدی برای صدور ویزا معرفی کرده است که روی صنعت رمزارز تمرکز دارد. به‌گفته‌ی مقام‌های این کشور، آن دسته از افراد خارجی که یک‌میلیون دلار در قالب بیت‌کوین یا تتر در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، پاسپورت و اقامت دریافت خواهند کرد. السالوادور کشوری کوچک در آمریکای‌مرکزی است.

طرح جدید السالوادور که «ویزای آزادی» نام دارد، مخصوص کسانی است که از سرمایه‌ی زیادی برخوردارند. بنابر اعلام مقام‌های این کشور، ویزای آزادی به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد که «بخشی از پروژه‌ی ساخت کشورِ آینده» باشند.

نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، می‌گوید طرح ویزای جدید این کشور نتیجه‌ی همکاری با شرکت Tether (توسعه‌دهنده‌ی استیبل‌کوین USDT) است. در بخشی از وب‌سایت دولت السالوادور می‌خوانیم: «السالوادور به‌عنوان سرزمین آزادی اقتصادی از نو متولد شده است؛ اما این تازه شروع کار است. بیایید و به ما برای ساخت آینده‌ای که می‌خواهید ببینید، کمک کنید.»

ایده‌ی السالوادور چیزی است که با نام «ویزای طلایی» شناخته می‌شود. کشورهای مختلف در سراسر دنیا نظیر اسپانیا، پرتغال و ایرلند در قبال سرمایه‌گذاری سنگین مردم، به آن‌ها ویزا می‌دهند.

شرکت تتر در بیانیه‌ای می‌گوید که «ویزای آزادی» السالوادور این کشور را به «مرکز پویای جهانی برای فناوری‌های پیشرفته و نوآوری مالی» تبدیل می‌کند. USDT که آن را شرکت تتر ارائه می‌دهد، نسبتِ یک‌به‌یک با دلار آمریکا دارد و همین موضوع باعث شده است تا محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کند.

به‌گفته‌ی دولت السالوادور، این کشور سالانه ۱٬۰۰۰ درخواست ویزا برای سرمایه‌گذاری یک‌میلیون‌دلاری در قالب کریپتو ثبت می‌کند. السالوادور می‌گوید این سرمایه برای توسعه‌ی اقتصادی و غنی‌سازی فرهنگی و برنامه‌های اجتماعی استفاده خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید