رکوردزنی نرخ بیکاری ژاپن

رکوردزنی نرخ بیکاری ژاپن

نرخ بیکاری ژاپن در ماه نوامبر به ۲.۵ درصد رسید. به گزارش اکونومی، وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن داده‌هایی ارائه کرد که نشان می‌دهد نرخ بیکاری این کشور در ماه نوامبر مشابه ماه قبل در ۲.۵ درصد باقی مانده است.

کد خبر : ۱۶۸۴۹۹
بازدید : ۸

 نسبت شغل به درخواست اشتغال  در ماه نوامبر به ۱.۲۸ رسید که نشان می‌دهد به ازای هر ۱۰۰ جویای کار، ۱۲۸ فرصت شغلی وجود دارد. نرخ بیکاری ثبت شده در ماه سپتامبر کمترین نرخ بیکاری ژاپن از ژانویه بود و این روند در ماه نوامبر ادامه یافت.

همچنین روز گذشته کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن‌(BoJ)، اعلام کرد: در صورتی که چشم‌‌‌انداز دستیابی به هدف تورم دو درصدی خود به میزان کافی نمایان شود، بانک مرکزی احتمالا تغییر سیاست پولی خود را در نظر خواهد گرفت.

به گفته او، «اگر چرخه بین دستمزدها و قیمت‌‌‌ها تشدید شود و احتمال دستیابی به هدف ثبات قیمت دو درصد به‌‌‌طور پایدار و باثبات به اندازه کافی افزایش یابد، بانک احتمالا تغییر سیاست پولی خود را بررسی خواهد کرد».

او بیان کرد: با توجه به تغییرات قیمت و رفتار تعیین دستمزد در شرکت‌ها، احتمال دستیابی به ثبات قیمت هدفمند دو درصدی در حال افزایش است. اوئدا گفت: برای اطمینان از این تحولات، بانک با صبر و حوصله به تسهیل پولی ادامه داده و هدف آن تسهیل فضای مساعد برای افزایش دستمزدهاست.

به گزارش سایت بیزینس، بازارهای سهام ژاپن، چین و کره‌جنوبی پس از اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی ژاپن، کازوئو اوئدا و داده‌های نرخ بیکاری ژاپن، کاهش یافتند

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید