(عکس) با «آلینا حبه» وکیل عراقی تبار دونالد ترامپ آشنا شوید

(عکس) با «آلینا حبه» وکیل عراقی تبار دونالد ترامپ آشنا شوید

آلینا حبه با نام کامل آلینا سعد حبه (Alina Saad Habba) بعد از به استخدام در آمدنش از سوی دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۱، از یک وکیل دادگستری به چهره ای مشهور در آمریکا بدل شد.

کد خبر : ۱۷۳۱۲۵
بازدید : ۵۹

او که از مدیران سابق برند مد و فشن «مارک جیکوبز» است، حالا یکی از برترین وکلای آمریکا است و در برخی از پرونده های حقوقی رئیس جمهور سابق آمریکا، وکیل او بوده است.

او یکی از نزدیک ترین معتمدان دونالد ترامپ هم هست.

با «آلینا حبه» وکیل عراقی تبار دونالد ترامپ آشنا شوید(+عکس)

وقتی ترامپ از اتهام سوء مدیریت اسناد طبقه بندی شده مبرا شد، حبه برای حمایت از ترامپ در کنارش حاضر بود، گرچه او در مراحل قبلی رسیدگی به این پرونده حضور نداشت.

حبه به عنوان سخنگوی دونالد ترامپ، از طرح این اتهام علیه ترامپ انتقاد و آن را سیاسی کاری عنوان کرد.

او در اینباره گفت: «ما در نقطه ی حساسی از تاریخ کشورمان قرار داریم. اتهام زنی به یک رقیب بزرگ سیاسی از آن دست چیزهایی است که در دیکتاتوری ها می بینیم. رفتاری که با رئیس جمهور دونالد ترامپ شده هر شهروندی را در این کشور وحشت زده می کند. این ها آن ایده آل هایی نیست که دموکراسی ما بر پایه ی آن ها نهادینه شده است. این آمریکای ما نیست.»

با «آلینا حبه» وکیل عراقی تبار دونالد ترامپ آشنا شوید(+عکس)

با «آلینا حبه» وکیل عراقی تبار دونالد ترامپ آشنا شوید(+عکس)

حبه که مادر ۳ فرزند است و قبلاً برای مارک جیکوبز، طراح مُد آمریکایی کار می کرد، شریک مدیریتی یک شرکت حقوقی به نام «حبه مدایو و شرکا» (Habba Madaio & Associates) است که محل آن در نزدیکی باشگاه گلف دونالد ترامپ در ایالت نیوجرسی واقع شده است.

آلینا حبه وقتی به چهره ای شناخته شده در آمریکا بدل شد که ترامپ برای شکایت از خواهرزاده ی خود، مری ترامپ و نشریه ی نیویورک تایمز به دلیل انتشار اطلاعاتی درباره ی اظهارنامه های مالیاتی او، به سراغ شرکت حقوقی حبه رفت.

حبه همچنین در پرونده ی دادستانی کل نیویورک علیه ترامپ و ۳ تن از فرزندانش، وکیل رئیس جمهور سابق آمریکا بود.

شرکت دونالد ترامپ در آوریل ۲۰۲۳ به کسب بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از طریق کلاهبرداری مالی متهم شده و دادستانی کل نیویورک خواستار دریافت غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری از این شرکت شده بود.

با «آلینا حبه» وکیل عراقی تبار دونالد ترامپ آشنا شوید(+عکس)

از پست های صفحات اجتماعی حبه پیدا است او علاوه بر کار بر روی پرونده های متعدد برای دونالد ترامپ، مجیزگوی قهار رئیس جمهور سابق آمریکا هم هست و به عمارت شخصی ترامپ و باشگاه گلف نیوجرسی او رفت و آمد مداوم دارد.

او در فوریه ی ۲۰۲۳ عکسی از خود در روز تولدش در کنار دونالد ترامپ منتشر کرده و در شرح آن ترامپ را «بزرگ ترین رئیس جمهور تاریخ» خوانده بود.

حبه همچنین نوشته بود: «این مرد گلفش را بازی کرد، یک سر به تگزاس رفت، سخنرانی اش را کرد و با این همه، وقت گذاشت تا مطمئن شود که من بدون کیک تولد نمانده ام.»

با «آلینا حبه» وکیل عراقی تبار دونالد ترامپ آشنا شوید(+عکس)

آلینا حبه البته به خاطر دفاعش از دونالد ترامپ با انتقادات زیادی رو به رو شده و بسیاری مدعی شده اند که رئیس جمهور سابق آمریکا او را صرفاً به خاطر ظاهرش استخدام کرده است.

حبه در پاسخ به این انتقادات در مصاحبه ای گفته بود: «صرفاً چون زیبا هستم دلیل نمی شود که وکیل عالی ای نباشم.»

حبه البته شکست های حرفه ای هم داشته است. او در اوایل سال ۲۰۲۳ یک پرونده مربوط به دونالد ترامپ را باخت. ترامپ در این پرونده ی شکایت، هیلاری کلینتون و افرادی دیگر را به تلاش برای منحرف کردن انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به نفع دموکرات ها متهم کرده بود.

با «آلینا حبه» وکیل عراقی تبار دونالد ترامپ آشنا شوید(+عکس)

در نهایت ترامپ از سوی دادگاه به پرداخت نزدیک به یک میلیون دلار به عنوان غرامت هزینه های حقوقی هیلاری کلینتون و تعدادی از مقامات وزارت دادگستری آمریکا محکوم شد.

بعد از این اتفاق، یک قاضی آمریکایی به نام دونالد میدلبروکس طرح این شکایت از سوی ترامپ و وکیلش را زیر سؤال برد. او گفت: «این شکایت اصلاً نباید مطرح می شد. از همان ابتدا مشخص بود شواهد کافی در خصوص این ادعا وجود ندارد. هیچ وکیل عاقلی این شکایت را طرح نمی کرد.»

حبه در پاسخ گفت که این انتقادات او را صرفاً ناامید کرد و نه مرعوب.

او در اینباره گفت: «من آدم سیاسی ای نیستم. یک آمریکایی خوبم که فقط باور نمی شود دارد می بیند چه فسادی این کشور را گرفته است.»

با «آلینا حبه» وکیل عراقی تبار دونالد ترامپ آشنا شوید(+عکس)

آلینا حبه که خانواده اش در دهه ی ۱۹۸۰ از عراق برای فرار از آزار و اذیت مسیحیان در این کشور، به آمریکا مهاجرت کردند، در ایالت نیوجرسی بزرگ شده است.

او متأهل است و ۳ فرزند، یک پسر ۱۵ ساله از همسر سابقش و همینطور یک پسر ۹ ساله و یک دختر ۷ ساله از همسر فعلی اش دارد.

حبه که علاقه ی خاصی به کت و شلوارهای سفارشی دوز و کیف دستی های برند و گران قیمت دارد، مشاور ارشد شرکت «ماگا» (MAGA Inc)، کمیته ی اقدام سیاسی دونالد ترامپ هم هست. گفته می شود او با اریک ترامپ، پسر دوم رئیس جمهور سابق آمریکا هم رابطه ی نزدیکی دارد.

 
منبع: روزیاتو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید