(تصاویر) یونیفورم پلیس در کشورهای مختلف دنیا چه شکلی است؟

(تصاویر) یونیفورم پلیس در کشورهای مختلف دنیا چه شکلی است؟

در ادامه مروری بر یونیفورم پلیس کشورهای مختلف دنیا خواهیم داشت.

کد خبر : ۱۷۹۲۵۶
بازدید : ۳۴

با سفر به دور دنیا می توان متوجه شد که هر کشوری سبک و سلیقه ی پوششی منحصر به خود را دارد. این امر در مورد یونیفورم نیروهای پلیس کشورها هم صدق می کند و به همین دلیل است که پلیس هر کشوری یونیفورم مخصوص به خود را دارد.

در ادامه مروری بر یونیفورم پلیس کشورهای مختلف دنیا خواهیم داشت.

آمریکا

1-USA

تصویر بالا یک نیروی پلیس شهر نیویورک را نشان می دهد. در آمریکا یونیفورم نیروهای پلیس ایالت های مختلف نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

ژاپن

3-Japan

در ژاپن پلیس ها به ندرت برای رسیدگی به یک پرونده در دادگاه حاضر می شوند چون ملزم به داشتن حضور شخصی در دادگاه نیستند. به جای آن، اطلاعاتی که توسط آن ها در رابطه با آن پرونده گردآوری شده، به دادستان ارائه داده می شود.

فرانسه

4-France

فرانسه دو سرویس پلیس دارد، یکی «نیروهای پلیس ملی» و دیگری «نیروهای ژاندارم ملی». حوزه ی فعالیت نیروهای پلیس مناطق شهری است و نیروهای ژاندارم نیز در مناطق روستایی فعالیت دارند. ژاندارم ها عضو نیروهای مسلح فرانسه هم محسوب می شوند.

روسیه

5-Russian

در روسیه نگاه خوبی در میان مردم نسبت به نیروهای پلیس این کشور وجود ندارد. در حقیقت مردم روسیه علاقه ای به کمک گرفتن از پلیس خود ندارند چون اغلب تصور می کنند که این نیروهای پلیس خود قانون شکن هستند و به همین دلیل به آن ها بی اعتمادند.

سودان جنوبی

6-South-Sudan

سرویس نیروی پلیس ملی سودان جنوبی در سال ۲۰۰۵ ، پس از پایان جنگ میان سودان شمالی و جنوبی تأسیس شد. گفته می شود به دلیل فقدان زیرساخت و امکانات مورد نیاز و همینطور نبود آموزش کافی، مردم این کشور احساس امنیت نمی کنند.

استرالیا

7-Australia

اولین سرویس پلیس استرالیا از مجرمان سابق تشکیل شده بود. دولت انگلیس برای سالیان متمادی مجرمان تبعیدی را به استرالیا که آن زمان مستعمره ی این کشور بود، می فرستاد. به همین دلیل اولین نیروهای پلیس استرالیا از میان مجرمان سابقی انتخاب شدند که رفتار مناسبی داشتند. این سرویس در سال ۱۷۸۹ تشکیل شد.

شیلی

8-Chile-1024x680-1

برخلاف نیروهای پلیس برخی از کشورهای آمریکای جنوبی، پلیس های شیلی به صداقت و درستکاری خود افتخار می کنند. اگر سعی کنید به آن ها رشوه دهید، از زندان سردرخواهید آورد.

دانمارک

9-Denmark

در دانمارک مصرف الکل در بارها و رستوران ها برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است. با این حال، هیچ محدودیت سنی ای برای مصرف الکل در خانه یا حتی مکان های عمومی ای مانند پارک وجود ندارد، مگر اینکه اوضاع از کنترل خارج شود. پلیس های دانمارک هم اغلب در این مورد سختگیر نیستند.

ایتالیا

10-Italy

همچون فرانسه، ایتالیا هم دو سرویس پلیس دارد. کارابینیری ها که جزئی از ارتش ایتالیا محسوب می شوند و قدمت آن ها از قدمت خود کشور ایتالیا بیشتر است. این سرویس در سال ۱۷۲۶ تشکیل شد، یعنی نزدیک به نیم قرن پیش از آنکه ایتالیای امروزی شکل بگیرد.

هند

11-India

از آنجایی که هندی ها معتقدند سبیل برای مردان احترام بیشتری می آورد، در ایالت مادیا پرادش ِ هند به نیروهای پلیسی که سبیل می دارند، اندک حقوق بیشتری تعلق می گیرد.

اردن

12-Jordan-1

اردن اولین کشور عربی بود که به زنان اجازه ی عضویت در سرویس پلیس را داد و حتی یک آکادمی پلیس مخصوص زنان در سال ۱۹۷۲ در شهر عمان تأسیس شد.

ایسلند

13-Iceland

در سال ۲۰۱۳ پلیس ایسلند یک مرد روانپریش را پس از شلیک به چند مأمور پلیس با ضرب گلوله از پای درآورد. این نخستین بار از زمان تأسیس جمهوری ایسلند در سال ۱۹۴۴ بود که شخصی به دست پلیس این کشور کشته می شد.

پاکستان

14-Pakistan

در نظرسنجی سازمان «شفافیت بین الملل» همه ی شرکت کنندگان نیروهای پلیس را فاسد می دانستند. در گزارش شاخص جهانی فساد این سازمان برای سال ۲۰۱۰، پلیس پاکستان رتبه ی اول را در میان نیروهای پلیس کشورهای دنیا از جهت دریافت رشوه داشت.

باهاما

15-The-Bahamas-1024x764-1

نیروی پلیس سلطنتی باهاما به یکی از نمادهای فرهنگی این کشور بدل شده است. آن ها نه تنها در بسیاری از مراسم ها به اجرای موسیقی می پردازند، بلکه به دور دنیا هم سفر می کنند تا برای مردم کشورهای دیگر نیز موسیقی اجرا کنند.

ویتنام

16-Vietnam-1024x683-1

بر اساس تخمین ها، در کشور کمونیستی ویتنام، از هر ۶ نفر یکی در شبکه اطلاعات کشور مشغول کار است. با وجود نهادهای اطلاعاتی متعدد در ویتنام، پلیس این کشور را یکی از فاسدترین نیروهای پلیس کشورهای دنیا شمرده می شود.

کانادا

17-Canada

17-d73d99df3d1efd28833c0f532aa19487

علیرغم تصور رایج، نیروهای پلیس کانادا عمدتاً نه اسب سوار، بلکه خودرو سوارند. با این حال، آن یونیفورم قرمز معروف پلیس های کانادا نیز هنوز وجود دارد.

نیجریه

19-51586263a18caa2d372ca16e5b22cea9

سرویس پلیس نیجریه که در حال حاضر نزدیک به ۳۷۲ هزار نیرو دارد، اصلی ترین نیروی اجرای قانون در این کشور است. نیجریه قصد دارد با اافزودن ۶۵۰ هزار نفر دیگر، تعداد مأموران پلیس خود را به ۶۵۰ هزار نفر برساند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید