(نمودار) از کوکاکولا تا پپسی؛ نگاهی به بازار نوشابههای آمریکایی
کوکاکولا، که ۱۳۰ سال قدمت دارد، پرمصرف ترین نوشابه در جهان است و تخمین زده می شود که روزانه ۱.۹ میلیارد وعده از آن در ۲۰۰ کشور مصرف می شود. در نتیجه، کوکاکولا یکی از با ارزش ترین برندهای جهان است.
نوشابه های گازدار با طعم های شیرین و با طراوت، یکی از نوشیدنی های مورد علاقه آمریکایی ها به ویژه بچه ها است و همچنین بخش قابل توجهی از صنعت نوشیدنی و غذا را به خود اختصاص می دهد.
در واقع، بازار نوشابه های غیرالکلی ایالات متحده رشد فزاینده ای داشته است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ به ۳۸۸ میلیارد دلار فروش سالانه برسد. در نمودار زیر، تغییر در سهم بازار نوشابههای گازدار ایالات متحده را بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۳، بر اساس دادههای وال استریت ژورنال نشان داده شده است.
دکتر پپر در سال ۲۰۲۴ پپسی را پشت سر گذاشت
کوکاکولا برای دهه ها به عنوان پرفروش ترین نوشابه در ایالات متحده یکه تازی کرده است.
کوکاکولا، که ۱۳۰ سال قدمت دارد، پرمصرف ترین نوشابه در جهان است و تخمین زده می شود که روزانه ۱.۹ میلیارد وعده از آن در ۲۰۰ کشور مصرف می شود. در نتیجه، کوکاکولا یکی از با ارزش ترین برندهای جهان است.
در حالی که کوکاکولا از سال ۱۹۹۵، ۱۷ تا ۲۰ درصد از سهم بازار را حفظ کرده است، سهم پپسی از ۱۵ درصد در سال ۱۹۹۵ به ۸.۳ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.
کوکاکولای رژیمی در اواخر دهه ۲۰۰۰، از پپسی پیشی گرفت، اما پپسی در دهه ۲۰۱۰ جایگاه دوم را به دست آورد. با این حال در سال ۲۰۲۴، دکتر پپر عنوان نوشابه شماره ۲ آمریکا، پپسی را کنار زد.
اسپرایت و کوکاکولای رژیمی به ترتیب با ۸.۱ درصد و ۷.۸ درصد از سهم بازار، فهرست پرفروش ترین نوشابه های غیرالکلی آمریکا را تکمیل می کنند. در مجموع، سه برند کوکاکولا، ۳۵ درصد بازار را در اختیار دارند.
منبع: روزیاتو