تصاویر؛ عشق، اسباب‌بازی و جدایی: داستان واقعی زوجی که باربی و هات ویلز را ساختند

تصاویر؛ عشق، اسباب‌بازی و جدایی: داستان واقعی زوجی که باربی و هات ویلز را ساختند

الیوت هندلر، کهنه سرباز گمنام جنگ جهانی دوم، بنیان گذار شرکتی است که صنعت اسباب بازی را متحول کرد. این طراح خلاق در کنار همسرش، روث هندلر، امپراتوری اسباب بازی «متل» را خلق کرد و مسئولیت تولد نمادهایی چون «هات ویلز» و «باربی» را بر عهده داشت./ جالب است بدانید اسلایم یکی از محصولات معروف شرکت متل است. این اسلایم در فوریه ۱۹۷۶ معرفی شد و در یک سطل پلاستیکی به رنگ سبز یا رنگ‌های دیگر عرضه می‌شد.

کد خبر : ۲۶۴۳۴۳
بازدید : ۱۱

شرکت متل (Mattel) ، غول دنیای  اسباب بازی  و سازنده محصولاتی چون  باربی (Barbie)  و  هات ویلز (Hot Wheels)  ریشه ای عمیق در تاریخ نظامی آمریکا دارد. هسته اصلی این امپراتوری توسط یک زوج خلاق پایه گذاری شد که مرد خانه سابقه حضور در  جنگ جهانی دوم  را داشت.

47

آغاز یک امپراتوری با یک کهنه سرباز

شرکت متل در سال 1945 توسط  الیوت هندلر ، همسرش  روث هندلر ، و هارولد متسون تاسیس شد.

الیوت هندلر در طول جنگ جهانی دوم در ارتش ایالات متحده خدمت کرده بود.

نام شرکت از ترکیب بخش هایی از نام دو بنیان گذار MAT از Matson و EL از Elliot شکل گرفت.

در ابتدا، متل کار خود را با فروش قاب عکس و سپس مبلمان خانه عروسک آغاز کرد. اولین اسباب بازی موفق آنها، یک ساز کوچک به نام Uke-A-Doodle بود.

هارولد متسون به دلیل مشکلات سلامتی در سال 1946 از شرکت خارج شد و سهام خود را به خانواده هندلر فروخت.

48

خالقان دو پدیده جهانی

الیوت و روث هندلر با رهبری خود در دهه های 1950 و 1960، متل را به موفقیت های بزرگی رساندند و خالق دو محصولی شدند که فرهنگ عامه جهانی را دگرگون کردند.

باربی

روث هندلر، همسر الیوت، در سال 1959  عروسک باربی  را خلق کرد. او همچنین به عنوان اولین رئیس شرکت از 1945 تا 1975 فعالیت کرد. موفقیت باربی سنگ بنای شهرت جهانی متل شد.

هات ویلز  

الیوت هندلر، کهنه سرباز جنگ جهانی دوم، در سال 1968 خط تولید اسباب بازی های هات ویلز را بنیان گذاشت. این خط تولید تاکنون بیش از 10 هزار مدل مختلف ماشین را روانه بازار کرده است و همچنان یکی از محبوب ترین برندهای اسباب بازی در جهان است.

49

گسترش میراث

متل با مدیریت خانواده هندلر توانست برندهای بزرگ دیگری مانند Masters of the Universe (هی-من)، پُلی پاکت (Polly Pocket)، مچ باکس (Matchbox) و فیشر پرایس (Fisher Price) را نیز توسعه دهد.

هرچند الیوت و روث هندلر در سال ۱۹۷۵ از متل جدا شدند، اما رهبری و نوآوری های آنها، این شرکت را به یک قدرت رسانه ای و تولیدی تبدیل کرد که برای دهه ها در فرهنگ آمریکا و جهان ماندگار شده است.

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید