(تصاویر) شگفت‌انگیزترین ساکنان آتشفشان‌های زیر آب

(تصاویر) شگفت‌انگیزترین ساکنان آتشفشان‌های زیر آب

در زیر سطح اقیانوس‌ها دنیایی سرشار از شگفتی وجود دارد و موجوداتی که نزدیک آتشفشان‌های زیر آب زندگی می‌کنند از جملۀ این شگفتی‌ها هستند.

کد خبر : ۱۳۲۳۰۵
بازدید : ۶۳۷

فرادید| از لابسترهای چمباتمه‌زن گرفته تا خرچنگ‌های مودار و ماهی‌های مرکب «میکی موس»؛ این‌ها تنها چند نمونه از جانورانی هستند که در آب‌های نزدیک آتشفشان‌های اقیانوسی زندگی می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ در اینجا با برخی از این موجودات عجیب و نسبتا ناشناخته آشنا خواهیم شد. موجوداتی که گاهی در اعماق بیش از یک کیلومتری اقیانوس زندگی می‌کنند و به همین دلیل عکس گرفتن از آنها در محل اصلی زندگی‌شان کاری بسیار دشوار است.

۱. کرم چندتار (Polychaete Worm)

33

نباید درخشش رنگین‌کمانی این جانور فریبتان بدهد. این جانور که در عمق ۱۲۰۰ متری زیر دریا زندگی می‌کند، یک شکارچی وحشی است، با آرواره‌هایی که شبیه موجودات عجیب فیلم «بیگانه» است.

۲. لابستر چمباتمه‌زن (Squat lobster)

11

این جانور که در عمقی بین ۶۵۰ تا ۱۴۰۰ متر زندگی می‌کند، یکی از گونه‌های کمترشناخته شده اعماق دریاست که معمولا همیشه در اطراف مرجان‌های آب‌های عمیق دیده می‌شود.

۳. ماهی مرکب میکی موس (Mickey Mouse Squid)

22

این جانور کوچک در عمق ۹۰۰ متری اقیانوس دیده شده است. این نوع از ماهی‌های مرکب معمولا در نزدیک کف دریا زندگی می‌کنند و به ندرت می‌شود از آن‌ها در محل زندگی اصلی‌شان عکاسی کرد.

۴. خرچنگ مودار (Hairy Crab)

444

دانشمندان این جانور را در قلۀ یک کوه زیر دریایی در عمق ۹۰۰ متری زیر سطح پیدا کرده‌اند. این خرچنگ پشمالو اولین بار در سال ۲۰۰۸ شناسایی شد.

۵. مرجان فنجانی (Cup Coral)

55

بر خلاف مرجان‌هایی که در کنار هم توده‌های مرجانی را می‌سازند، مرجان‌های فنجانی در عمق ۱۰۰۰ متری زیر دریا به صورت منزوی و فردی در درون اسکلت‌های آهکی خودشان زندگی می‌کنند.

۶. عروس دریایی تاجدار (Crown Jellyfish)

66

این جانور در دره‌های زیر دریا با عمق ۱۵۰۰ متر دیده شده است. شاخک‌های دراز این جانور در پشت سرش امتداد یافته‌اند تا بتواند پلانکتون‌های زیست‌تاب را شکار کند. این حیوان با بدن نسبتا شفافی که دارد در محل زندگی‌اش در اعماق تاریک دریا تقریبا نامرئی است.

 

۵
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید