(ویدئو) اژدهای کومودو سه متری، بزغاله مرده را مثل آب خوردن بلعید!

(ویدئو) اژدهای کومودو سه متری، بزغاله مرده را مثل آب خوردن بلعید!

این ویدئو که در جزیره کومودو ضبط شده است، لحظه بلعیدن یک بزغاله توسط اژدهای کودمو سه متری را به تصویر می کشد.

کد خبر : ۱۳۸۹۲۸
بازدید : ۵۴۵۶

فرادید| اژدهای کومودو یک گونه از خزندگان بزرگ است که در جزیره کومودو و جزایر اطراف آن در اندونزی زندگی می‌کند. این حیوان که به عنوان بزرگترین خزنده زمین شناخته می‌شود، به خشمگین و خطرناک بودن مشهور است.

به گزارش فرادید، وزن اژدهای کومودو معمولاً بین 70 تا 150 کیلوگرم و قد آن‌ها بین 2 تا 3 متر است. همچنین بدن آن‌ها بزرگ، ضخیم و با پوست بندی خشن است و چندین رنگ از جمله قهوه‌ای، خاکستری و زرد دارد. این حیوان دارای 4 پا با ناخن‌های بلند و تیز است که از آن اها برای شکار و دفاع از خود استفاده می‌کند.

از ویژگی‌های خاص اژدهای کومودو می‌توان به دندان‌های بسیار بزرگ اشاره کرد. دندان‌های این حیوان به 10 سانتی‌متر می‌رسد که قادر به شکافتن پوست حیوانات بزرگ مانند بوفالو و گاو است.

البته احتمالا خبر دارید که اژدهای کومودو به شکل معمول پرنده، موش، خوک و حتی سگ را به عنوان شکار خود انتخاب می‌کند. برای شکار نیز، این حیوان ابتدا به صورت ناگهانی و از پشت به شکارش حمله می‌کند و با دندان‌های خود آن‌ها را گاز می‌ گیرد و می کشد. اگر هم حیوان شکار شده کوچک باشد، آن را می بلعد. در غیر این صورت لاشه حیوان را تکه تکه می کند و می خورد.

در حال حاضر، این حیوان به عنوان یکی از حیوانات در معرض انقراض و در فهرست قرمز IUCN قرار دارد. جمعیت این حیوان نیز در جزیره کومودو، به دلیل تخریب محیط زیست و شکار غیرقانونی، به شدت کاهش یافته است. اما با این حال، تلاش‌هایی برای حفاظت از این حیوان و محیط زیست آن انجام می‌شود.

این ویدئو که در جزیره کومودو ضبط شده است، لحظه بلعیدن یک بزغاله توسط اژدهای کودمو سه متری را به تصویر می کشد.

حجم ویدیو: ۲۳.۵۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۵ دانلود ویدیو
۱۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید