(تصاویر) ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

(تصاویر)  ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

در حالی که اژدها موجودی اساطیری است و به افسانه‌ها تعلق دارد اما گونه‌های جانوری زیادی در حیات‌وحش وجود دارند که به اندازه اژدهای اساطیری جالب، ترسناک و مشهور هستند.

کد خبر : ۱۴۱۴۵۴
بازدید : ۴۴۳

گونه‌های زیادی در حیات‌وحش امروزی در کره زمین یافت می‌شوند که شباهت زیادی به اژدها به عنوان موجودی اساطیری دارد؛ یکی از آن‌ها اژدهای کومودو است. اژدهای کومودو شکارژی بی‌رحم و گوشت‌خواری است.

این بزرگ‌ترین مارمولک جهان شباهتی عجیب با اژدهای اساطیری دارد؛ این خزنده عظیم الجثه ظاهری ترسناک دارد و توانایی رسیدن به طول ۳ متر را دارد. اژدهای کومودو دارای پاهای تنومند، دم ضخیم و دهان بزرگ پر از دندان های تیز است. از این دندان ها برای جدا کردن طعمه یا حمله به شکارچیان استفاده می‌شود. نیش این اژدها سمی است و می توانند برای افراد کشنده باشد.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

اژدهای ریش‌دار دیگر جانوری است که ظاهری شبیه به اژدهای اساطیری دارد؛ اژدهای ریش‌دار خزنده کوچکی است که در محیط های گرم و خشک رشد می‌کند و همچنین به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده‌است. این به دلیل ماهیت مطیع آنها و تغذیه نسبتا ساده است.

اژدهای ریش‌دار به دلیل ظاهر شبیه به اژدها، موجودی افسانه‌ای است و مانند اژدهای کومودو نام آن ها از این شباهت آمده است. برآمدگی‌های کوچکی در امتداد گردن آن‌ها و همچنین در اطراف بدن آنها وجود دارد که می تواند برای دور نگه داشتن شکارچیان مفید باشد.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

ایگواناهای دریایی دیگر جانورانی در حیات‌وحش هستند که شباهت عجیبی به اژدهای اساطیری دارند؛ آنها فلس‌های خشنی دارند و همچنین برآمدگی‌هایی در پشت خود دارند که تا دم آن‌ها امتداد یافته‌است. تنها مارمولک دریایی در جهان، ایگوانای دریایی است و این خزندگان عظیم الجثه ظاهری دارند که آنها را شبیه اژدهای اساطیری می‌کند. آنها می‌توانند سیاه یا سبز تیره باشند.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

آنها همچنین دارای پنجه های بلند و تیز هستند که می توانند جلبک ها را پاره کنند یا از آنها در برابر تهدیدات دفاع کند. این خزندگان دریایی ترجیح می‌دهند جلبک را به عنوان بخش اصلی رژیم غذایی خود مصرف کنند. این جانوران نمی‌توانند زیر آب نفس بکشند در عوض می‌توانند هر بار تا ۴۰ دقیقه نفس خود را حبس کنند.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

ظاهر فلس‌دار، آرواره قدرتمند و دندان های بزرگ و دم قدرتمند ویژگی‌های تمساح آمریکایی است که آن را به اژدهای اساطیری شبیه می‌کند. این خزنده عظیم‌الجثه ظاهری سخت دارد و پوسته‌ای زخیم دارد و فقط در مناطقی از ایالات متحده دیده می شود.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

سقنقور دیگر جانوری در حیات‌وحش است که بی‌شباهت به اژدهای اساطیری نیست. آن‌ها مارمولک‌هایی هستند که ظاهری شبیه به اژدها دارند. بسیاری از گونه ها با دم‌های بلند، طرح های رنگارنگ و زبان های مار مانند دیده شده‌اند. این موجودات معمولاً در حیات وحش آمریکای شمالی، آسیا و سایر مناطق دیده می‌شوند و همچنین به یک حیوان خانگی معروف تبدیل شده‌اند. در طبیعت آنها را می توان در زیر زمین برای سرپناه یافت.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

اژدهای آبی چینی در بسیاری از مناطق به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده‌است، اما می‌توان آن را در طبیعت در ویتنام، چین، تایلند و کامبوج یافت. آنها در نزدیکی مناطق آب شیرین مانند نهرها و دریاچه‌ها رشد می کنند و در شنا و غواصی عالی هستند. این خزندگان می توانند هر بار تا ۹۰ دقیقه زیر آب بمانند. ظاهر سبز و برآمده آن‌ها چیزی است که این حیوانات را شبیه اژدها می‌کند و همچنین نام آن‌ها نیز از این شباهت گرفته شده‌است.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

مارماهی سبز موری در اقیانوس اطلس یافت می‌شود و ظاهری خشن دارد که شبیه اژدها است. آنها آرواره‌های بزرگ و دهانی پر از دندان‌های تیز دارند. برخلاف نام، این موجودات در واقع قهوه‌ای هستند اما پوشیده از جلبک هستند. بدن پهن این مارماهی آن را شبیه یک مار دریایی وحشتناک می‌کند.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

اگر به مناطق بیابانی آفریقای جنوبی بروید، ممکن است مارمولک کوچکی را ببینید که بسیار شبیه اژدهای افسانه‌ای است. آرمادیلو با زره خود توپی را برای محافظت از خود در برابر شکارچیان تشکیل می‌دهد. برای امن ماندن زره آن با میخ‌هایی شکل داده شده‌است. این مارمولک تنها حدود 8 سانتی‌متر طول خواهد داشت. آنها را می توان به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد، اما به ندرت می توان با یکی از این خزندگان در اسارت روبرو شد.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید