(تصاویر) کشته شدن یک خرس قهوه‌ای در حال انقراض در یتالیا

(تصاویر) کشته شدن یک خرس قهوه‌ای در حال انقراض در یتالیا

خرس قهوه‌ای مارسیکن، بومی ایتالیای مرکزی، در معرض خطر انقراض بالایی قرار دارد.

کد خبر : ۱۵۰۱۹۷
بازدید : ۴۵۰

وزیر محیط زیست ایتالیا و حامیان حقوق حیوانات از کشته شدن خرسی در منطقه کوهستانی آبروتزو ابراز خشم و ناامیدی کردند. ساکنان محلی، از جمله خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک، اغلب برای تماشای این خرس و توله‌هایش در طول گردش‌های مکرر عصرگاهی خانوادگی این حیوانات در خیابان‌های نزدیک پارک توقف می‌کردند.

پارک ملی آبروتزو، لاتزیو و مولیز این حیوان کشته شده را با نام مستعار آمارنا (به زبان ایتالیایی به معنای گیلاس سیاه) به عنوان یکی از مهم ترین خرس های قهوه ای خود توصیف کرد. یک روزنامه ایتالیایی نوشت از آنجا که گیلاس سیاه، غذای مورد علاقه‌ی این خرس بود، ساکنان این منطقه، این نام را برای این خرس قهوه ای انتخاب کرده بودند.

خشم مردم ایتالیا به خاطر شلیک به خرس قهوه‌ای در حال انقراض و کشته شدن آن

خبرگزاری ایتالیایی ANSA اعلام کرد مردی که با تفنگ به این خرس در سن بندتو دی مارسی شلیک کرد به پلیس گفت حیوان در ملک او بوده و او احساس خطر کرده است. خبرگزاری لاپرس گفت که دادستان ها در حال بررسی اتهام احتمالی او هستند و پلیس، تفنگی را که به طور قانونی در اختیار این مرد ۵۶ ساله بود، به عنوان بخشی از تحقیقات خود توقیف کرده است.

خشم مردم ایتالیا به خاطر شلیک به خرس قهوه‌ای در حال انقراض و کشته شدن آن

خرس قهوه‌ای مارسیکن، بومی ایتالیای مرکزی، در معرض خطر انقراض بالایی قرار دارد. این پارک می گوید حدود ۶۰ خرس در پارک یا مناطق اطراف آن زندگی می کنند. ژیلبرتو پیچتو، وزیر محیط زیست ایتالیا ، گفت: «قتل یک خرس ماده مارسیکن یک حادثه جدی است و ما وظیفه داریم هر چه سریعتر ابعاد آن را روشن کنیم.» او در بیانیه‌ای گفت: «یکی از تعهدات ما حفاظت از توله‌های این خرس است و هر کاری که ممکن باشد را انجام می‌دهیم تا بتوانند آزاد بمانند».

خشم مردم ایتالیا به خاطر شلیک به خرس قهوه‌ای در حال انقراض و کشته شدن آن

در جستجوی توله ها، از پهپاد استفاده شده است. وچیانو دی تیزیو، رئیس دفتر ایتالیای صندوق جهانی حیات وحش، کشتن این خرس را «جنایتی بسیار جدی و غیرقابل توجیه در طبیعت» و نتیجه «کارزار مداوم علیه حیات وحش» خواند. او افزود که توله های بدون مادر هنوز مستقل نشده اند و بنابراین در معرض خطر قرار دارند.

دی تیزیو گفت: «آمارنا یک خرس قوی، اما کاملاً صلح‌جو، بخشی از تعلق جمعی بود و موضوع غرور در سرزمینی بود که در آن خرس، نمادی از طبیعتش است.»

خشم مردم ایتالیا به خاطر شلیک به خرس قهوه‌ای در حال انقراض و کشته شدن آن

وضعیت خرس‌ها در ایتالیا در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای به کانون بحث‌های سیاسی تبدیل شده است. در اوایل سال جاری، کشته شدن یک دونده توسط یک خرس قهوه‌ای در منطقه آلپ ایتالیا به تیتر اخبار بین‌المللی تبدیل شد و بحث‌های شدیدی را در این کشور برانگیخت. مقامات محلی دستور معدوم کردن خرس مورد نظر را صادر کرده بودند، اما دادگاه اداری دستکم تا این لحظه با این تصمیم مخالفت کرده است. انتظار می رود جلسه دادگاه در مورد سرنوشت آن خرس در ماه دسامبر برگزار شود. گروه‌های حامی حقوق حیوانات دستور کشتن خرس را به چالش کشیده‌اند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید