(ویدئو) چرا گربه‌ها از آب متنفرند؟

(ویدئو) چرا گربه‌ها از آب متنفرند؟

علت اصلی این موضوع به موی گربه ها باز می گردد. موی گربه ها بشدت آب را به خود جذب می کند و اگر یک گربه خیس شود مدت زمان زیادی طول میکشد تا خشک شود.

کد خبر : ۱۵۵۸۰۳
بازدید : ۱۰۳۱۰

همه ما دیده یا شنیده ایم که گربه ها از آب متنفرند و به هیچ وجه دوست ندارند خیس شوند اما این نفرت از کجا آمده است؟

گربه ها جزو موجوداتی هستند که به طور کامل در خشکی ها تکامل یافته اند و به طور کامل موجوداتی خشکی دوست هستند اما این موضوع دلیل اصلی نفرت آنها از آب نیست.

علت اصلی این موضوع به موی گربه ها باز می گردد. موی گربه ها بشدت آب را به خود جذب می کند و اگر یک گربه خیس شود مدت زمان زیادی طول میکشد تا خشک شود. این ماندگاری آب روی گربه ها همچنین باعث سردی و سنگینی انها و طبیعتا عدم تحرک درست می شود.

در طول تاریخ و در جریان تکامل این موجود، وقتی آنها در اثر باران یا مواردی دیگر خیس می شدند قادر نبودند به چالاکی همیشگی حرکت کنند و همین آنها را به اهدافی ساده برای شکارچیان و دشمنان بدل می کرد.

اما دلیل اخر بیش از همه شما را شگفت زده می کند. گربه ها به طور معمول با لیس زدن بدن خود را تمیز می کنند و این موضوع بخاطر آب دهانشان باعث شده تا از تجمع هرگونه آلودگی جلوگیری کند اما آب هم بعلت وجود آلودگی های طبیعی و غیر طبیعی سبب می شود تا موهای گربه به سرعت کثیف و در نهایت گربه بیمار شود. البته امروز با استفاده از آب های تصفیه شده این موضوع دیگر کمتر وجود دارد اما گربه ها همچنان نفرت تاریخی خود از آب را حفظ کرده اند.

منبع: راهنماتو

۴۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید