(تصاویر) کشف جانور دریایی خرطوم‌دار که با پاهایش نفس می‌کشد!

(تصاویر) کشف جانور دریایی خرطوم‌دار که با پاهایش نفس می‌کشد!

بیش از 300 متر زیر یک ورقۀ یخی وسیع، موجودی «لاغر» در اعماق سرد آب‌های قطب جنوب روی پاهای «دراز» خود می‌چرخید که در تور انداخته‌شده توسط محققان افتاد.

کد خبر : ۱۶۴۳۴۵
بازدید : ۸۷۵۵

فرادید| بر اساس مطالعه‌ای که در 28 نوامبر در مجله ZooKeys منتشر شد، محققانی که در ژانویه 2013 در حال انجام یک سفر تحقیقاتی بودند، وقتی که تور خود را از آب‌های سرد نزدیک قطب جنوب بیرون کشیدند، متوجه یک عنکبوت دریایی غیرمعمول شدند.

به گزارش فرادید؛ این مطالعه می‌گوید که این نمونه «بی‌نظیر» در ابتدا تا اندازه‌ای شبیه دیگر انواع عنکبوت‌های دریایی به نظر می‌رسید، اما زمانی که محققان سعی کردند گونۀ آن را تعیین کنند، متوجه شدند که با هیچ توصیفی مطابقت ندارد. در آن زمان آنها متوجه شدند که در واقع گونه جدیدی را کشف کرده‌اند؛ این گونۀ جدید Autropallene halanychi نامگذاری شد.

6

دانشمندان گفتند که این عنکبوت‌ها «بسیار بزرگ‌تر» از گونه‌های مشابه هستند. طول بدن نمونۀ یافت‌شده تنها حدود 0.4 اینچ بود، اما طول پاهای آن نزدیک به 1.2 اینچ بود.

طبق این مطالعه، گونه جدید دارای «چهار چشم تیره» و شکمی «کوتاه و متورم» است. دهان آن نیز توسط موهایی که شبیه یک «حلقۀ گل» هستند احاطه شده است.

1

محققان گفتند یکی از متمایزترین ویژگی‌های این عنکبوت، چنگال‌ها یا زائده‌های بازویی «قدرتمند» و «نسبتا بزرگ» آن است. برخلاف دیگر عنکبوت‌های دریایی، چنگال‌های ثابت و متحرک گونه جدید کاملاً بسته می‌شوند و «هیچ فضایی بین آن‌ها وجود ندارد».

اندام‌های حیاتی این گونه نیز مانند دیگر عنکبوت‌های دریایی، در پاهای آن قرار دارد و برای مثال از «پاهای خود برای تنفس استفاده می‌کند».

3

به گفته کارشناسان آکواریوم Monterey Bay، «اکسیژن در امتداد سطح وسیع پاها عبور می‌کند و کیسه‌های کوچک در پاها اکسیژن را در بافت‌های بدن پخش می‌کنند». به گفته کارشناسان آکواریوم، عنکبوت‌های دریایی همچنین با استفاده از «منافذ تناسلی در پاهای خود» جفت‌گیری می‌کنند.

به گفته آکواریوم خلیج مونتری، این موجودات از طریق خرطوم یا لولۀ دهانی خود تغذیه می‌کنند. آن‌ها از خرطوم خود مانند یک «نی» استفاده می‌کنند تا «محتویات درون شکار خود را بیرون بکشند».

۱۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید