واقعا فیل ها از موش ها می‌ترسند؟

واقعا فیل ها از موش ها می‌ترسند؟

این افسانه که فیل ها از موش ها می ترسند احتمالاً بیشتر در کارتون دامبو به تصویر کشیده شده است، اما منشأ آن به روزگار یونانیان باستان بر می گردد.

کد خبر : ۱۷۹۵۹۵
بازدید : ۳۰

بخشی از دلیل معروف شدن این تصور غلط این است که بسیاری از دانشمندان برای صدها سال به آن باور داشتند، پیش از اینکه کسی جرأت آن را داشته باشد که این عقیده را به چالش بکشد.

به نقل از روزیاتو، همه ما این ادعا را شنیده ایم که فیل ها می ترسند موش از خرطوم آن ها بالا برود و باعث خفگی شان شود. فیل که از این نفوذ می ترسد، سعی می کند تا حد امکان از موش دوری کند. اما حقیقت پشت این ماجرا این است که فیل ها به نوعی از موش ها می ترسند، اما نه به این دلیل.

فیل ها از هر چیزی که سریع و کوچک باشد و از بین پاهایشان عبور کند می ترسند، به ویژه چیزی که آنقدر سریع و کوچک باشد که نتوانند پیدایش کرده و تحت نظرش داشته باشند. حتی یک دانشمند مشاهده کرد که یک فیلم حتی از سگ کوچکی که دورش می چرخید نیز به شدت ترسیده و هراسان شده بود.

در نهایت، حتی اگر موشی به نحوی از خرطوم یک فیل بالا برود، فیل به راحتی می تواند آن را از خرطومش خارج کند و حتی اگر خرطومش توسط موش مسدود شود، هنوز هم دهانی برای نفس کشیدن دارد.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید