(تصاویر) چرا این گاو هم قیمت ویلای رونالو است؟

(تصاویر) چرا این گاو هم قیمت ویلای رونالو است؟

بر اساس کتاب رکورد‌های گینس، ویاتینا-۱۹ با ارزشی معادل ۴ میلیون دلار، گران‌ترین گاوی است که تاکنون در حراج فروخته شده است. این مبلغ، سه برابر رکورد پیشین است.

کد خبر : ۱۹۱۹۶۴
بازدید : ۱۸۰

برزیل صد‌ها میلیون گاو دارد، اما یکی از آن‌ها بسیار خاص است. این گاو عظیم‌الجثه و سفیدرنگ تحت نظر دوربین‌های امنیتی، یک دامپزشک و یک نگهبان مسلح قرار دارد.

بر اساس کتاب رکورد‌های گینس، ویاتینا-۱۹ با ارزشی معادل ۴ میلیون دلار، گران‌ترین گاوی است که تاکنون در حراج فروخته شده است. این مبلغ، سه برابر رکورد پیشین است.

image-99_11zon

این گاو با وزن ۱,۱۰۰ کیلوگرم، دو برابر وزن یک گاو بالغ معمولی از نژاد خود را دارد.

در امتداد بزرگراهی در قلب برزیل، صاحبان ویاتینا-۱۹ دو بیلبورد نصب کرده‌اند و دامداران، مردم محلی کنجکاو و اتوبوس‌های دانشجویان دامپزشکی را برای بازدید از این «ابرگاو» جذب می‌کنند.

دانشمندان اقلیم‌شناس معتقدند که مردم باید کمتر گوشت گاو مصرف کنند، چراکه گوشت گاو بزرگترین منبع تولید گاز‌های گلخانه‌ای دامداری و کشاورزی و یکی از عوامل جنگل‌زدایی آمازون است.

image-100_11zon

اما صنعت دامداری یک منبع اصلی برای توسعه اقتصادی برزیل، بزرگترین صادرکننده گوشت گاو جهان است و دولت این کشور در تلاش است که بازار‌های صادراتی جدیدی را فتح کند.

مظهر بلندپروازی‌های برزیل در این زمینه، ویاتینا-۱۹ است؛ محصول سال‌ها تلاش برای پرورش گاو‌های گوشتی‌تر. چنین گاو‌هایی با مبالغ هنگفتی در حراجی‌ها به فروش گذاشته می‌شوند. دامداران تخمک و اسپرم این حیوانات را استخراج کرده و امیدوارند که موفق به پرورش گاو‌های گوشتی شوند.

قیمت چشمگیر این گاو به سرعت عضله‌سازی او، باروری و مهمتر از همه، به این موضوع بستگی دارد که چقدر از این ویژگی‌ها را به فرزندانش منتقل کرده است.

پرورش‌دهندگان همچنین ارزش زیادی برای قامت، استحکام سم‌ها، مطیع بودن و ظاهر گاو قائل هستند.

ویاتینا یک گاو کامل است و تمام ویژگی‌هایی را دارد که همه پرورش‌دهندگان به دنبال آن هستند.

دوره شکوفایی تولید کالا در دهه ۲۰۰۰، کشاورزی و دامپروری برزیل را به شدت تقویت کرد، به ویژه با خرید سویا و گوشت گاو از این کشور توسط چین. امروزه، رونق کشاورزی و دامپروری، کنگره برزیل و مردم این کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

موسیقی کانتری در این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. کانالی حراج زنده خرید و فروش گاو‌ها را پخش می‌کند و برزیل، در کنار ایالات متحده، در خط مقدم ژنتیک گاو قرار دارد.

image-101_11zon

به گفته ژائو هنریک موریرا ویانا، محقق منابع ژنتیکی و بیوتکنولوژی، این کشور بیشترین تعداد لقاح‌های آزمایشگاهی را در جهان انجام می‌دهد.

ویاتینا-۱۹ تاکنون برنده چندین جایزه شده است، اما در ۳ سالگی او هنوز مشخص نشده بود که تخمک‌هایش زمانی که لقاح پیدا کرده و در یک گاو جایگزین قرار داده می‌شوند، فرزندانی با ویژگی‌های منحصر به فرد او تولید می‌کنند.

این گاو‌ها آنقدر گران هستند که مالکیت جزئی آن‌ها خرید و فروش می‌شود.

در سال گذشته، ۳۳ درصد از مالکیت این گاو به حراج گذاشته شد. یک خریدار در این حراج ۱.۳ میلیون دلار پرداخت کرد که باعث شد ارزش کامل ویاتینا-۱۹ رکورد گینس را بشکند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید