(تصاویر) ساکسون؛ زیباترین کبوتر جهان که شبیه یک تابلو نقاشی است

(تصاویر) ساکسون؛ زیباترین کبوتر جهان که شبیه یک تابلو نقاشی است

«کبوتر ساکسون» یک کبوتر فانتزی بسیار زیباست که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. اگرچه پر‌های عجیب پا‌های این کبوتر ویژگی بارز این کبوتر است و آن را از سایر نژاد‌ها متمایز می‌کند، اما رنگ‌بندی بسیار زیبا و منحصر به فرد کبوتر ساکسون یک تابلوی هنری زیبای به جا مانده از عصر رنسانس است.

کد خبر : ۲۰۹۶۱۷
بازدید : ۶۶

کبوتر ساکسون یک نژاد از کبوتر‌های فانتزی است که طی چندین سال پرورش انتخابی توسعه یافته است. کبوتر ساکسون همراه با انواع دیگر کبوتر‌های اهلی، همگی از نوادگان کبوتر کوهی هستند. کبوتر‌های پرستو مانند ساکسون و کبوتر‌های بال دارای نشانه‌ها و الگو‌های مختلفی هستند (نقطه، کلاه و غیره). 

کبوتر‌های ساکسون به خاطر پا‌های عجیب و غریب پردارشان بسیار معروف هستند. این کبوتر در واقعا اصالتی آلمانی دارد و در ایالت‌های ساکسونی و اطراف آن زندگی می‌کند. برخی نیز بر این باورند که این کبوتر از پرستو به وجود آمده است. 

87

ویژگی‌های کبوتر ساکسون

کبوتر ساکسون یک نژاد کوچک تا متوسط از کبوتر‌های اهلی است. کمی کوتاه‌تر و وسیع‌تر از کبوتر نورنبرگ است. کبوتر ساکسون در رنگ‌های مشکی، آبی، قرمز، زرد و نقره‌ای و همچنین نواری و توری سفید وجود دارد. تمام پر‌های بدن آن سفید با کلاهک و بال‌های رنگی است. منقار پایینی این کبوتر خاص روشن و منقار بالایی تیره است.

این نژاد کاکلی دایره‌ای دارد و همچنین پا‌های ان پردار هستند. ماف‌های این کبوتر از پرستو‌های نورنبرگ سنگین ترند، اما به اندازه آن‌ها بزرگ نیستند.

88

میانگین وزن بدن بالغ کبوتر ساکسون بین ۳۶۰ تا ۳۸۰ کیلوگرم است که نسبت به سایر نژاد‌های کبوتر جثه بسیار کوچکی دارد. 

این کبوتر بیشتر برای اهداف نمایشگاهی پرورش داده می‌شود، اما برای اهداف زینتی نیز کاملا مناسب به نظر می‌رسد. این کبوتر بسیار زیباست و به نظر می‌رسد از سال ۱۸۶۸ در ایالات متحده وجود داشته، اما هرگز به شکل گسترده در این کشور پرورش داده نشد. با این حال این کبوتر همیشه در خود آمریکا نیز طرفداران خود را داشته است. 

این پرنده یک پرنده بسیار زیبا و خیره‌کننده است و در دنیای کبوتر‌ها واقعا این پرنده خودنمایی می‌کند. قرن‌هاست که این کبوتر دوستداران و پرورش‌دهندگان کبوتر را مجذوب خود کرده است. 

89

سینه این کبوتر‌ها ستبر و مغرورانه است و پشت آن‌ها نیز صاف و پهن است. سر آن‌ها با یک تاج کامل و گرد کاملا آراسته شده است. پر‌های آن‌ها رنگ‌های مختلفی دارد و انواع رنگ‌های ترکیبی برای این کبوتر وجود دارد. 

این پرندگان زیبای طبیعت الگوی طراحی منتحصر به فردی دارند و با پا‌های پردارشان کاملا شناخته می‌شوند. این پا‌ها ظاهری عرفانی به آن‌ها بخشیده و به همین دلیل بسیاری از پرورش‌دهندگان کبوتر به آن‌ها علاقه زیادی دارند. ساختار پا‌های آن‌ها به گونه‌ای است که انگار یک رقصنده زیبا دمپایی‌های بسیار زیبایی را پوشیده است. 

چشمان آن‌ها بسیار جسور است و بینندگان و نظاره‌کنندگان آن‌ها را کاملا به خود جذب می‌کند. بال‌های‌شان محکم روی بدنشان قرار می‌گیرد که البته ساختاری زیبا و متراکم را به آن‌ها می‌دهد. این ساختار نشانه‌ای از سلامتی بدن آنهاست. 

90

کبوتر ساکسونی در دنیای پرندگان کاملا برجسته است. این پرنده دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که نه تنها آن را برای علاقه‌مندان به پرندگان شگفت‌انگیز می‌کند، بلکه در میان پرورش‌دهندگان کبوتر نیز یک جواهر به تمام معناست.‌

نمی‌توان به سادگی درباره کبوتر ساکسون حرف زد بدون اینکه درباره پر‌های باورنکردنی و زیبایش بحث کرد. جادو درباره این کبوتر با پرهایش آغاز می‌شود. هر پرنده که الگو‌های دقیقی از رنگ و طراحی را نشان می‌دهد که بدن آن‌ها را مانند هنر زنده تزئین می‌کند.

سر کاکل دار آن‌ها نشانه بارز این نژاد است که آرایش ظریف پر‌ها را به نمایش می‌گذارد. همچنین پر‌های بدنه ابریشم مانند براقی دارد که هم ظریف و هم قوی هستند. چکمه‌های پردار که توهم پف‌های ریز ابر‌ها را هنگام راه رفتن ایجاد می‌کنند.

91

رنگبندی این پرنده بسیار پیچیده است و واقعا دارای ترکیبات زیادی است که شبیه یک تابلوی نقاشی است. رنگ‌های پایه اصلی این کبوتر سیاه، آبی، قرمز و زرد هستند که البته ترکیبات متضاد و متنوعی را برای هر پرنده ایجاد می‌کنند. هر کبوتر به نظر می‌رسد که گویی با دست نقاشی شده است، با انواع رنگ‌های خیره کننده از عمیق‌ترین سیاهی تا روشن‌ترین زرد.

هر الگو و رنگی به جذابیت کلی آن‌ها کمک می‌کند و کبوتر ساکسون را نه تنها یک پرنده بلکه یک قطعه هنری طبیعی می‌کند که ارزش تحسین و نگهداری دارد. 

کبوتر‌های ساکسون در یک رقص فریبنده برای جذب جفت شرکت می‌کنند. نر تناسب اندام خود را با صدا زدن و نمایش پر‌های چشمگیر به نمایش می‌گذارد.

کبوتر نر اغلب قفسه سینه خود را پف می‌کند، پر‌های دم خود را باد می‌کند و به دور ماده می‌چرخد و شکوه خود را نشان می‌دهد.

92

جفت‌گیری در این کبوتر‌ها قوی است. هنگامی که آن‌ها یک شریک انتخاب می‌کنند، معمولاً برای فصل تولید مثل با هم می‌مانند. پرورش دهندگان باید برای اطمینان از انتخاب موفقیت آمیز جفت، این مراسم را رعایت کنند و محیطی راحت را برای آن‌ها فراهم کنند.

ذکر این نکته ضروری است که این کبوتر‌ها گوشه‌های آرام و بدون مزاحمت را برای معاشقه ترجیح می‌دهند. پرورش دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که چنین فضا‌هایی در انبار وجود دارد.

93

پس از جفت گیری موفق، تمرکز آن‌ها به تخم گذاری و جوجه کشی تغییر می‌کند. یک کبوترساکسون ماده معمولاً دو تخم می‌گذارد. گرما و ایمنی مداوم در طول دوره انکوباسیون ۱۷ تا ۱۹ روزه حیاتی است.

کبوتر ساکسون گواهی بر زیبایی و تنوع پرندگان است. ویژگی‌های منحصر به فرد و اهمیت تاریخی آن، حفاظت از آن را حیاتی می‌کند.

94

حفظ این نژاد نه تنها بخشی از تاریخ را حفظ می‌کند، بلکه تنوع ژنتیکی در گونه کبوتر را تضمین می‌کند. در حال حاضر، کبوتر ساکسون به عنوان یکی از نژاد‌های «دارای نگرانی کم» طبقه بندی می‌شود. اگرچه در خطر انقراض نیستند، کمیاب هستند و علاقه‌مندان به کبوتر به دنبال آن هستند.

منبع: راز بقا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید