رقابت جمشید هاشم پور با بهرام افشاری؛ افعی بیشتر فروخت یا فسیل؟

رقابت جمشید هاشم پور با بهرام افشاری؛ افعی بیشتر فروخت یا فسیل؟

فیلم عقاب ها موفق شد که 3 میلیون و 246 هزار مخاطب را به سینما بکشاند. اگر کف قیمت بلیت سینما در حال حاضر را 45 هزار تومان در نظر بگیریم، عقاب ها در آن سال به پول امروز 146 میلیارد تومان فروخته است. چیزی در حدود 14 میلیارد تومان بیشتر از فسیل.

کد خبر : ۱۳۳۴۳۹
بازدید : ۱۰۱۶۸

فرادید| یک ماه از اکران فیلم سینمایی فسیل به کارگردانی کریم امینی و بازی بهرام افشاری می گذرد. فیلمی که حالا مدعی است که عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را با 132 میلیارد تومان و 2 میلیون و 932 هزار و 304 فروش بلیت شکسته است.

به گزارش فرادید، اما بررسی فیلم های سینمایی 4 دهه اخیر نشان می دهد که همچنان بهرام افشاری به رکورد فروش فیلم های جمشید هاشم پور از جمله عقاب ها، قافله و افعی نرسیده است.

عقاب ها به کارگردانی ساموئل خاچیکیان و بازی جمشید هاشم پور محصول سال 63 بود و در مرداد ماه سال 64 اکران شد. این فیلم موفق شد که 3 میلیون و 246 هزار مخاطب را به سینما بکشاند. اگر کف قیمت بلیت سینمادر حال حاضر را 45 هزار تومان در نظر بگیریم، عقاب ها در آن سال به پول امروز 146 میلیارد تومان فروخته است. چیزی در حدود 14 میلیارد تومان بیشتر از فسیل.

فیلم سینمایی قافله به کارگردانی مجید جوانمرد نیز که جمشید هاشم پور در آن نقش سروان یوسف پیر بلوچ را بازی می کرد. سال 71 اکران شد و 5 میلیون و 200 هزار مخاطب را جذب کرد که به پول امروز  234 میلیارد تومان فروش داشته است.

عقاب ها همچنان در صدر جذب مخاطب و فروش

اما در صدر پرفروش ترین فیلم های سینمایی بعد از انقلاب با بازی جمشید هاشم پور، افعی قرار دارد. فیلمی به کارگردانی محمدرضا اعلامی که در سال 71 موفق شد بیش از 5 میلیون و 400 هزار بلیت بفروشد. این عدد با حساب هر بلیت 45 هزار تومانی، در آن روزگار فروش 243 میلیارد تومانی را به ثبت رسانده است.

فروش شگفت انگیز خواستگاری و کلاه قرمزی

البته فیلم های خواستگاری به کارگردانی مهدی فخیم زاده نیز در سال 68 اکران شد و 4 میلیون و 300 هزار بلیت فروخت. این عدد به پول امروز فروشی در حدود 193 میلیارد و 500 میلیون تومان می شود.

کلاه قرمزی نیز در سال 73 اکران شد و 4 میلیون و 300 هزار مخاطب را روی صندلی سینماها نشاند. این تعداد بلیت با محاسبه بلیت 45 هزار تومانی، فروش 193 میلیارد و 500 میلیون تومانی را نشان می دهد.

آدم برفی به کارگردانی داوود میرباقری نیز در سال 76 با استقبال 4 میلیون و 470 هزار مخاطب مواجه شد. کما به کارگردانی آرش معیریان در سال 86 بیش از 5 میلیون و 160 هزار بلیت فروخت. 

در پله های بعدی فیلم قرمز به کارگردانی فریدون جیرانی 3 میلیون مخاطب، دو زن اثر تهیمنه میلانی 3 میلیون مخاطب، فیلم از کرخـه تا راین به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا با دو میلیون بیننده بیشترین فروش بلیت تاریخ سینمای پس از انقلاب را به ثبت رسانده اند.

با این وجود به نظر می رسد که فیلم سینمایی فسیل برای شکستن رکورد پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما باید 2.5 میلیون مخاطب دیگر را به سینما بکشاند.

۶
نظرات بینندگان
  • ت ارسالی در

    اصلا قابل مقایسه نیست،افعی با فسیل.من فسیل ندیدم.علاقه ای ندارم ببینم.

  • بہزاد ارسالی در

    ہاشم پور کجا و این بابا کجا،جو ایسی بی ربطیہ

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید