درگذشت کارگردان مطرح در ۷۵ سالگی

درگذشت کارگردان مطرح در ۷۵ سالگی

رابرت لیبرمن کارگردان آمریکایی که جوایز متعدد از جمله جایزه انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) را در کارنامه داشت از دنیا رفت.

کد خبر : ۱۴۲۶۳۴
بازدید : ۷۳

رابرت لیبرمن کارگردان فیلم «آتش در آسمان» که جوایز متعددی در کارنامه خود دارد در ۷۵ سالگی درگذشت.

به نقل از هالیوود ریپورتر، رابرت لیبرمن کارگردان آمریکایی که جوایز متعدد از جمله جایزه انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) را در کارنامه داشت از دنیا رفت.

رابرت لیبرمن ۱۵ فیلم سینمایی ساخته بود که «همه چیزی که برای کریسمس می‌خواهم»، «دی۳: اردک‌های قدرتمند» و «آتش در آسمان» از جمله آنها بودند.

وی کارگردانی اپیزودهای سریال‌های متعددی از جمله «پرونده‌های ایکس»، «تایتانیک»، «منطقه مرده»، «نیکیتا»، «پناهگاه»، «شارک» و «دکستر» بود و هزاران آگهی تبلیغاتی را در کارنامه داشت.

پسر وی نیک لیبرمن که کارگردان تئاتر سرچ لایت پیکچرز است، گفت لیبرمن پس از مبارزه طولانی با سرطان، اول جولای در لس‌آنجلس درگذشت.

لیبرمن برای شرکت‌هایی مانند مک‌دونالد، هالمارک و اوریو تولید برنامه‌های تلویزیونی را بر عهده داشت و با چهره‌هایی از پرزیدنت کلینتون، ری چارلز و جری لوئیس گرفته تا مایکل جردن، آن هاتاوی و کنان تامپسون کار کرد.

وی بارها نامزدی جایزه کلیو را که مهم‌ترین جایزه تبلیغات و طراحی است، کسب کرد و ۲۹ بار برنده آن شد. وی سال ۱۹۹۶ اولین برنده جایزه بهترین کارگردانی بازرگانی انجمن کارگردان‌های آمریکا شد و پس از آن ۳ بار دیگر نامزدی این انجمن را به دست آورد و سال ۱۹۹۶ برای بار دوم آن را کسب کرد.

بسیاری از کارهای او از طریق هارمونی پیکچرز که او با استوارت گراس تأسیس کرد، انجام شد و او بیش از ۲ هزار آگهی تبلیغاتی را در همین کمپانی ساخت.

لیبرمن در دانشگاه بوفالو تحصیل کرده بود و او بود که اساسا برنامه مدرسه فیلم آنجا را شکل داد و اولین دانشجوی این دانشگاه بود که در رشته فیلم فارغ‌التحصیل شد.

پس از آمدن به لس‌آنجلس، اولین تله فیلمی که او کارگردانی کرد حول محور فوتبال حرفه‌ای شکل گرفت که سال ۱۹۸۰ ساخته شد و فیلمی درباره زندگی واقعی راکی بلیر بود.

وی در مصاحبه‌ای گفته بود: توصیه من به افرادی که در تلاش برای ورود به این تجارت هستند این است که باید کاملا نترس و بی‌باک باشید. اگر این کار را می‌خواهی، باید آن را با تمام وجودت بخواهی و باید با تمام وجودت آن را دنبال کنی. من می‌خواستم در این کار باشم و اکنون با نگاهی به گذشته خوشحالم که عمرم را در این راه گذراندم.

منبع: مهر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید