بهترین سریال ترسناک زامبی محور؛ ۲۷ سریال برتر حمله زامبی ها

بهترین سریال ترسناک زامبی محور؛ ۲۷ سریال برتر حمله زامبی ها

بیایید تا باهم نگاهی به دنیای تلویزیونی این هیولاهای گوشت‌خوار داشته باشیم و در این مطلب به معرفی بهترین سریال ترسناک زامبی محور بپردازیم. پس خود را برای غوطه‌ور شدن در این داستان‌های تکان دهنده بقا، وحشت و قدرت اراده محض روح انسانی آماده کنید.

کد خبر : ۱۶۶۵۵۳
بازدید : ۷۶۵

زامبی‌ یا همان هیولاهای از گور برخاسته گوشت‌خوار چنان شهرتی دارند که همه آن‌ها را می‌شناسند. چه این زامبی‌ها سریع یا کند حرکت کنند یا نتیجه یک حادثه ماوراء طبیعی یا یک ویروس فوق‌العاده عجیب باشند، همیشه چیز خاصی در مورد این ساکنان درهم ریخته دنیای اموات وجود دارد.

به گفته آدام لوونشتاین نوسینده آمریکایی، زامبی‌ها «کارگرترین هیولاهای طبقه کارگر» ما هستند و محبوبیت داستان‌های زامبی محور در کنار اضطراب اقتصادی یک جامعه افزایش می‌یابد.

اما اگر از سیاست و نظریه پردازی پیرامون این هیولا بگذریم، باید گفت زامبی‌ها یک دستگاه ایده‌ساز عالی و هیولای انگیزشی برای مخاطب امروزی می‌سازند. پس بیایید تا باهم نگاهی به دنیای تلویزیونی این هیولاهای گوشت‌خوار داشته باشیم و در این مطلب  به معرفی بهترین سریال ترسناک زامبی محور بپردازیم. پس خود را برای غوطه‌ور شدن در این داستان‌های تکان دهنده بقا، وحشت و قدرت اراده محض روح انسانی آماده کنید.

۱- سریال The Walking Dead

54928859-photo-u561143469-1-1024x1024

بازیگران نورمن ریدوس، ملیسا سوزان مک براید، لورن کوهن، جاش مک درمیت، کریستین سراتوس، دانای گوریرا، ست گیلیام، اندرو لینکلن
شروع پخش 2010 تا 2022
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 11 فصل – 177 قسمت
نمره IMDB 8.1

این احتمالاً بهترین سریال تلویزیونی زامبی محور شناخته شده موجود در جهان است که بسیاری از مردم هنوز آن را شگفت‌انگیز می‌دانند. زامبی های ترسناک، مرگ‌های وحشتناک، درام و همه چیز. بنابراین اگر از طرفداران همه اینها هستید، مردگان متحرک مطمئناً در حکم فنجان چای سرگرم‌کننده شما خواهد بود.

این مجموعه درام جذاب، که تحسین‌های متعددی از جمله نامزدی گلدن گلوب را به خود اختصاص داده است، به طرز ماهرانه‌ای احساسات دلخراش را با اکشن متعادل می‌کند. بینندگان سفر ریک گرایمز (اندرو لینکلن)، معاون سابق کلانتر را دنبال می‌کنند، در حالی که او در کنار مجموعه‌ای از شخصیت‌های متنوع و پویا در این منظره ترسناک به جلو حرکت می‌کند.

۲- سریال All of Us Are Dead

87288171-photo-u1-1024x1024

بازیگران پارک جی هون، یون چان یونگ، چو یی هیون،
لومون
شروع پخش 2022
وضعیت پخش ادامه دارد
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 12 قسمت
نمره IMDB 7.5

در حوزه سریال‌های تلویزیونی، All of Us Are Dead به عنوان یک حمله جذاب به دنیای آخرالزمانی زامبی محور برجسته می‌شود. این سریال کره‌ای به زندگی دانش آموزان دبیرستانی می‌پردازد که برای زنده ماندن باید با شیاطین درونی و تهدیدات بیرونی خود مقابله کنند. همانطور که روایت قانع کننده آشکار می شود، بینندگان با یک کاوش استادانه در مورد انعطاف پذیری انسان و غرایز بقا روبرو می‌شوند.

این سریال تحسین منتقدان را برانگیخت، با گروه بازیگران با استعدادش که به طرز ماهرانه‌ای مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشند، مانند لی چئونگ سان (یون چان-یونگ) و نام-را (پارک جی هو). سریال All of Us Are Dead برداشتی تازه از این ژانر ارائه می‌دهد و با طرح هیجان‌انگیز و عمق احساسی خود مخاطبان را مجذوب این داستان می‌کند.

۳- سریال Kingdom

85376265-photo-u1889008763-1024x1024

بازیگران چو جون، ریو سون نون، پئو نون، کیم سان هو، هو جون هو، کیم سون گیو، جونگ سوک هو، کیم هی جون، پاک پیو یین، کیم تی هون
شروع پخش 2019 تا 2020
وضعیت پخش ادامه دارد
تعداد فصل و قسمت 2 فصل – 12 قسمت
نمره IMDB 8.3

سریال ترسناک پادشاهی از کره‌جنوبی که در زمان سلسله چوسون کره اتفاق می‌افتد، داستان یک ولیعهد را روایت می‌کند که در حال بررسی علت طاعون نگران‌کننده‌ای است که کشورش را ویران می‌کند. ساکنان این سرزمین شروع به تبدیل شدن به مردگانی سریع و گوشتخوار می‌کنند که هر چیزی را که در مسیرشان باشد نابود می‌کنند.

این درام تاریخی نتفلیکس مملو از وحشت و غم و صحنه‌های پر از خون است. سکانس‌های اکشن خیره‌کننده و مبارزات شمشیری که به زیبایی طراحی شده واقعاً کیفیت سریال را ارتقا می‌بخشد و آن را به چیزی بسیار منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند، همانطور که حملات وحشتناک زامبی‌ها نیز آن را دوچندان جذاب می‌کند. سریال Kingdom در حال حاضر دو فصل دارد که فصل‌های بیشتری در دست ساخت است.

۴- سریال Santa Clarita Diet

85370482-photo-u1463855031-1024x1024

بازیگران درو بریمور، تیموتی اولیفانت، لیو هیوسون،
اسکایلر گیسوندو
شروع پخش 2017 تا 2019
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 3 فصل – 30 قسمت
نمره IMDB 7.8

یک حمله کمدی تاریک به دنیای زامبی های حومه یک شهر، رژیم غذایی سانتا کلاریتا یک چرخش تازه و طنز در ژانر مردگان‌متحرک یا همان زامبی‌ها ارائه می‌دهد. این سریال با بازی درو بریمور در نقش شیلا هاموند و تیموتی اولیفانت در نقش همسر فداکارش، جوئل، آزمایشات و مصیبت‌های یک خانواده به ظاهر عادی را بررسی می‌کند که در حال گذر از واقعیت جدید خود پس از دگرگونی غیرمنتظره شیلا هستند.

این سریال به خاطر لحن شوخ طبع و اجراهای جذابش مورد تشویق قرار گرفته و نامزدهای متعددی برای جایزه ساترن به دست آورده است. در حالی که سریال به عمق وحشیانه و ترسناک زامبی‌ها می‌پردازد، اما لحن سبکی دارد و آن را به اثری لذت بخش برای طرفداران ترسناک و کمدی تبدیل می‌کند.

۵- سریال iZombie

بازیگران رز مک آیور، مالکوم گودوین، راهول کهلی، رابرت باکلی، دیوید آندرس
شروع پخش 2015 تا 2019
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 5 فصل – 71 قسمت
نمره IMDB 7.8

در یک چرخش تازه در ژانر زامبی، iZombie زندگی لیو مور (رز مک‌آیور) را بررسی می‌کند، یکی از رزیدنت‌های پزشکی که به مرده تبدیل شده است، در حالی که او به دنبال گرسنگی تازه‌اش برای مغز و عوارض جانبی غیرمنتظره‌اش می‌گردد. این سریال که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است، با ترکیبی از جرم پردازی و طنز تاریک، بینندگان را در عین رویارویی با پیچیدگی‌های وجود دوگانه لیو درگیر داستانی جذاب می کند.

این سریال با داشتن گروه بازیگران با استعداد، نامزد جوایز متعددی از جمله جایزه برای بهترین نقش اول زن در یک سریال دراماتیک شده است. همانطور که لیو با حفظ انسانیت خود دست و پنجه نرم می‌کند، iZombie تعادل جذابی از شوخ طبعی، احساسات و تعلیق را ارائه می‌دهد.

۶- سریال Ash vs Evil Dead

85340897-photo-u1248720604-1024x1024

بازیگران بروس کمپبل، ری سانتیاگو، دانا دلورنزو، جیل ماری جونز، میشل هرد
شروع پخش 2015 تا 2018
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 3 فصل – 30 قسمت
نمره IMDB 8.4

داستان این سریال در دنیای مردگان شیطانی سم ریمی، سی سال پس از وقایع سه فیلم اول این فرنچایز اتفاق می‌افتد و اش ویلیامز را نشان می‌دهد که از مسئولیت‌های زندگی دوری می‌کند و دیگر آن آدم قبل نیست. اما هنگامی که طاعون دنیای مردگان تهدید می‌کند که جهان را نابود خواهد کرد، این به اش بستگی دارد که بشریت را از مردگان شیطانی نجات دهد یا خیر.

اما بروس کمپبل بار دیگر نقش نمادین خود را تکرار می‌کند و ری سانتیاگو و دانا دلورنزو به عنوان یاران مورد اعتماد‌اش در ادامه این سه گانه به آن ملحق می‌شوند. سریال ترسناک سم ریمی به مدت سه فصل پخش شد و با لغو آن طرفداران را ویران کرد. صرف نظر از این، ترکیب شاداب طنز و وحشت، Ash vs Evil Dead را به یک سریال حماسی زامبی تبدیل کرده است.

۷- سریال Dead Set

بازیگران پل بابل فرگوسن، لیز می بریس، برایان بلو، جیمی وینستون، اندی نایمن، ریس احمد، وارن براون، بت کوردینلی، کوین الدون، آدام دیکن
شروع پخش 2008
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 5 قسمت
نمره IMDB 7.6

این درام ترسناک، یک مینی سریال کوتاه اما عالی بریتانیایی از خالق Black Mirror، چارلی بروکر است که به طور منحصربه‌فردی درباره شیوع زامبی‌ها در یک خانه داستان‌سرای می‌کند. در این سریال گروهی از شخصیت‌ها در داخل یک خانه گیر افتاده‌اند که مانند یک قلعه در برابر مردگان متحرک عمل می‌کند.

در این کمدی تاریک پنج قسمتی، بازیگرانی از جمله جیمی وینستون، ریز احمد و آدام دیکن حضور دارند. شخصیت‌ها در این سریال جذاب هستند و در نهایت مرگ وحشتناک داستان آنها را بسیار سرگرم کننده‌تر می‌کند. این سریال پر از جرات با زامبی‌های سریع و لحظات تاریک خنده دار، نمونه‌ای خوب و تماشایی از ژانر ترسناک زامبی است.

۸- سریال The Returned

بازیگران مری الیزابت وینستد، کوین الکساندر، اگنس بروکنر، ساندرین هولت، سوفی لو
شروع پخش 2015
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 10 قسمت
نمره IMDB 7

این سریال بازسازی یک اثر فرانسوی است؛ سریال اصلی فرانسوی Les Revenants نام داشت که به نوبه خود بر اساس فیلمی به همین نام در سال 2004 ساخته شد. در سال 2015، اقتباس آمریکایی The Returned به مدت یک فصل پخش شد و سپس توسط شبکه لغو شد. داستان سریال در شهر کوچک آمریکایی اتفاق می‌افتد، جایی که یک روز، ساکنان مرده شهر دوباره ظاهر می‌شوند، کاملاً غافل از اینکه در تمام این مدت مرده‌اند.

این شامل یک نوجوان قربانی تصادف اتوبوس، یک داماد خودکشی کرده، یک پسر جوان که از صحبت کردن امتناع می‌کند و یک پیشخدمت محلی است که توسط یک قاتل زنجیره‌ای کشته شده است. آن‌ها سعی می‌کنند دوباره با زندگی قدیمی‌شان ادغام شوند، اما زمانی که مشخص می‌شود کسانی که پشت سر گذاشته‌اند، بدون آن‌ها به زندگی خود ادامه داده‌اند، این کار دشوار می‌شود. این سریال یکی از آثار متفاوت در بین مجمموعه‌های زامبی محور است.

۹- سریال In The Flesh

73682100-photo-u-130699345-1024x1024

بازیگران لوک نیوبری، هریت کاین، ماری کریچلی، استیو کوپر، امت جی اسکنلان
شروع پخش 2013 تا 2014
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 2 فصل – 9 قسمت
نمره IMDB 7.9

در جریان رویدادی به نام «قیام»، مردگان در سراسر جهان از قبر خود بیرون آمدند. آنها به دلیل خونخواهی به مردم عادی، از جمله بستگان و عزیزانشان که چندی پیش آنها را دفن کرده بودند، حمله کردند. اما پایان جهان اتفاق نیفتاد: بشر موفق شد اوضاع را تحت کنترل درآورد. بسیاری از مرده‌ها، اگر نابود نمی‌شدند، به مراکز ویژه منتقل می‌شدند و تحت آزمایش قرار می‌گرفتند. در نتیجه آزمایش‌ها، زامبی‌ها توانستند ذهن، انسانیت و حتی ظاهری از ظاهر سابق خود را برگردانند. اکنون آنها دیگر هیولا نیستند، بلکه بیماران مبتلا به سندرم مرگ نسبی هستند.

اگر بیشتر سریال‌های موجود در این لیست زندگی زامبی‌ها یا انسان‌ها را در طول شورش زامبی‌ها به تصویر می‌کشند، In the Flesh از این نظر منحصربه‌فرد است که نشان می‌دهد اگر زامبییسم درمان شود و زامبی‌ها به انسان بازگردانده شوند، چه اتفاقی می‌افتد. این به خودی خود روشی جالب برای برخورد با ژانر زامبی است و بنابراین تماشای آن جالب‌تر است. بنابراین اگر کنجکاو هستید که ببینید زندگی پس از یک آخرالزمان زامبی چگونه می‌تواند باشد، نگاهی به In the Flesh بیندازید.

۱۰- سریال Les Revenants

the-returned-tv-programs-photo-u1-1024x1024

بازیگران آن کوزینی، کلوتیلد اسمه، فردریک پیرو، سلین سالت، گرگوری گدبوآ، گیوم گوی، پیر پریر، یارا پیلارز، ژان فرانسوا سیوادیو، آنا ژیراردو
شروع پخش 2012 تا 2015
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 2 فصل – 16 قسمت
نمره IMDB 8.1

بازگشتگان، یا بازگشته، یک مجموعه تلویزیونی درام فراطبیعی فرانسوی است که توسط فابریس گوبرت بر اساس فیلم فرانسوی «آنها بازگشتند» به کارگردانی رابین کامپیلو در سال 2004 ساخته شد. در یک شهر کوچک کوهستانی در فرانسه، بسیاری از افراد مرده ظاهراً زنده و عادی دوباره ظاهر می‌شوند، در حالی که سعی می‌کنند زندگی خود را از سر بگیرند، پدیده‌های عجیبی رخ می‌دهد.

سرگردانان دنیای اموات که تصمیم می‌گیرند دوباره جای خود را در زندگی بگیرند، با یکسری اتفاقات عجیب و غریب روبرو می‌شوند که آنها را مجبور به انجام اقدامات ناامیدانه می‌کند. آیا این افراد می‌توانند با گذشته خود کنار بیایند و از نو شروع کنند؟ یا اینکه روزی باید بروند و جامعه خود را بسازند؟! با تماشای این سریال به پاسخ مورد نظر برسید.

۱۱- سریال The Last Of Us

86331130-photo-u1324661361-1024x1024

بازیگران پدرو پاسکال، بلا رمزی، نیکو پارکر، مرل دندریج
شروع پخش 2023
وضعیت پخش ادامه دارد
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 9 قسمت
نمره IMDB 8.8

در دنیایی پسا آخرالزمانی که مملو از خطر است، The Last of Us به رابطه پیچیده بین الی (بلا رمزی) و جوئل (پدرو پاسکال) می‌پردازد، زیرا آنها در جستجوی امید در مناظر خطرناک پر از زامبی‌های ترسناک حرکت می‌کنند. این مجموعه درام جذاب که بر اساس بازی ویدیویی برنده جایزه ساخته شده است، به طرز ماهرانه‌ای سکانس‌های اکشن را با لحظات دلخراش انسانیت متعادل می‌کند.

این سریال با بازیگران متنوع و داستان سرایی فوق‌العاده خود تحسین منتقدان و طرفداران اختصاصی را به خود جلب کرده است. وقتی بینندگان در کنار این شخصیت‌های جذاب سفر می‌کنند، انعطاف‌پذیری روح انسانی و قدرت ارتباط در مواجهه با ناملایمات به آنها یادآوری می‌شود.

۱۲- سریال Z Nation

84693588-photo-u1777050795-1024x1024

بازیگران کلیتا اسمیت، دی جی کوالز، مایکل ولش، کیت آلن
شروع پخش 2014 تا 2018
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 5 فصل – 68 قسمت
نمره IMDB 6.7

در دنیایی پسا آخرالزمانی که در اثر شیوع زامبی‌ها ویران شده است، Z Nation سفر خطرناک گروهی متنوع از بازماندگان را روایت می‌کند که وظیفه دارند مورفی (کیث آلن)، تنها بازمانده شناخته شده از نیش زامبی را به یک مرکز تحقیقاتی منتقل کنند. توسعه یک درمان عناصر ترسناک، اکشن و کمدی تاریک را به طرز ماهرانه‌ای در داستان این سریال ترکیب می‌کند و طرفداران اختصاصی را به خود جذب می‌کند.

در کنار روایت جذاب، Z Nation اجراهای استثنایی از گروه بازیگران خود را به نمایش می‌گذارد، از جمله کلیتا اسمیت در نقش روبرتا وارن انعطاف پذیر و دی جی کوالز در نقش شهروند مرموز. علیرغم اینکه Z Nation اغلب توسط همتایان ژانر خود تحت الشعاع قرار می‌گیرد، همچنان یک جواهر دست کم گرفته شده باقی مانده که باعث پیشروی مرزهای داستان معمولی یک سریال زامبی می‌شود.

۱۳- سریال Black Summer

85376143-photo-u-2095683114-1024x1024

بازیگران جیمی کینگ، جاستین چو کری، کریستین لی، سال ولز جونیور، گل کلسی
شروع پخش 2019 تا 2021
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 16 قسمت
نمره IMDB 6.6

در قلمرو درام‌های آخرالزمانی، تابستان سیاه به عنوان یک داستان قانع کننده از بقا و انعطاف پذیری انسان ظاهر می‌شود. این سریال جذاب به زندگی افراد متفاوتی می‌پردازد که در میان شیوع ویرانگر زامبی‌ها، سرنوشت خود را به هم متصل می‌کنند. با به تصویر کشیدن واقعی رز (جیمی کینگ) در تلاش بی امان او برای پیوستن دوباره به دخترش، بینندگان از طریق سناریوهای دلخراش وارد یک ترن هوایی عاطفی می‌شوند.

شدت حوادث خام سریال تحسین منتقدان را به خود جلب کرده و باعث شده است که یک پایگاه هواداران اختصاصی و تمدید برای فصل دوم به ارمغان بیاورد. تابستان سیاه از طریق داستان سرایی همه‌جانبه خود به تعریف مجدد ژانر پسا آخرالزمانی ادامه می‌دهد.

۱۴- سریال Daybreak

85378729-photo-u-982444906-1024x1024

بازیگران کالین فورد، آلیویا آلین لیند، سوفی سیمنت، آستین کروت، کودی کرسلی
شروع پخش 2019
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 10 قسمت
نمره IMDB 6.7

در دنیای پسا آخرالزمانی که در آن زامبی‌ها، معروف به «غول‌ها» در زمین پرسه می‌زنند، سریال Daybreak با طنز تاریک و رویکرد داستان‌گویی منحصربه‌فرد خود برجسته می‌شود. این سریال جاش ویلر (کالین فورد) رانده شده دبیرستانی را دنبال می‌کند که او به دنبال یافتن دوست دختر گمشده‌اش سم دین (سوفی سیمنت) است. در کنار او یک گروه التقاطی از بازماندگان، از جمله قلدر سابق مدرسه وسلی فیست (آستین کروت) که به سامورایی صلح‌طلب تبدیل شده، همراه او هستند.

سریال Daybreak با روایتی که به سن بلوغ می‌رسد و سبکی که ژانر را تغییر می‌دهد، علی‌رغم لغو تاسف بار آن پس از تنها یک فصل، طرفداران ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. برداشت مبتکرانه سریال از آخرالزمان، همراه با گروه بازیگران جذاب آن، تأثیری ماندگار بر بینندگان می‌گذارد.

۱۵- سریال Containment

85342226-photo-u-265300234-1024x1024

بازیگران دیوید گیاسی، کریستینا موزس، کریس وود، کریستن گوتوسکی، کلودیا بلک
شروع پخش 2016
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 13 قسمت
نمره IMDB 7.1

هنگامی که یک بیماری همه گیر در آتلانتا آمریکا شیوع پیدا می‌کند، کسانی که در منطقه قرنطینه به دام افتاده‌اند برای بقا می‌جنگند. پیش‌فرض این سریال زامبی محور این است که اگر یک حمله بیولوژیکی در ایالت‌های آمریکا یا هر جای دیگر جهان صورت پذیرد، چه اتفاقی می‌افتد و بعد از برخورد اولیه بشر با این پاندمی چه خواهد شد. آیا زیرساخت‌هایی وجود دارد که این موضوع را مهار کند، و این چگونه بر جمعیت جهان تأثیر می‌گذارد و چه تأثیر مضری بر رشد جمعیت فوری خواهد داشت.

با تمام اتفاقاتی که در حال حاضر در طول همه گیری کرونا در این سال‌ها می‌گذرد، این سریال تلویزیونی را باید دید. اما چرا؟ زیرا ممکن است این اتفاق برای ما بیفتد. این نشان می‌دهد که مردم وقتی از ناشناخته‌ها می‌ترسند، چگونه مشکلات را احساس می‌کنند. انسان‌ها می‌توانند مانند حیوانات شوند، پس اگر می‌خواهید چنین دنیایی را بهتر درک کنید این سریال گزینه مناسبی است.

۱۶- سریال The Last Kids on Earth

85376136-photo-u1026202832-1024x1024

بازیگران نیک ولفهارت، چارلز دمرز، مونتسرات هرناندز، گارلند ویت، مارک همیل
شروع پخش 2019 تا 2021
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 3 فصل – 21 قسمت
نمره IMDB 7.2

در حوزه ماجراجویی‌های زامبی محور انیمیشنی، این سریال برنده جایزه نگاهی تازه به دنیای پسا آخرالزمانی ارائه می دهد. سریال The Last Kids on Earth داستان جک سالیوان شجاع و شوخ (با صداپیشگی نیک ولفهارد) را دنبال می‌کند که با دوستانش برای دفع زامبی‌ها و هیولاهایی که به شهر آنها غلبه کرده‌اند، متحد می‌شود.

همانطور که آنها در چالش‌هایی برای بقا به جلو حرکت می‌کنند، این گروه همچنین اسرار پنهان و توانایی‌های جدید را نیز کشف می‌کند. این سریال که به دلیل داستان سرایی جذاب و سبک پویانمایی تماشایی تحسین شده است، طرفداران اختصاصی و همچنین چندین نامزدی امی را به خود اختصاص داده است. این سریال به طرز ماهرانه‌ای طنز و احساس را متعادل می‌کند و آن را به اثر لذت بخشی برای مخاطبان در هر سنی تبدیل می‌کند.

۱۷- سریال Brand New Cherry Flavor

86330647-photo-u531971505-1024x1024

بازیگران رزا سالازار، کاترین کینر، اریک لانگ، مانی جاسینتو و جف وارد
شروع پخش 2021
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 8 قسمت
نمره IMDB 7.1

طعم جدید گیلاس، سریال زامبی محور دیگیری از نتفلیکس، برداشتی تازه و در عین حال تاریک از ژانر هیجان‌انگیز ماوراء طبیعی ارائه می‌دهد. این سریال که در پس زمینه هالیوود دهه 1990 می‌گذرد، در سفر پرپیچ و خم فیلمساز مشتاق لیزا نووا (رزا سالازار) در حالی که در دنیای خیانتکارانه تجارت نمایشی، انتقام جویی و شیوه‌های غیبی حرکت می‌کند، به داستان گویی می‌پردازد.

این مجموعه با فضایی وهم‌آور که توسط گروه بازیگران با استعداد تکمیل شده است، تحسین منتقدان را به خاطر داستان‌سرایی جذاب و سبک بصری منحصربه‌فردش به‌دست آورده است. طعم کاملاً جدید گیلاس برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای غیر متعارف هستند، بدون کلیشه‌هایی که اغلب در تولیدات مشابه یافت می‌شوند، باید تماشا شود.

۱۸- سریال Glitch

Glitch-on-ABC-Netflix-1024x576

بازیگران پاتریک برامال، ژنو اوریلی، امیلی بارکلی، ند دنهی، شان کینان
شروع پخش 2015 تا 2019
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 3 فصل – 18 قسمت
نمره IMDB 7.2

در یک شهر کوچک در حاشیه‌ای روستایی وقتی شش نفر از ساکنان مرده از دنیای مردگان باز‌می‌گردند، کل شهر زیر و رو می‌شود. سریال Glitch از فرضیه‌ای مشابه با سریال زامبی‌محور دیگر این لیست یعنی The Returned پیروی می‌کند، حداقل از این نظر که مردگان یک شهر کوچک به طور مرموزی به دنیای زنده‌ها بازگشته‌اند و هیچ کس نمی‌تواند دلیل آن را بفهمد.

این سریال در شهر خیالی استرالیایی یورانا، ویکتوریا اتفاق می‌افتد و یک پلیس محلی به نام جیمز هیز را دنبال می‌کند که در نیمه‌شب به گورستان فراخوانده می‌شود. او متوجه می‌شود که هفت نفر از مردم محلی از مردگان برخاسته‌اند؛ آن هم کاملاً عادی، در سلامتی خوب، اما هیچ خاطره‌ای از اینکه چه کسی هستند ندارند. در ادامه داستان این سریال جستجوهای خود را برای کشف هویت آنها و تلاش‌های جیمز برای کشف اینکه چرا فقط آنها بازگشته‌اند را به نمایش می‌گذارد.

۱۹- سریال Fear the Walking Dead

85338427-photo-u67028549-1024x1024

بازیگران کیم دیکنز، کلیف کورتیس، فرانک دیلن و آلیسیا دبنام کری
شروع پخش 2015 تا 2023
وضعیت پخش تمام شد
تعداد فصل و قسمت 8 فصل – 113 قسمت
نمره IMDB 6.8

سریال زامبی محور Fear the Walking Dead، یک اسپین آف جذاب از سریال تحسین شده دیگر این فهرست یعنی The Walking Dead، از منظری تازه به آغاز آخرالزمان زامبی‌ها می‌پردازد. این سریال با داشتن گروهی تاثیرگذار به رهبری کیم دیکنز در نقش مدیسون کلارک، هرج و مرج و بلاتکلیفی را که با فروپاشی جامعه به وجود می‌آید، به طرز ماهرانه‌ای هدایت می‌کند.

سریال Fear the Walking Dead با توسعه شخصیت‌های غنی و داستان‌های جذاب خود، نامزدی جوایز متعددی از جمله جوایز ساترن برای بهترین سریال تلویزیونی ترسناک را به خود اختصاص داده است. در حالی که بازماندگان با واقعیت جدید خود دست و پنجه نرم می‌کنند، باید با وحشتی که در هر گوشه‌ای در کمین است، مقابله کنند و در عین حال با تاریکی درون خود نیز روبرو شوند.

۲۰- سریال The Last Ship

82334365-photo-u1102325517-1024x1024

بازیگران اریک دین، رونا میترا، آدام بالدوین، چارلز پارنل، تراویس ون وینکل
شروع پخش 2014 تا 2018
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 5 فصل – 56 قسمت
نمره IMDB 7.4

آخرین کشتی، یک سریال درام پسا آخرالزمانی است که مخاطبان خود را به همراه خدمه یک ناوشکن دریایی به رهبری کاپیتان تام چندلر (اریک دین) به سفری ترسناک و هیجان انگیز می‌برد، در حالی که آنها در دنیایی که توسط یک بیماری همه گیر ویران شده است حرکت می‌کنند.

این سریال که چندین نامزدی جوایز و تحسین منتقدان را به خود اختصاص داده است، عناصر اکشن، تعلیق، و علمی تخیلی را به طرز ماهرانه‌ای ترکیب می‌کند تا بینندگان را در طول اجرای پنج فصل خود درگیر نگه دارد. همانطور که خدمه با تهدیدهای خارجی و مبارزات داخلی روبرو هستند، The Last Ship موضوعات بقا، امید و انعطاف پذیری روح انسان را بررسی می‌کند و آن را در حوزه سرگرمی‌های تلویزیونی برجسته می‌کند.

۲۱- سریال Helix

78251867-photo-u-512526228-1024x1024

بازیگران بیلی کمپبل، هیرویوکی سانادا، کیرا زاگورسکی، مارک گنیمه، مت لانگ
شروع پخش 2014 تا 2015
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 2 فصل – 26 قسمت
نمره IMDB 6.7

در این سریال دانشمندان مرکز کنترل بیماری به یک مرکز تحقیقاتی در قطب شمال سفر می‌کنند تا جلوی زامبی‌ها را بگیرند. سریال Helix یک سریال ترسناک علمی تخیلی است که در دو فصل از سیزده قسمت پخش شد. این سریال درباره دو دانشمند به نام‌های دکتر آلن فاراگوت و دکتر سارا جردن و تیم دانشمندان آنها از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) است که به یک مرکز تحقیقات زیستی در قطب شمال سفر می‌کنند تا نوعی شیوع ویروسی را بررسی کنند.

زمانی که به آنجا می‌روند، متوجه می‌شوند که این شیوع بیشتر از آنچه انتظارش را داشته‌اند وجود دارد، و اسرار تاریکی را در خود جای داده است که می‌تواند تهدیدی برای زندگی یا مرگ برای همه بشریت باشد. این ویروس یا شما را خواهد کشت یا تبدیل به زامبی‌های خطرناک و خشن می‌کند، اگرچه حداقل به نظر می‌رسد این ویروس قابل درمان باشد.

۲۲- سریال Zomboat

zomboat-photo-u1-1024x1024

بازیگران لیا برادر، حمزه جیتوآ، رایان مک کن، کارا تئوبولد، کالوم کر، جودی ساندرز
شروع پخش 2019
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 6 قسمت
نمره IMDB 7

زامبوت! یک مجموعه تلویزیونی کمدی ترسناک بریتانیایی است. یک آخرالزمان زامبی در بیرمنگام شروع می‌شود و خواهران کت و جو، همراه با همراهان غیرمحتمل خود باید برای جان خود فرار کنند. این سریال مملو از طنز بریتانیایی و طنز خانوادگی عجیب اما دوست‌داشتنی است که گاهی در ژانرهای آخرالزمانی می‌بینیم.

داستانی خارق العاده در مورد دو خواهری که چندی پیش در بیرمنگام زندگی می‌کردند و اصلاً به آینده خود فکر نمی‌کردند. وقتی زامبی‌های تشنه به خون وارد شهر می‌شوند، همه چیز تغییر می‌کند و آماده‌اند تا هرکسی را که سر راهشان قرار می‌گیرد، پاره کنند. خواهران برای نجات جان خود به همراه چند همسفر تصادفی عازم سفری با قایق می‌شوند. با این حال، بچه‌ها خیلی زود متوجه می‌شوند که حتی در زمان آخرالزمان زامبی‌ها هیچ راه گریزی از مشکلات شخصی آنها وجود ندارد. آیا قهرمانان موفق خواهند شد از زندگی پر استرس روزمره دیوانه نشوند و در نهایت به مکانی امن برسند؟!

۲۳- سریال Death Valley

63609836-photo-u4-1-1024x1024

بازیگران برایان کالن، چارلی سندرز، برایس جانسون، کیتی لوتز، تانیا ریموند
شروع پخش 2011
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 12 قسمت
نمره IMDB 7.7

در این سریال یک بخش جدید از LAPD هیولاهایی را که در خیابان های کالیفرنیا پرسه می‌زنند شکار می‌کند. یک سال قبل از رویدادهای داستان سریال، یک شیوع فراطبیعی در دره سن فرناندو، کالیفرنیا رخ داد. اکنون خون آشام‌ها، گرگینه‌ها و زامبی‌ها آزادانه در خیابان‌ها پرسه می‌زنند. در پاسخ به این فاجعه، LAPD گروه ضربتی را برای مبارزه با این هیولاها تأسیس کرد.

در این سریال ما با گروهی از مردان شجاع آشنا می‌شویم که سال هاست با موجودات تشنه به خون مبارزه می‌کنند. هر روز این افراد با زامبی‌ها سر و کار دارند که خطری برای کل جهان هستند. اما به زودی این گروه شجاع باید با دسته‌ای دیگر از ماجراهای گیج کننده روبرو شوند که به آنها کمک می‌کند تا بهترین مهارت‌های خود را به مردم محلی نشان دهند.

۲۴- سریال The Walking Dead: Dead City

87460324-photo-u1380004944-1024x1024

بازیگران لورن کوهن، جفری دین مورگان، گایوس چارلز، ژلیکو ایوانک
شروع پخش 2023
وضعیت پخش ادامه دارد
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 6 قسمت
نمره IMDB 7.2

اسپین آف دیگر از سریال مردگان متحرک؛ مگی و نیگان از شخصیت‌های محبوب سریال به منهتن پسا آخرالزمانی سفر می‌کنند که مدت‌ها پیش از سرزمین اصلی جدا شده بود. شهر در حال فروپاشی مملو از مردگان و ساکنانی است که نیویورک را به دنیایی پر از هرج و مرج، خطر، زیبایی و وحشت تبدیل کرده‌اند.

اگر از دوست‌داران سریال اصلی مردگان متحرک هستید، پس بدون شک باید به تماشای این اسپین آف با محوریت شخصیت نیگان نیز بنشینید. هم اکشن سریال و هم زامبی‌های درون آن می‌تواند شما را سرگرم کند.

۲۵- سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

87491411-photo-u-1823528578-1024x1024

بازیگران نورمن ریدوس، کلمنس پوسی، لوئیس پوچ سیگلیوززی، لایکا بلان-فرانکار
شروع پخش 2023
وضعیت پخش ادامه دارد
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 6 قسمت
نمره IMDB 7.7

دز این اسپین آف از مردگان متحرک، داریل دیکسون یک پسر جوان را در سراسر فرانسه آلوده به زامبی‌ همراهی می‌کند. در واقع داریل (نورمن ریدوس) خود را در فرانسه می‌یابد، جایی که باید با انبوهی از زامبی‌ها مبارزه کند و راه بازگشت به خانه را پیدا کند. «داریل دیکسون» را می‌توان به همه طرفداران داریل دیکسون که واقعاً به سرنوشت این شخصیت علاقه مند هستند توصیه کرد.

«داریل دیکسون» پنجمین اسپین آف و ششمین سریال از مجموعه تلویزیونی مردگان متحرک است. سازندگان این سریال از نمونه‌های قبلی خود پیروی می‌کنند، زیرا آنها همچنین سعی دارند به نحوی فضای ایجاد شده را متنوع کنند. اما اگر قهرمانان «شهر مرده» مجبور می‌شدند با وجود واکرها به منهتن بروند، نویسندگان «داریل دیکسون» شخصیت اصلی را تا اروپای قدیمی فرستادند در آن‌ مکام زامبی‌ها را نابود کند. جایی که همانطور که می‌شد پیش بینی کرد، خطر کمتری ندارد.

۲۶- سریال Bite Me

bite-me-photo-u1-1024x1024

بازیگران یوسف ابوطالب – رایان پاتریک ولش – جاستین گیدینگ
شروع پخش 2010 تا 2012
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 2 فصل – 15 قسمت
نمره IMDB 7.6

سه گیمر و یک شیوع مرگبار زامبی‌ها؛ با تماشای این سریال سه گیمر را دنبال می‌کنید که خودشان را درگیر یک بحبوحه شیوع زامبی‌های واقعی پیدا می‌کنند. این افراد تنها با تکیه بر دانش و مهارت‌هایی که در طول سال‌ها بازی به دست آورده‌اند، باید کنترل را کنار بگذارند و هر چیزی را که می‌توانند به عنوان سلاح استفاده کنند، بردارند.

اگر آنها بتوانند زنده بمانند، این قهرمانان عجیب ممکن است بهترین امید بشریت برای زنده ماندن از شورش مردگان باشند. (و با هر شانسی، ممکن است بتوانند دختری را از آن طرف خیابان در حالی که در مبازه هستند تحت تأثیر قرار دهند!) اما ابتدا باید با عجایب متفاوت درون زامبی‌ها مبارزه کنند. طنز زیادی در سریال وجود دارد و تصویر در کل هماهنگ، ساختارمند و همراه با موسیقی عالی است.

۲۷- سریال The Bite

85382763-photo-u-317593894-1-1024x1024

بازیگران اودرا مک‌دونالد، استفن پاسکواله، ویل سونسون، تیلور شیلینگ، فیلیپا سو، لیندا ایموند، جفرسون وایت، بن شنکمن، مایکل یوری، رایان اسپن
شروع پخش 2021
وضعیت پخش تمام شده
تعداد فصل و قسمت 1 فصل – 6 قسمت
نمره IMDB 6.5

این پروژه توسط بروک کندی کارگردانی شد که در ساخت سریال‌های زیادی نقش داشته است. اما این اثر یک سریال کمدی ترسناک درباره دو هم اتاقی است که در شهر نیویورک زندگی می‌کنند. به دلیل شیوع یک بیماری زامبی‌ محور دیگر، زنان باید به قرنطینه بروند که تغییرات قابل توجهی در زندگی آنها ایجاد می‌کند.

و اما جالب اینجاست که پس از مدتی، شهر با ویروس دیگری روبرو می‌شود که مردم را به زامبی تبدیل می‌کند. آیا این دو خانم می‌توانند با این همه موجودات تشنه به خون مبارزه کنند و ذهن خود را هوشیار نگه دارند؟! پاسخ را با تماشای این سریال پیدا کنید.

جمع‌بندی: بهترین سریال زامبی محور

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین سریال زامبی محور را به شما معرفی کنیم. این سریال‌ها به طرز ماهرانه‌ای ژانر وحشت را تقویت کرده‌اند و داستان‌هایی را ارائه می‌کنند که مرز بین جذابیت و ترس را در بر می‌گیرند.

مخاطبان می‌توانند آماده شوند تا با این روایت‌های جذاب، محو یک جهان تماشایی و ترسناک شوند، زیرا ناگهان از راحتی اتاق نشیمن خود وارد آخرالزمان می‌شوند. این سریال‌ها از طریق فضاهای وهم‌آور و تعلیق بی‌امانشان، تجربه‌ای جذاب را ارائه می‌دهند که فراتر از واقعیت‌های دنیوی است.

منبع: ویجیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید