۱۰ فیلم‌ برتر تاریخ سینمای جهان که حتما باید ببینید

۱۰ فیلم‌ برتر تاریخ سینمای جهان که حتما باید ببینید

این لیست که شامل ۱۰ فیلم‌ برتر تاریخ سینمای جهان است، شبیه به لیست VIPهای دنیای سینما است که حتما باید آن‌ها را ببینید.

کد خبر : ۱۷۰۱۶۲
بازدید : ۳۱۷

انتخاب بهترین آثار تاریخ سینما کار سخت اما لذت بخشی است، ما در این مقاله ترکیبی از لذت‌بخش‌ترین شاهکارهای کلاسیک و مدرن تاریخ سینما را برایتان آورده‌ایم، این لیست که شامل ۱۰ فیلم‌ برتر تاریخ سینمای جهان است، شبیه به لیست VIPهای دنیای سینما است که حتما باید آن‌ها را ببینید.

1. The Godfather (1972)

امتیاز IMDB : 9.2

ژانر: درام / جنایی

«پدرخوانده» یک داستان حماسی در مورد خانواده جنایتکار کورلئونه، به رهبری ویتو کورلئونه است. و داستان در زمان‌های تیره و پر از جنایت‌های سازمان یافته در آمریکای پس از جنگ می‌گذرد.

همه منتقدان این فیلم را یک استاد کلاس داستان نویسی، بازیگری و کارگردانی می‌دانند. بازی مارلون براندو در نقش ویتو کورلئونه، افسانه‌ای است و دگرگونی مایکل با بازی آل پاچینو به خودی خود یک سفر جذاب سینمایی برای مخاطبان است.

«پدر خوانده» سنگ بنای سینمای آمریکاست. تاثیر این فیلم بر فرهنگ سینما و فیلم‌های بعد از خودش بی‌اندازه است. بعلاوه، نگاهی صمیمی و هرچند خیالی، به دنیای مافیا به مخاطبان.

1704011699_vnDkoet7X0d0nXas7GdVZWkI7NiBgZTqqbFGKMU1_compress

2. Citizen Kane (1941)

امتیاز IMDB : 8.3

ژانر: درام / رازآلود

«شهروند کین» یک سفر عمیق به زندگی چارلز فاستر کین، سرمایه‌دار و روزنامه است که فیلم با مرگ او شروع شده و از طریق فلش بک‌هایی به گذشته او روایت می‌شود. کین لحظه مرگ کلمه "رزباد" را به زبان می‌آورد ما مخاطبان در انتهای فیلم متوجه می‌شوند رزباد حکایت از چه چیزی دارد.

ساختار روایی و فیلمبرداری بدیع اورسن ولز، کارگردان و بازیگر نقش کین، بسیار جلوتر از زمان خودش است. این فیلم یک مطالعه غنی و پیچیده درباره قدرت، تنهایی و یک رویای آمریکایی به اشتباه افتاده، است. اغلب منتقدان به دلایلی از «شهروند کین» به عنوان بهترین فیلم تاریخ یاد می‌کنند.

1704011763_tIwsMF3nAtzTbRGpUdVO10qmWYCX9wOGo4XQft0d_compress

3. Pulp Fiction (1994)

امتیاز IMDB : 8.9

ژانر: جنایی / درام 

«پالپ فیکشن» هیجان انگیز، داستان‌های به هم پیوسته‌ای است، از جمله جنایت و رستگاری در لس‌آنجلس، با قاتل، یک بوکسور، همسر یک گانگستر و یک جفت راهزن غذاخوری.

دیالوگ‌های تند و همزمان کمدی کاراکترها و داستان سرایی غیر خطی فیلم مثل یک ساعت دقیق برقی است. کوئنتین تارانتینو کارگردان صاحب سبک سینمای آمریکا «پالپ فیکشن» را ترکیبی وحشی از کمدی، خشونت و فرهنگ پاپ ساخته است، طوری که شما را روی صندلی میخکوب نگه می‌دارد.

«پالپ فیکشن» یک نقطه عطف فرهنگی است که ژانر جنایی را از نو تعریف کرد. ساختار و دیالوگ فیلم از آن زمان، بر تعداد بی‌شماری فیلم و برنامه تلویزیونی تاثیر گذاشته است.

1704011813_MKu6AIgVDEjzsaSwux5QMvZITtTBnH1DcUlKo4dt_compress

4. The Shawshank Redemption (1994)

امتیاز IMDB : 9.3

ژانر: درام 

«رستگاری در شاوشنک» داستان اندی دوفرن است که به ناحق زندانی می‌شود و با هم‌بندی‌اش، رد، یک دوستی مادام العمر برقرار می‌کند و از طریق مسیری که با هم طی می‌کنند آرامش و در نهایت رستگاری پیدا می‌کند.

«رستگاری در شاوشنک» داستانی قدرتمند و نشاط‌آور از امید و دوستی است تیم رابینز و مورگان فریمن بازی‌های فوق‌العاده‌ای در این فیلم دارند که دیدن فیلم را به یک تجربه احساسی عمیق برای مخاطبان تبدیل می‌کند. این فیلم گواهی بر انعطاف‌پذیری روح انسان است.

1704011866_uwxoHke0LVKcdeKe271OhnBu5gLGcOR9wPxYJN9k_compress

5. Schindler's List (1993)

امتیاز IMDB : 9

ژانر: درام تاریخی / زندگینامه

«فهرست شیندلر» داستان اسکار شیندلر، تاجر آلمانی است که جان بیش از هزار پناهجوی یهودی لهستانی را در طول هولوکاست، با استخدام آن‌ها در کارخانه‌های خود نجات می‌دهد.

این فیلم شاهکار استیون اسپیلبرگ است و تصویری دلخراش و هیجان انگیز از یکی از تاریک‌ترین دوران‌های تاریخ ارائه می‌دهد. همینطور یک سند تاریخی مهم است که به همان اندازه که از نظر احساسی تاثیرگذار است، آموزشی نیز هست.

1704013761_czWCUzkqWiF5JoX2xX9n8JWE0t8pYyJViUqiVtTZ_compress

6. Inception (2010)

امتیاز IMDB : 8.8

ژانر: علمی تخیلی / اکشن

«Inception» داستانی هیجان‌انگیز درباره گروهی از دزدان خواب است که وارد رویاها می‌شوند تا اسرار را بدزدند، اما کاری تقریباً غیرممکن را انجام می‌دهند.

اینسپشن فیلمی از کریستوفر نولان که ترکیبی دیدنی از داستان سرایی پیچیده و جلوه‌های بصری خیره کننده است و درک بیننده از واقعیت و رویاها را به چالش می‌کشد.

این فیلم پر است از تصاویر نفس گیر، و چالش‌های فکری که برای تماشای آن باید با دقت همه جزئیات را دنبال کنید وگرنه ممکن است داستان را از دست بدهید.

1704014040_idc9TJKWThi5Kkz8uuTlOSnDikpvvGjRRWm3sIro_compress

7. Parasite (2019)

امتیاز IMDB : 8.5

ژانر: درام / هیجان انگیز / کمدی تلخ

«انگل» داستان زندگی خانواده ثروتمند پارک و خانواده بی بضاعت کیم است. زندگی این دو خانواده در مجموعه‌ای از اتفاقات غیرمنتظره تلاقی پیدا می‌کند و منجر به درگیری شدید و کمدی تلخ جنگ طبقاتی می‌شود.

«انگل» ساخته بونگ جون هو، یک تفسیر درخشان در مورد نابرابری اجتماعی است. طنز تلخ آن، همراه با روایت پر تعلیق، آن را برای مخاطب به یک تجربه سینمایی منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

این فیلم ترکیبی استادانه از تفسیر اجتماعی، طنز، و تعلیق است. «انگل» فیلمی از کره جنوبی است اما از موانع فرهنگی فراتر رفته و با مخاطبان جهانی درباره موضوعات جهانی صحبت می‌کند.

1704014101_ddcb2AdCG8YCZL2AG1OQZLATh4FLUxS9W04pyodF_compress

8. Forrest Gump (1994)

امتیاز IMDB : 8.8

ژانر: درام / عاشقانه

«فارست گامپ» داستان مردی با ضریب هوشی پایین است که به طور ناخواسته بخشی از رویدادهای مهم تاریخی قرن بیستم می‌شود، در حالی که از ودکی در عشق سوزان جنی است.

این فیلم یک سفر دلچسب و غریب در تاریخ اخیر آمریکا است که از چشم یک قهرمان دوست داشتنی و عجیب و غریب روایت می‌شود. تام هنکس در نقش اصلی فیلم یک بازی فراموش نشدنی ارائه می‌کند.

1704014144_r100mKTE8oRapF3zSifSix3YKqzbBYPMBSLQwVao_compress

9. Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977)

امتیاز IMDB : 8.6

ژانر: علمی تخیلی / فانتزی / ماجراجویی

«جنگ ستارگان: اپیزود چهارم - یک امید جدید» داستان پسر جوان مزرعه‌دار، لوک اسکای‌واکر است که وارد یک ماجراجویی کهکشانی می‌شود و کلید شکست دادن امپراتوری شیطانی را به ارث می‌برد.

این فیلم یک فانتزی علمی-تخیلی پیشگامانه و در عین حال یک سفر هیجان انگیز است. جلوه‌های ویژه جذاب، شخصیت‌های به یاد ماندنی و خط داستانی حماسی جنگ ستارگان، آن را به نقطه عطفی در تاریخ سینما تبدیل کرده است.

جنگ ستارگان بیش از یک فیلم است، یک پدیده فرهنگی است که تاثیر آن بر سینما و فرهنگ آمریکا بی‌نظیر بوده است. علاوه بر آن داستان به شدت سرگرم کننده‌ای دارد.

1704014188_kgQ56OkbsidMmXzTL56LNop3onwNsKD250UVDsgO_compress

10. Casablanca (1942)

امتیاز IMDB : 8.5

ژانر: عاشقانه / درام

«کازابلانکا» با کارگردانی مایکل ورتیز و بازی همفری بوگارت و اینگرید برگمن یک عاشقانه به یادماندنی است. کازابلانکا داستان ریک بلین، مالک یک کلوپ شبانه است و در طول جنگ جهانی دوم می‌گذرد. ریک باید بین عشقش به یک زن و کمک به فرار شوهر او که رهبر مقاومت برای ادامه مبارزه با نازی‌ها است، یکی را انتخاب کند.

این فیلم یک داستان بی‌انتها از عاشق، فداکاری و دسیسه است. ترکیب بوگارت و برگمن و تصویرهای محو کننده کازابلانکا مظهر عاشقانه کلاسیک هالیوود هستند.

1704014240_U4zYfPZcj1DZFdWuU6VEfvK4K7l7SJvOC6TmVv3C_compress

جمع‌بندی

هر کدام از این فیلم‌ها دریچه‌ای متفاوت و فوق‌العاده هستند به جهان‌ها، زمان‌ها و تجربیات مختلف در سینما. این ده مورد از مرز فقط فیلم بودن گذشته‌اند و تکه‌هایی درخشان از تاریخ سینما شده‌اند که همچنان الهام بخش و سرگرم کننده برای مخاطبان در سراسر جهان‌اند.

بنابراین، چه از علاقه‌مندان به سینما باشید و چه فقط به دنبال یک فیلم عالی برای تماشا هستید، این ۱۰ فیلم‌ برتر تاریخ سینمای جهان، مواردی هستند که حتما باید ببینید.

منبع: دیپوینت

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید